Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvvamme on 2kk ja ollaan käyty jo kolmesti viettämässä iltaa

Vierailija
20.03.2006 |

baarissa... UUUH ! ;D

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna, jos itselläni olisi ollut sellainen tilanne, ettei sukulaisia/ystäviä ole lähellä, olisin miettinyt lapsentekoa tarkkaan. Olen niinkin hirveä äiti että olen pitänyt alusta asti selvänä sitä, etten ole lapsen kanssa 24/7.

T:Äiti, joka käy miehensä kanssa baarissa 1-2 kertaa/kk, lapsi ei ole yökylässä vaan hoitajan kanssa kotona (hoitaja=mummi tai kummit)

ps. Käyn myös jumpassa 2-3 kertaa viikossa. Enhän siis ole IKINÄ lapsen kanssa!!!

Vierailija
2/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereitahan voi tavata kotosallakin, tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssasi samaa mieltä...

Tää ei edes liity tähän keskusteluun sinänsä, en usko että tuo nyt on lähimainkaan pahimmasta päästä mitä vauvalle voi tehdä, siis jättää hoitoon, mutta tuollainen omahyväisyys, mitä ap:sta paistaa on pahempi juttu...

En aiheuta lapselleni traumoja, olen paras äiti hänelle...Mistäs tiedät? Mistä tiedät että et aiheuta traumoja? Luuletko että ne näkyvät jotenkin päälle päin? Samoin jos on niiiin varma, että on ihan se maailman paras äiti lapselleen, unohtuu usein se nöyryys ihan oikeasti kuunnella mitä se lapsi tarvitsisi. Se lapsi kun usein tarvitsee aika lailla eri asioita kuin mitä aikuiset. AI niin mut ap:n ajatusmaailmaanhan tietysi kuuluu ajatus kun äiti voi hyvin, lapsikin voi hyvin - tarkoittipa se sitten mitä tahansa.

Vierailija
4/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta todella hyvää suorastaan uhrautuvaa nuorta äitiä! Kyllä baareihin himo voi olla keski-ikäiselläkin (usein onkin).

Vierailija
5/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin elämässäni vauva on numero ykkönen. Täällä on vaan niin hysteerisia ihmisiä, että ei mitään järkeä!! Minun mielestäni vauva on hyvä totutella isovanhempiin yms. ettei sitten vierasta. Käydään muutenkin erittäin paljon kylässä heillä (monesti viikossa).

En juoksentele baarissa. Miettikäää kolme iltaa erossa vauvasta..monako iltaa vauvan kanssa !! =) En ole ikinä tavannut " livenä" teidän kaltaisianne äitejä..no ei ihmekään, kun ette ilmeisesti käy missää.

Muuten olen antanut vauvalleni myös tuttelia silloin tällöin, vaikka metänkin..hui minua!!

Vierailija
6/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten voin ihan kokemuksella monenlaisista lapsista sanoa että hoitoon vieminen ei tee vanhemmasta sen parempaa tai huonompaa eikä liioin vaikuta lapsen onnellisuuteen tms. jos arki on muuten rauhallista ja turvallista. Turvallisesti kiintynyt lapsi kyllä kestää olla hetken erossa vanhemmistaan. Toki oma koti on aina paras paikka.

Vierailija
7/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte niin vitun raukkoja että oksettaa.. Plaa plaa plaa joopa joo. Phyi teitä!

Vierailija
9/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä noita " hyviä" syitä aina löytyy. Oletko tosiaan sitä mieltä, että 2kk ikäisen vauvan täytyy tottua olemaan hoidossa? Eikö myöhemminkin ehtisi?

Anteeksi, mutta nyt teit itsestäsi naurettavan =D

Vierailija:

Ensinnäkin elämässäni vauva on numero ykkönen. Täällä on vaan niin hysteerisia ihmisiä, että ei mitään järkeä!! Minun mielestäni vauva on hyvä totutella isovanhempiin yms. ettei sitten vierasta. Käydään muutenkin erittäin paljon kylässä heillä (monesti viikossa).

En juoksentele baarissa. Miettikäää kolme iltaa erossa vauvasta..monako iltaa vauvan kanssa !! =) En ole ikinä tavannut " livenä" teidän kaltaisianne äitejä..no ei ihmekään, kun ette ilmeisesti käy missää.

Muuten olen antanut vauvalleni myös tuttelia silloin tällöin, vaikka metänkin..hui minua!!

Vierailija
10/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne mammaan ja pappaan? Vai ajattelitko olla elinkautinen omillle vanhemmillesi? Ei se ole enää sinun koti! Sinulla on OMA PERHE!

Hävettää sun puolesta! Ei ole normaalia tuollainen entisessä kodissa nuohoominen!

T. muutin 17-vuotiaana kotoota, sain esikoisen 22veenä, ja käymme vanhemmillani kylässä n.4 kertaa vuodessa joko on ihan sopivasti (asuvat 1km päässä). He meillä noin kerran kuussa. Lapsi on hoidossa n.2 kertaa vuodessa isovanhemmilla.

Vierailija
11/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti oletetaan jos on nuori, niin vauva on muka toissijainen asia!

Vierailija
12/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan etusijalle laittaminen on ennen kaikkea tekoja, ei kauniita sanoja.

Iän kanssa asialla ei ole mitään tekemistä: tiedän monia 25-30-vuotiaina äideiksi tulleita, joilla menojalka vipattaa ihan samalla lailla kuin monilla teini-iässä sekä nuoria äitejä, jotka viihtyvät lapsensa kanssa kotona.

Minä olen se, jonka lapsi täyttää tänä kesänä 2 eikä ole vielä ollut yötä pois kotoa. Se ei tarkoita, ettenkö kävisi koskaan missään tai että olisin jotenkin sairaalloisen kiinni lapsessani. Minusta asia nyt vain on niin, että lapsen kuuluukin muuttaa elämää ja lapsen edun nimissä vanhempien tulee tinkiä omista mielihaluistaan. Kyllä noin pienen paikka on öisin omassa sängyssä ja läheisiä ihmisiä voi opetella tuntemaan muutenkin kuin yöpymällä heidän luonaan. Heti kun lapsi itse pyytää, hän saa olla yökylässä niin usein kuin hänet vain johonkin huolitaan. ;)

Vierailija
13/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään vanhemmat naiset eivät jaksa bilettämisen jälkeen hoitaa lastaan, koska näin kärkkäästi täällä kritisoivat niitä jotka jaksavat.

Ja silloin on parempi olla menemättä. Jos taas jaksaa tämän jälkeenkin huolehtia lapsesta, voi mielestäni käydä ulkona ihan hyvin.

T: " hyväksyttävän ikäinen" äiti, eli 30+, joka myös kävisi ulkona enemmän, jos jaksaisi.

Vierailija
14/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä, että lapsilla on hyvät suhteet isovanhempiin ja näkevät heitä usein. Ei se tarkoita sitä, että ollaan viemässä heti mummolaan yökylään. Oma poikani on kohta 2v ja ollut kaksi kertaa yötä pois kotoa ja näkee kylläkin mummoaan melkein joka päivä. Kyllä meidän perheessä myös mummut ja ukit ovat osa perhettä!

Vierailija
15/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(niin riippuu tietenkin vauvasta) ja jos vauva näkisi isovanhempiaan kerran kuussa, vierastaisi hän varmasti joinkin verran (riippuu taas vauvasta).

Nämä isovanhemmat ovat miehen vanhemmat, eivät minun. Joten mitään kodista irtautumisen ongelmaa ei ole. Muutin pois kotoa parisen vuotta sitten ja asun eri puolella suomea sukulaisistani.

En pelkää että baarit katoaa,eikä meillä ole kiire minnekään.

Vierailija
16/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma öitini juuri soiiit ja itki kun ei saa ikinä omaa viikonloppua kun veljeni vie JOKA viikonloppu katraansa sinne. Myös viikolla pistätytyvät usein. Äiti ei vain saa suutaan auki veljelleni. Voitte olla varmoja että minä en sitten enää kehtaa pyytää edes (sitä normaalia ja hyväkysttävää) paria kertaa vuodessa heitä hoitamaan : (

Vierailija
17/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa perhettä. Rakastan olla yhteydessä ja nähdä sukulaisia ja ystävia niin paljon kuin mahdollista. On ihanaa kun ollaan läheisiä! Kolme yötä rakastavan mummon luona tämän 2kuukauden aikana ei ole paljon. Vauvani on mulle kaikki kaikessa. En aiheuta hänelle traumoja kun vien hoitoon joskus.

Ja se baarissa juokseminen ei oel todellakaan pääasia..vaan mummo itse ehdottaa ja ottaa mielellään. Miksi en antaisi hänen tutsutua omaan lapsenlapseensa. Myös yökylä reissuilla =)

-ap

Vierailija
18/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisipa joku meidän lapset yöksi edes kerran vuodessa!!!

Vierailija
19/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käynyt lasten saamisenkin jälkeen bilettämässä n. kerran kuussa, toki raskausaikana en kertaakaan.

Ensimmäistä kertaa olin ulkona molempien lasten syntymän jälkeen, kun vauvat olivat 1kk:n ikäisiä. Olivat isovanhemmilla yökylässä.

Nyt nuo " raukat" ovat 6-ja 5-vuotiaita ja todella fiksuja, hyvin pärjääviä ja kaikin puolin hyvin kehittyneitä. Missään vaiheessa ei kummastakaan ole sanottu neuvolassa tai muualla pahaa sanaa, tai että olisi kehitys jäljessä joko fyysisesti tai psyykkisesti. Päinvastoin.

Niin, ja olin itse 26v kun esikoiseni syntyi, ja sitten luonnollisesti 27v kun toinen lapsi syntyi.

Enkä todellakaan ymmärrä, mitä pahaa siinä on, että käy ulkona vaikka on lapsia?!?

Ei se tee minusta huonoa äitiä, kun lapset ovat luotettavalla hoitajalla sen ajan. Ei kai elämä naisena ja ihmisenä lopu lasten saantiin?

Niin, ja sekin vielä, että edelleenkin minä käyn ulkona n. kerran kuussa.

Sitten vielä pahempi synti: minä meikkaan ihan päivättäin, laitan hiukset ja pukeuden hyvin. Lapset varmaan kärsivät, kun vietän välillä aikaa peilin edessä :)

Vierailija
20/54 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin en avannu ketjua kun arvasin mitä ap. kirjottaa, mutta aika hyvin ihmiset on kirjotellu niin määkin laitan ittestäni pari riviä..

Ikää 26- vuotta. Lapsia kaksi alle 3- vuotiasta. Esikoinen 1,5- vuotias ja nuorempi täyttää just 6 kk. Kävin tossa toissa viikolla ekaa kertaa baarissa sitten nuoremman syntymän ja viikonloppuna TAAS uudestaan..

Käyn leffassa miehen kanssa, välillä mennään syömään lisäksi tai viedään lapset muuten vaan mummolaan ja ollaan kaksin kotona tekemättä mitään erikoista.

Esikoinen on tottunut yökyläilijä ja nauttii kun pääsee muualle viettään aikaa. Nyt on ollu veli mukana.

Ei oo ollu vierastamisen kanssa ongelmia ja lapselle on suuri rikkaus että viettää paljon aikaa niiden kanssa jotka lapsesta tykkää.

Ei baarissa tartte vetää perseitä olalle. Me voidaan miehen kanssa olla baarissa osan illasta ja tulla kotiin että menis pettään toista.

Mutta musta on surullista että osa ihmisistä tuomitsee hauskaa pitävät lapselliset, kertoo varmaan miten itse juo??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän