Tuleeko muka jollain monta kertaa nälkä päivässä?
Siis vaikka olisi vain kotona.
Ite syön melko säännöllisesti eikä mulla melkein ikinä ole nälkä.
Tai näläntunnetta.
Jos makaat vain kotona ja syöt säänöllisesti niin tuleeko teillä muka silti näläntunne monta kertaa päivässä?
Itellä oli nälkä viimeksi eilen johtuen siitä, että söin aamupalan klo8 ja seuraavaksi ruokaa vasta klo 16 eli sattui olemaan pidempi tauko.
Kommentit (12)
Pari-kolme kertaa päivässä nälkä on ihan ok. Jos nälkä on useimmin, niin vika on syödyssä ravinnossa. Ts. liikaa sokeria ja liian vähän rasvaa.
Tulee, kiitos toimivan aineenvaihdunnan.
Kyllä mulle tulee nälkä noin 3-5h välein vaikka istunkin vain kotona.
Aika pahasti vaikuttanut aivoihisi tuo syömättömyys. Kysymyksesi on absoluuttisesti typerä!
Joo, aamulla on nälkä ennen aamiaista, lounaan syön kun tulee nälkä (lounas=samaa ruokaa kuin edellisenä iltana), välipalan otan jos tulee nälkä ja ennen iltaruokaakin (klo 19) ehtii tulla nälkä. Sitten ei yleensä tule ennen nukkumaanmenoa, mutta jos tulee, syön vaikka banaanin tai palan leipää.
Minusta kuulostaa oudolta jos ei ole koskaan nälkä vaikka en itsekään pästä sitä sellaiseen kiljuvaan "syön hevosen ja satulankin" tilaan asti. Syön itse nälän mukaan, jos maha ei tunnu tyhjältä en syö, jos on vähän nälkä syön kevyesti, jos on iso nälkä syön enemmän.
Minulle ei tule kun kerran päivässä. Syön aamupalaksi smoothien sekä leivän. Päivällä salaattia tai keittoa. Illallisen aikoihin on sitten hiukan nälkä.
Aineenvauhdintani on mainio, siitä ei ole kyse. En koskaan syö välipaloja paitsi jos ennen liikuntasuoritusta on tullut nälkä (skyr).
Näläntunnetta voi tulla useamminkin, se on eri asia että tarvitseeko siihen reagoida. Nykyihminen on jo ihmeissään, jos ylipäänsä ehtii tulla nälkä. Jos niin sattuu käymään, on paniikissa vedettävä äkkiä maha täyteen, hui kauhistus!
Vierailija kirjoitti:
Tulee, kiitos toimivan aineenvaihdunnan.
Ei, vaan kiitos kuuluu nälkää lisäävällä ruualla.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tule kun kerran päivässä. Syön aamupalaksi smoothien sekä leivän. Päivällä salaattia tai keittoa. Illallisen aikoihin on sitten hiukan nälkä.
Aineenvauhdintani on mainio, siitä ei ole kyse. En koskaan syö välipaloja paitsi jos ennen liikuntasuoritusta on tullut nälkä (skyr).
Ilmankos jos ruokavalioon kuuluu jotain niinkin lisäaineilla kyllästettyä kuin skyr.
Kyllä terveellä ihmisellä tulee. Jos nälkä on vain harvoin niin kroppasi yrittää viestiä ettei kaikki ole kunnossa