Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä apua atooppiseen ihoon?

Vierailija
06.03.2017 |

Ei lääkevoiteita.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä atooppista ihottumaa on aiheuttanut

- ruoka-aine allergiat

- tekokuituisen vaatteet iholle vastattuna

- muovitettu frotee lakanan altakin, kuminauhat iholle vastattuna, vahapainatukset vaatteissa

- vetoketjut ja metalliset bodyn nepparit iholle vastattuna (nikkeli allergiaa?)

- hiki (erityisesti jos syönyt ravintoa jolle allerginen)

- kipu, yksi lapsistamme reagoi esim hampaan lähtemiseen/uuden hampaan tuloon ym ihottumalla

Lääkärin mukaan meidän lapset atooppisa ja ei kannata edes etsiä syytä ihottumille. No kun löydettiin syylliset niin nykyään ei tarvi rasvata edes joka kuukausi ihoa vaan ihot ihan normaalit jos ei syö allergisoivia ruoka-aineita eikä muutenkaan ole alussa mainittuja aiheuttajia.

Meillä ihottumiin on auttanut

- sopiva ruokavalio

- puuvillaiset ym muuten sopivat vaatteet

-rasvaus puhtaalle iholle, ihon pesu ainakin 1/päivä

-suolavesikylvyt

- SUOLAVESIKÄÄREET

- pahimpina aikoina alusvaatteiden pito nurinpäin ja huolellisesti kaikki pesumerkintälaput ym pois vaatteista.

- kivun hoito eli esim korvien putkitus korvien ilmastoitumisongelmasta kärsivällä ja särkylääke tarvittaessa hampaanlähtiessä jne

Vierailija
22/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito-allergia tietämättäsi?

Kärsin koko lapsuuteni ihottumista ja nokkosrokosta. Multa loppui maidonkäyttö 19-veenä. Aloin ihmetellä ihoani, mahavaivojani ja muuta ukille, jonka kanssa asuin silloin lukioajat arkisin (meiltä oli 50 km lukioon kotoani ja ukilta 2 km).  Ukkini kertoi saavansa samoja oireita maidosta ja sanoi, että jospa se on geeneissä,  jätäppä maito kokonaan pois ja syö kalkkia.

Samalla lähti atooppinen ihottuma pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kokeiltiin kaikenlaisia rasvoja, lääkärillä ravattiin uudelleen ja uudelleen, mutta mikään ei auttanut. Nyt käytössä ollut Elizabeth Ardenin Eight Hour Cream ja ihottuma on pysynyt poissa. Ei kirvele, parantaa rikkoutuneen ihon nopeasti ja vähentää arpia. Aika kallista mutta todella riittoisaa. Mulla kestänyt yksi tuubi jo melkein vuoden.

Toinen lukihäiriöinen :D

Täh? Luetun ymmärtämisessäni ei ole mitään vikaa. Aloituksessa pyydettiin apua atooppiseen ihoon ja pyyntönä oli että ei lääkevoiteita. Ihanko oikeasti pidän kosmetiikkamerkin voidetta lääkevoiteena? Sitä ei saa yhdestäkään apteekista, ei sisällä lääkeaineita ja on puhtaasti kosmetiikkaa.

Ok, olet oikeassa, että kosmetiikka ei ole lääkettä. Atopiaa ei kyllä kosmetiikalla hoideta.

Ei toki pelkästään mutta minulle ja muutamalle muulle tuosta voiteesta on ollut suuri apu siinä vaiheessa kun kaikkea on jo kokeiltu. Jos ei muuta, niin ainakin rikki mennyt iho paranee todella nopeasti. Siksi sitä löytyy minun ensiaputavaroista, sopii palovammoihin, haavoihin ym. Plussaa siitä ettei kirvele ja minulla kaikki perusvoiteet on kirvelleet silloin kun iho oikeasti on rikki. Ei tuo voide atopiaa paranna mutta helpottaa oireita monilla todella paljon.

Vierailija
24/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kokeiltiin kaikenlaisia rasvoja, lääkärillä ravattiin uudelleen ja uudelleen, mutta mikään ei auttanut. Nyt käytössä ollut Elizabeth Ardenin Eight Hour Cream ja ihottuma on pysynyt poissa. Ei kirvele, parantaa rikkoutuneen ihon nopeasti ja vähentää arpia. Aika kallista mutta todella riittoisaa. Mulla kestänyt yksi tuubi jo melkein vuoden.

Toinen lukihäiriöinen :D

Täh? Luetun ymmärtämisessäni ei ole mitään vikaa. Aloituksessa pyydettiin apua atooppiseen ihoon ja pyyntönä oli että ei lääkevoiteita. Ihanko oikeasti pidän kosmetiikkamerkin voidetta lääkevoiteena? Sitä ei saa yhdestäkään apteekista, ei sisällä lääkeaineita ja on puhtaasti kosmetiikkaa.

Ok, olet oikeassa, että kosmetiikka ei ole lääkettä. Atopiaa ei kyllä

kosmetiikalla hoideta.

Ei toki pelkästään mutta minulle ja muutamalle muulle tuosta voiteesta on ollut suuri apu siinä vaiheessa kun kaikkea on jo kokeiltu. Jos ei muuta, niin ainakin rikki mennyt iho paranee todella nopeasti. Siksi sitä löytyy minun ensiaputavaroista, sopii palovammoihin, haavoihin ym. Plussaa siitä ettei kirvele ja minulla kaikki perusvoiteet on kirvelleet silloin kun iho oikeasti on rikki. Ei tuo voide atopiaa paranna mutta helpottaa oireita monilla todella paljon.

Alkoi kiinnostaa, katsoin tuon rasvan INCIN ja voi apua, sisältää kaikkea mitä yritän vältellä. No mikäs siinä, jos se jollakin auttaa...

Vierailija
25/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atooppiseen ihoon auttaa viljaton, runsasrasvainen ruoka. Rasvana pääosin eläinrasvaa, margariinit pahentaa ihoa.

Ei eläinrasvaa ainakaan niin, että pitäisi ruveta jotain punaista maitoa vetämään - saat vain verisuonesi tukkoon! -, vaan puhtaita monityytyttämättömiä rasvoja, kuten neitsytoliiviöljyä ja avokadoa. 

Vitamaiinien ja hivenaineiden saanti kuntoon, lisäksi oman atooppisen ihoni kunnossapysymisen ydintuote on Iho-Omega, suosittelen sitä todella lämpimästi! http://valioravinto.fi/iho-omega/

Vierailija
26/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimitan Argon öljy ja Rimitan saippua