Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä apua atooppiseen ihoon?

Vierailija
06.03.2017 |

Ei lääkevoiteita.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinto kohdalleen. Yllättävän monet terveysongelmat korjautuvat oikealla ravinnolla. Netistä löytyy varmaan atoopikoille paljon erilaisia dieettejä.

Vierailija
2/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppiseen ihoon auttaa viljaton, runsasrasvainen ruoka. Rasvana pääosin eläinrasvaa, margariinit pahentaa ihoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on iho auki niin niihin kohtiin voi kokeilla teepuuöljyä. Estää tulehduksia ja siten ei kutia :)

Vierailija
5/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile perusvoidetta pesuun ja runsaasti iholle kahdesti päivässä. Lievissä tapauksissa voi riittää.

Pahassa atopiassa, jos et halua kortisonivoiteita tai takrolimuusia käyttää, olet kyllä ongelmissa. Tiedäthän, että hoitamattomana atopiaiho on terveysuhka vuosikymmenten päästä.

Vierailija
6/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedäthän, että hoitamattomana atopiaiho on terveysuhka vuosikymmenten päästä.

Millä tavalla terveysuhka?

Vierailija
7/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile perusvoidetta pesuun ja runsaasti iholle kahdesti päivässä. Lievissä tapauksissa voi riittää.

Pahassa atopiassa, jos et halua kortisonivoiteita tai takrolimuusia käyttää, olet kyllä ongelmissa. Tiedäthän, että hoitamattomana atopiaiho on terveysuhka vuosikymmenten päästä.

Onko sulla häiriötä lukemisen ymmärtämisessä?

Vierailija
8/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kokeiltiin kaikenlaisia rasvoja, lääkärillä ravattiin uudelleen ja uudelleen, mutta mikään ei auttanut. Nyt käytössä ollut Elizabeth Ardenin Eight Hour Cream ja ihottuma on pysynyt poissa. Ei kirvele, parantaa rikkoutuneen ihon nopeasti ja vähentää arpia. Aika kallista mutta todella riittoisaa. Mulla kestänyt yksi tuubi jo melkein vuoden.

Vierailija
9/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kokeiltiin kaikenlaisia rasvoja, lääkärillä ravattiin uudelleen ja uudelleen, mutta mikään ei auttanut. Nyt käytössä ollut Elizabeth Ardenin Eight Hour Cream ja ihottuma on pysynyt poissa. Ei kirvele, parantaa rikkoutuneen ihon nopeasti ja vähentää arpia. Aika kallista mutta todella riittoisaa. Mulla kestänyt yksi tuubi jo melkein vuoden.

Toinen lukihäiriöinen :D

Vierailija
10/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomu shea voi.

Muutenkin kaikki yhden aineen rasvat ja öljyt.luomuna.

Muutaman hyvän kun löydät niin vaihdellen niitä päivittäin ettei iho "totu".

Syödä pitää tyrniöljyä ja muita.

Pesut öljyillä.

Shampoot palana ettei ole säilöntä yms.aineita.

Vehnänoras levä yms.tabletit heti käyttöön!

Vierailija
11/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinto. Toinen on se, että sisäistää, että ihon rasvaisuus ja kosteus ovat eri asioita. Atooppisesta ihosta puuttuvat molemmat. Rasvainen iho ei haihduta niin paljoa kosteutta, kuin rasvaton iho, mutta laadukkaankaan öljyn levittäminen iholle ei juuri auta, jos iholla ei ole lähtökohtaisesti kosteutta, jota öljy voisi ihoon sitoa. Päin vastoin, pelkkä öljy / rasvainen voide kuivalle iholle voi jopa ärsyttää ja "hauduttaa" tulehtunutta, kuivaa ihoa. Eli öljyt ja rasvaiset voiteet mieluiten suihkunmärälle iholle imeytymään.

Itse käytän ihoni kostuttamiseen suolavesisuihketta ja 0 % rasvaa sisältäviä hydrogeelejä. Lisänä käytän joitain rasvaisia voiteita ja luonnollisia öljyjä (jojoba, manteli, kaakaovoi jne). Monet apteekkien perusvoiteet sisältävät mineraaliöljyjä ja muuta shaibaa, joka vain hauduttaa tulehtunutta ihoa. Öljy tai rasvainen voide on erittäin hyvä lisä ja parantaa ihon "vastustuskykyä", mutta on oltava tarkkana, minkälaista öljyä / rasvaa käyttää.

Vierailija
12/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa: märkivään / tulehtuneeseen ihoon tai ihottumaan ei kannata laittaa öljyä, esim. taiveihottumaan, vaan mielummin huolehtia kosteudesta, lisätä kosteuttavaa hydrogeeliä tai ihan vaan vettä (suolavesi desinfioikin). Kannattaa lisätä todella usein ja huolehtia, että alue pysyy koko ajan kosteutettuna. Öljy on hyvä kosteudensitoja terveellä / suht terveellä iholla ja auttaa ylläpitämään ihon terveyttä, mutta itse pääsin märkivästä ja laaja-alaisesta ihottumasta vasta sitten eroon, kun tajusin olla laittamatta pahimpina aikoina noille alueille öljyjä / rasvaa ja panostamaan jatkuvaan kosteutukseen.

Vierailija
13/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päässyt atopiasta lähes kokonaan eroon sillä, että käyn suihkussa joka päivä ja rasvaan puhtaan ihoni suihkun jälkeen. Aiemmin ihottuma oli todella pahana, kun kävin suihkussa kaksi kertaa viikossa ja rasvasin likaista ihoa päivittäin. Voiteita vain puhtaalle iholle! Jätin myös apteekin paksut perusvoiteet kokonaan pois, jotka tukkivat ihon muodostaen ihoon kalvon eivätkä antaneet sen hengittää ja siirryin kevyempien kosteusvoiteiden käyttäjäksi. Joku Aqualan on pahinta myrkkyä atoopikolle.

Vierailija
14/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusvoide ei ole lääkevoide.

Atopia on ihon tulehdusreaktio. Jos on vuosia hoitamaton niin syöpäriski nousee.

Vierailija
15/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atopia on ihon tulehdusreaktio. Jos on vuosia hoitamaton niin syöpäriski nousee.

Mikä syöpä? Hoidettunakin on monella iho vereslihalla...

Vierailija
16/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla huonosti hoidettu atooppinen ihottuma alentaa älykkyyttä. Suoraa syytä ei tiedetä, mutta epäilys on kutiavan ihon aiheuttamat nukkumisongelmat, jolloin aivot ei kehity niin hyvin.

Vierailija
17/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei atopiaa millään voiteilla hoideta.

Vierailija
18/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidepesu, sokerin karsiminen ruokavaliosta ja laadukas omega 3 ja 6 valmiste luontaistuotekaupasta. Myös suoliston kunnosta kannattaa huolehtia esim Vivomixx kuurilla.

Vierailija
19/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Luetun ymmärtämisessäni ei ole mitään vikaa. Aloituksessa pyydettiin apua atooppiseen ihoon ja pyyntönä oli että ei lääkevoiteita. Ihanko oikeasti pidän kosmetiikkamerkin voidetta lääkevoiteena? Sitä ei saa yhdestäkään apteekista, ei sisällä lääkeaineita ja on puhtaasti kosmetiikkaa.

Vierailija
20/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Luetun ymmärtämisessäni ei ole mitään vikaa. Aloituksessa pyydettiin apua atooppiseen ihoon ja pyyntönä oli että ei lääkevoiteita. Ihanko oikeasti pidän kosmetiikkamerkin voidetta lääkevoiteena? Sitä ei saa yhdestäkään apteekista, ei sisällä lääkeaineita ja on puhtaasti kosmetiikkaa.

Ok, olet oikeassa, että kosmetiikka ei ole lääkettä. Atopiaa ei kyllä kosmetiikalla hoideta.