Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsi kastetaan vaikka vanhemmat eivät usko Jumalaan?

Vierailija
06.03.2017 |

Jos vanhemmat ei usko Jumalaan ja pitävät Raamattua pelkkänä vitsinä, niin miksi kuitenkin vauva kastetaan?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki kirkkoon kuuluvat usko kirkon oppeihin. Siihen kuulutaan koska niin muka kuuluu tehdä. Eivät ne kastetut vauvat jumalaan usko.

Kyllä normaali-ihmiset tämän asian tietävät mutta sulle taisi tulla yllätyksenä että ns. tapakristillisyys on se vallitseva normi ja  hihhulit sitten erikseen.

Ja sitä vallitsevaa tapakristillisyysnormia pitää noudattaa muka minkä takia?

Vierailija
22/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä erikoista, että nyt kun ei enää tarvitse pakolla olla kristitty, niin silti suurin osa kansasta haluaa olla. Hyvin on aivopesut suoritettu. 

Mun mielestä kyseessä on tietty sosiaalinen paine. Halutaan kuitenkin ne perus rippileirit, ja kirkkohäät, ja oikeus kummiuteen, kuten muutkin tutut ja sukulaiset. Se voi olla yllättävän pienestä kiinni. Vaikka moni lähipiiristä ei harras uskovainen olisikaan niin voidaan silti pelätä reaktioita, että mitä ihmiset ajattelee, kun halutaankin niin radikaalisti tehdä eroa kirkosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lapsi voi sitten aikuisena päättää mihin uskoa. Ei tarvii sitten 20 vuotiaana käydä riparia erikseen

Ei siihen mitään ripareita tai ev-lut. kirkkoa tarvita. Itse tulin uskoon teininä, mutta menin helluntaiseurakuntaan, eikä siellä tarvitse mitään rippikouluja käydä. Ev-lut ei olisi ollut mun valinta jo ihan siitä syystäkin kun on liian maallistunut makuuni.

Vierailija
24/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoisemme on kastettu 10 vuotta sitten. Kuulumme kirkkoon mieheni kanssa, emme ole naimisissa. Mieheni ei usko Jumalaan, minä en oikein tiedä. 10 vuotta sitten en näitä asioita vielä pohtinut, lapsi kastettiin, koska niin kuului tehdä. Toinen ja kolmas lapsi kastettiin myös, koska esikoinenkin oli kastettu, ihan siis vain tasapuolisuuden vuoksi. Tässä vaiheessa olin kuitenkin jo alkanut pohtia omaa uskoani.

Missään vaiheessa emme ole mieheni kanssa harkinneet kirkosta eroamista. Kirkko ja seurakunta tekevät arvokasta työtä mm. lasten ja nuorten parissa ja ihan mielelläni kirkollisveron verran tästä maksan. Omat kotihoidetut lapsenikin ovat seurakunnan päiväkerhossa käyneet harjoittelemassa monia tärkeitä taitoja. Pienellä paikkakunnalla ei ole muutakaan mistä valita.

Vierailija
25/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi olet huolissasi? Haluatko lapsesi et tunneille lisää osallistujia?

Vierailija
26/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska lapsi voi sitten aikuisena päättää mihin uskoa. Ei tarvii sitten 20 vuotiaana käydä riparia erikseen

Ei siihen mitään ripareita tai ev-lut. kirkkoa tarvita. Itse tulin uskoon teininä, mutta menin helluntaiseurakuntaan, eikä siellä tarvitse mitään rippikouluja käydä. Ev-lut ei olisi ollut mun valinta jo ihan siitä syystäkin kun on liian maallistunut makuuni.

Itse taas en pidä kielilläpuhumishihhuloinnista.

Vierailija
27/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki kirkkoon kuuluvat usko kirkon oppeihin. Siihen kuulutaan koska niin muka kuuluu tehdä. Eivät ne kastetut vauvat jumalaan usko.

Kyllä normaali-ihmiset tämän asian tietävät mutta sulle taisi tulla yllätyksenä että ns. tapakristillisyys on se vallitseva normi ja  hihhulit sitten erikseen.

Ja sitä vallitsevaa tapakristillisyysnormia pitää noudattaa muka minkä takia?

Sinun ei tarvitse noudattaa, jos et halua. Et ilmeisesti siltikään ole kovin tyytyväinen omaan elämääsi, kun muiden normit kaihertavat 🙄

Vierailija
28/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riparille voi kyllä mennä kirkkoon kuulumatonkin. Olen itse pakanalapsi, joka kävi riparin koska hauskaa ja koska kaverit. Konfirmaatioon en osallistunut, koska viimeistään ripari sai tajuamaan, että jumalaa ei ole. 

Jaa, jos olet pakanalapsi, niin et sitten ole kuitenkaan uskonnoton. Pakanoilla on pakanauskonnot, on aina ollut ja tulee aina olemaankin.

Tarkoititko ehkä ateistilapsi?

Nämä uskontojutut on siitä jänniä, ettei edes nykyaikana tiedetä mitä ollaan.

Kaikkein alkukantaisimmillakin ihmisillä ja heimoilla on omat uskontonsa. Se ei ole kristinuskoa, vaan omanlaistaan.

Joillakin ihmisillä tuntuu olevan käsitys, että vain kristinusko on uskontoa...

Vierailija
29/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tapakulttuuri ja uskonnolliset uskomukset ovat kaksi eri asiaa.

Ei siinä silti ole mitään järkeä.

Rituaaleilla ja seremonioilla on ihmiselämässä oma tärkeä merkityksensä, kuten tulet hieman vanhempana huomaamaan. "Järkevyys" on sitä paitsi vain yksi ihmisen toiminnan motiiveista, eikä edes välttämättä tärkein sellainen.

Sinuna miettisin, miksi muiden valinnat näin mieltäsi hiertävät. Se ei tunnu terveeltä.

Tai sitten hän huomaa että ne turhat rituaalit ovat pelkästään hassuja ja todellakin turhia!

Itseä kiinnostaa vuosi vuodelta rituaalit vähemmän ja vähemmän.

Vierailija
30/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on yli 6000 uskontoa. Miten se, että liitetään yhteen niistä auttaa siinä aikuisuuden päätöksessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme