Ajavatko feministit tasa-arvoa molemmille sukupuolille vai vain naisille?
Eivät ainakaan tunnu olevan kovin kiinnostuneita poikien/miesten ongelmista.
Kommentit (58)
Eikö se käy ilmi jo nimestäkin? Alunperin nimeksi piti tulla vaginismi, mutta se oli jo lääketieteen käytössä ja herätti negatiivisia mielleyhtymiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, miesasiamiehet hoitavat tämän.
Miksi vain miehet? Eikö vaikkapa äitejä kiinnosta poikiensa tulevaisuus? Kyllähän monet miehetkin ovat feministejä. Ap
Ajavatko sovinistit tasa-arvoa molemmille sukupuolille vai vain miehille?
Tasa-arvo tarkoittaa molempien sukupuolien tasa-arvoisuutta. Ei silleen voi sanoa että naisten tai miesten tasa-arvo.
Olen feministi ja viimeksi tänään olen osallistunut ketjuun, jossa halutaan äideille oikeuksia jäädä kotiin lapsen kanssa. Kehotin puhumaan vanhemmasta ja kysyin, kuinka moni ko. äideistä suostuisi siihen, että isät jäisivät kotiin ja he itse menisivät töihin. Omasta mielestäni siis teen tasa-arvotyötä molempien sukupuolten hyväksi. Vastustan myös yleistä asevelvollisuutta ja toivoisin sekä miehille että naisille monimuotoisempia sukupuolirooleja eli että miestenkin olisi hyväksyttävää pukeutua hameisiin, meikata jne. aivan kuten naiset ovat jo vuosikymmeniä voineet pukeutua perinteisesti miesten tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Keitä oikeastaan tarkoitat? Nimeä pari järjestöä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen feministi ja viimeksi tänään olen osallistunut ketjuun, jossa halutaan äideille oikeuksia jäädä kotiin lapsen kanssa. Kehotin puhumaan vanhemmasta ja kysyin, kuinka moni ko. äideistä suostuisi siihen, että isät jäisivät kotiin ja he itse menisivät töihin. Omasta mielestäni siis teen tasa-arvotyötä molempien sukupuolten hyväksi. Vastustan myös yleistä asevelvollisuutta ja toivoisin sekä miehille että naisille monimuotoisempia sukupuolirooleja eli että miestenkin olisi hyväksyttävää pukeutua hameisiin, meikata jne. aivan kuten naiset ovat jo vuosikymmeniä voineet pukeutua perinteisesti miesten tyyliin.
No minkä takia sitten kutsut itseäsi feministiksi (selvästi sukupuolisidonnainen termi) etkä yksinkertaisesti tasa-arvon kannattajaksi/edistäjäksi? Oletteko te kaikki femakot yhtä vajaita?
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo tarkoittaa molempien sukupuolien tasa-arvoisuutta. Ei silleen voi sanoa että naisten tai miesten tasa-arvo.
Toki voi. Yritetään muuttaa vain niitä ongelmia, jotka koskettavat naisia, mutta ei välitetä niistä ongelmista, jotka koskettavat lähinnä miehiä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minkä takia sitten kutsut itseäsi feministiksi (selvästi sukupuolisidonnainen termi) etkä yksinkertaisesti tasa-arvon kannattajaksi/edistäjäksi? Oletteko te kaikki femakot yhtä vajaita?
Onko sulle täysin mahdotonta keskustella feminismistä asiallisesti menemättä haukkumis- ja nimittelylinjalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska
1) Feminismi on tasa-arvon ajamista
2) Käyttämällä sitä sanaa tunnistan nopeasti kaltaisesi ja ymmärrän pysyä kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli toisinsanoen kysymykseesi ei ole oikeaa vastausta. Jos vastaa "ei, kannatan vain naisten oikeuksia" niin on ilkeä julma itsekäs telaketjufeministi. Jos vastaa "kyllä, kannatan molempien sukupuolten yhtäläistä tasa-arvoa", niin on vajaa femakko, joka ei ymmärrä, että pitäisi käyttää sinun määrittelemääsi termiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministi vastasi sinulle kohteliaasti, ystävällisesti ja asiallisesti. Hän kertoi kannattavansa tasa-arvoa ja ajavansa myös miesten oikeuksia.
Sinä näit asialliseksi oksentaa hänen päälleen syytöksiäsi. Suosittelen, että juttelet ammattiauttajan kanssa ja opettelet kunnioittamaan muita ihmisiä.
ohis
Huoh. Montako päivää esimerkiksi siitä on kun Roosa Meriläinen kirjoitti siitä kuinka epätasa-arvoinen nykyinen asevelvollisuuslaki on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska
1) Feminismi on tasa-arvon ajamista
2) Käyttämällä sitä sanaa tunnistan nopeasti kaltaisesi ja ymmärrän pysyä kaukana.
Kannattaa aloittaa siitä, että selvittää itselleen kannattamansa ideologian sisällön. Femakoille tämä tosin lienee ylivoimaisen vaikeaa. Ihan jo määritelmän mukaan feminismi on kiinnostunut vain naisten aseman parantamisesta.
"Feminismi on aate, joka pyrkii parantamaan naisen yhteiskunnallista asemaa ja muuttamaan sukupuolirooleja merkittävästi."
Nythän feministit saavat esimerkkin hc-sovinistista kun Trump valittiin jenkkien pressaksi ja toivottavasti oppivat tästä jotain. Tuollaista se olisi jos miehet alkaisivat joukkovoimalla ajamaan sovinismia yhtä röyhkeästi kuin naiset ajavat joukkovoimalla feminismiä.
Tosin feministien logiikalla sovinisti-Trump vain todistaa feminismin ylivertaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Montako päivää esimerkiksi siitä on kun Roosa Meriläinen kirjoitti siitä kuinka epätasa-arvoinen nykyinen asevelvollisuuslaki on?
Mitä konkreettista yksikään feministinen järjestö tai feministipoliitikko on koskaan tehnyt saadakseen Suomen asevelvollisuuslain muutettua tasa-arvoisemmaksi? Elisabeth Rehn hankki naisille mahdollisuuden suorittaa asepalvelus (ja työllistyä inttiin), mutta hänkään ei ajanut tasa-arvoa, vaan naisten etua. Feministi kun on.
Meriläinen on kuin Enbuske, hän kirjoittaa mitä tahansa saadakseen lukijoita artikkeleilleen, mutta ei se sitä tarkoita, että hän oikeasti muutosta ajaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä oikeastaan tarkoitat? Nimeä pari järjestöä. Ap
Jostakin syystä, miehet eivät halua järjestäytyä tai verkostoitua ja ajaa asioita yhteisen hyvän puolesta, toisin kuin naiset.
Suomalaisten erityisvahvuus on kautta historian ollut järjestäytyminen ja nykyisin verkostoituminen. Siellä missä kaksi, kolme naista tapaa, ollaan jo perustamassa järjestöä yhteisen hyvän puolesta.
Näin on selvitty monista yhteiskunnallisista ja perhe konflikteista.
Jostakin syystä miehillä tämä ei vain tunnu onnistuvan ja miesvetoisia järjestöjä on todella vähän, myös nykyään, vaikka miehillä tilastojen mukaan on enemmän vapaa-aikaa käytettävissä, kuin naisilta.
Ehkä miehelle oma napa on tärkeämpi, kuin yhteinen hyvä.
"Tasa-arvo tarkoittaa molempien sukupuolien tasa-arvoisuutta." - Hyvin sanottu.
Feminismi ei aja tasa-arvoa. En jaksa ruveta tähän kaikkea kaivaamaan, vaan lainaan otteita Henry Laasaselta
http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/122107-10-syyta-miksi-fem…
"Miksi et kutsu itseäsi tasa-arvon kannattajaksi tai egalitaristiksi? "Femi" viittaa naisten asian ajamiseen ensisijaisena asiana. Miten ihmeessä tasa-arvo voidaan saavuttaa ajamalla yhden sukupuolen asiaa ensisijaisena tavoitteena?"
"Ovako feministit korjanneet asevelvollisuuden, tasa-arvohallinnon, sukupuolen tutkimuksen, huoltajuuden, huono-osaisuuden, valtion tulonsiirtojen, valtion terveydenhoitoon käyttämien rahojen suuntaamisen, lisääntymisoikeuksien, eliniän yms. miesten tasa-arvo-ongelmat?"
"
- Feministit eivät halua korjata huoltajuuden epätasa-arvoa, koska heidän mukaansa lapsi kuuluu sille sukukupuolelle, joka on hoitanut lasta suhteen aikana.
- Feministit eivät halua tasa-arvoistaa asevelvollisuutta, koska asevelvollisuus on miesten oma keksintö.
- Feministit eivät halua panostaa miesten huono-osaisuuden poistamiseen, koska huono-osaisuus on miesten omien elämäntapavalintojen syy.
- Feministien mielestä väkivallassa ongelma on väkivallan tekijöiden sukupuoli, ei uhrien sukupuoli. Kaikissa muissa feministien esille nostamissa naisten ongelmissa tärkeintä on uhrin sukupuoli.
- Feministit eivät halua kiintiöitä miesten vaarallisille aloille tai naisten dominoimille aloille. Kiintiöt kelpaavat vain miesten hyville aloille. "Eiväthän miehet edes haluaisi tehdä naisten huonosti palkattuja töitä", feministit selittävät."
'Välillä feminismi on tarkoittavinaan tasa-arvoa, mutta tiukan paikan tullen sanotaankin, että "ei miesten asioiden ajaminen ole feministin tehtävä".'
"
Kuvittele maailma, jossa korkeakouluista valmistuneista 64 prosenttia olisi miehiä, jossa terveydenhuollon rahoja käytettäisiin 60 prosenttia enemmän miesten kuin naisten terveyden parantamiseen, jossa naisilla olisi vankeuden uhalla tehtävä työvelvollisuus, jossa naiset muodostaisivat 90 prosenttia kodittomista, syrjäytyneistä ja vangeista jne.
Tuollaisessa maailmassa feministit huutaisivat kurkku suorana naisiin kohdistetusta sorrosta. Kun sama tapahtuu miehille, feministit estävät miesten tasa-arvon toteuttamisen."
Tässä on vain pieni osa argumenteista.
Eilen YLE:n uutisissa feministi Rosa Meriläinen: "Kun katsoo taaksepäin, niin asiat ovat parantuneet huimasti. Sata vuotta sitten nainen oli Suomessa vielä holhouksen alainen."
Toki naisen asema on nykyään erilainen, sillä yhteiskuntarakenne on muuttunut. Mielenkiintoista että Meriläisen "holhouksen alaisilla" henkilöillä oli ollut äänioikeus jo kymmenen vuotta.
Ei, miesasiamiehet hoitavat tämän.