Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko kampaajan korjata, kun sävy peseyty pois ensipesussa?

Vierailija
06.03.2017 |

Olen menossa tänään toisesta syystä korjauskäsittelyyn kampaajalle ja nyt olisi uutta valitettavaa. Mulle laitettiin latvaan sävyte, joka huuhtoutui pois jo ensimäisessä pesussa. Joissain hiusosioissa näkyy vielä vähän, mutta hyvin heikosti. Voinko vaatia, että sävyttää uudestaan, vaikka tästä ei sovittu, kun muusta korjauksesta sovittiin?

Ärsyttää ihan älyttömästi. Olen käyttänyt samaa kampaajaa jo pitkään. Aina olen lähtenyt iloisella mielellä käsittelystä pois, mutta tällä kertaa toheloi ihan kunnolla. Vaalennuksessa jätti selkeitä rajoja tyveen, sellaisia omituisia häivyttämättömiä palkkeja. Näyttää pahemmalta, kuin teini-iän kotivärjäykset ja nyt vielä tuo sävytteen huuhtoutuminen pois. Kaikenlisäksi ollaan yleensä saatu tehtyä värjäys+sävytys+leikkaus+olaplex 3 tunnissa, mutta tällä kertaa istuin käsittelyssä 4,5 tuntia. Loppua kohti kampaajanikin vaikutti ärsyyntyneeltä, kun aikaa oli mennyt niin kauan. Hiuksia viimeistellessä ei meinannut saada edessä olevaa hiussusuortuvaa pysymään sivussa ja totesin hänelle, että tuo on kyllä ongelmallinen kohta ja että itse usein tupeeraan, että saan pitoa siihen kohtaan. Hänpä ei innostunut tästä vaan tiuskaisi, että en minä kyllä tähän aikaan ala tupeeraamaan! Juu, enpä mä edes tarkoittanut, että hänen pitäisi niin tehdä, kunhan vaan puhelin...

No, mutta siis alkuperäinen kysymys olikin, että voinko vaatia tuon tyvihäivytyksen lisäksi, että sävyttää uudestaan myös latvat?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatiahan voit aina mitä tahansa. Eri asia sitten on mitä saat.

Vierailija
2/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatiahan voit aina mitä tahansa. Eri asia sitten on mitä saat.

Ehkäpä muotoilen kysymyksen uudestaan. Eli kuuluko kampaajan korjata, jos sävy peseytyy pois jo ensimäisessä pesussa? Maksoin tästä sävytteestä extraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mainitse mistä sävytteestä on kyse? Joku suoraväri/shokkiväri? Ei kuulu korvata.

Vierailija
4/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sävyn oli tarkoitus kestää useimpia pesuja, niin tottakai reklamoit sävyn lähtiessä pois ensimmäisessä pesussa. Olisi hyvä jos sinulla on valokuva hiuksistasi ennen ja jälkeen pesun, näytä kuvat kampaajalle. Kampaajan pitäisi ensisijaisesti korjata virheensä ja ellei virheen korjaaminen onnistu, hyvittää rahassa virheen arvoisesti.

Vierailija
5/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sävyn oli tarkoitus kestää useimpia pesuja, niin tottakai reklamoit sävyn lähtiessä pois ensimmäisessä pesussa. Olisi hyvä jos sinulla on valokuva hiuksistasi ennen ja jälkeen pesun, näytä kuvat kampaajalle. Kampaajan pitäisi ensisijaisesti korjata virheensä ja ellei virheen korjaaminen onnistu, hyvittää rahassa virheen arvoisesti.

Puhe oli, että se kestäisi kyllä useampia pesukertoja ja antoi ohjeitakin, miten sävyn saa nopeammin kulumaan pois, jos en sitten tykkääkään.

Vierailija
6/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin pesit? mä menin kerran uimaan jokusen tunnin kuluttua, ja ennen altaaseen menoa suihkussa väriä alkoi lähteä. En sit mennyt altaaseen ollenkaan, vaan kotiin, mutta väri valoi uimahallin pesutiloihin. 

Vierailija
7/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin pesit? mä menin kerran uimaan jokusen tunnin kuluttua, ja ennen altaaseen menoa suihkussa väriä alkoi lähteä. En sit mennyt altaaseen ollenkaan, vaan kotiin, mutta väri valoi uimahallin pesutiloihin. 

Torstaina oli kampaamokäynti ja eilen sunnuntaina pesin ihan kotona.

Vierailija
8/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kun eilen suihkussa kastelin hiukset, niin siitä syntyi sellainen oikein voimakas hiusvärin haju. Ennen ei ole noin käynyt!

Vierailija
9/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu, mutta jos itse toheloisin noin hyvittäisin sen asiakkaalle. Mulla ei ainakaan ole varaa menettää yhtään vaki-asiakasta. T. Kampaaja

Vierailija
10/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu, mutta jos itse toheloisin noin hyvittäisin sen asiakkaalle. Mulla ei ainakaan ole varaa menettää yhtään vaki-asiakasta. T. Kampaaja

Okei, no nyt tiedän, ettei ole korjaukseen kuuluva juttu. Onneksi kuitenkin korjaa tuon tyven... Näytän meinaa siltä, kuin olisin antanut jonku 5-vuotiaan vähän leikkiä sudilla :D vaikea kuvailla tuota tyveä, mutta miettikää sellaista suoraa tyvipalkkia ja nyt kuvitelkaa rappusia... näyttää siltä kuin olisi aina muutaman millin välein sellainen porras ja nämä portaat laskeutuvat vuoron perään ylös ja alas :D en ole koskaan nähnyt kenelläkään vastaavaa.

Vierailija
11/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä sitä mieltä, että asiakkaan pitää voida olettaa, että väri pysyy päässä pidempään, kuin yhden pesun. Kampaajalla värjääminen on kuitenkin niin kallista, että on aika törkeää laskuttaa yli 100 euroa kertomatta asiakkaalle, ettei väri tule kestämään.

Vierailija
12/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5 tuntia.. huh, aika se on rahaa minullekin, en menisi toista kertaa.

Vierailija
13/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että kuluttaja-asiamies olisi eri mieltä siitä täytyykö virhe korvata. Kampaaja on myynyt tuotteen/palvelun, jonka piti kestää useita pesukertoja. Ei kestänyt. Se on ihan sama juttu kuin jos uusi kahvinkeitin keittäisi kahvit vain kerran ja menisi rikki.

AP, ehdottomasti reklamoit.

Vierailija
14/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4,5 tuntia.. huh, aika se on rahaa minullekin, en menisi toista kertaa.

No nythän se aika oikeastaan vaan pitenee, kun joutuu tänään häivyttämään tuota tyveä. Kannattaisi tehdä kunnolla heti, olisi kaikille helpompaa. Musta olisi ollut kyllä ihan kiva, jos tuon korjauksen olisi tehnyt joku muu. Petyin nyt tällä kertaa niin paljon ja kampaaja viestitti olemuksellaan, että on mun vika, että työssä kestää niin kauan, vaikka ei tehty mitään radikaalia muutosta tai erilaista tällä kertaa. Ja lopulta se lopputuloskaan ei näyttänyt ammattilaisen tekemältä. Mietinkin, että kun meillä oli mennyt niin kauan, niin antoikohan sen sävytteen olla liian vähän aikaa?

Vierailija
15/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä sitä mieltä, että asiakkaan pitää voida olettaa, että väri pysyy päässä pidempään, kuin yhden pesun. Kampaajalla värjääminen on kuitenkin niin kallista, että on aika törkeää laskuttaa yli 100 euroa kertomatta asiakkaalle, ettei väri tule kestämään.

Kaksi eri asiaa laitetaanko väri vai sävyte. Sävyte ei kestä kuin muutaman pesun ja joskus jos hiuslaatu on tietynlainen se sävyte perehtyy pois jo pesussa. Nimim. Minulla juuri sellainen hiuslaatu josta sävyte peseytyy pois yhdessä pesussa.

Vierailija
16/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi eri asiaa laitetaanko väri vai sävyte. Sävyte ei kestä kuin muutaman pesun ja joskus jos hiuslaatu on tietynlainen se sävyte perehtyy pois jo pesussa. Nimim. Minulla juuri sellainen hiuslaatu josta sävyte peseytyy pois yhdessä pesussa.

Näistä pitää kuitenkin kertoa asiakkaalle. Jos asiakas selkeästi pyytää pysyvämpää ratkaisua, eikä se ole mahdollista, niin kampaajan pitää avata suunsa.

Vierailija
17/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävit varmaan kampaajalla porvoossa..

Vierailija
18/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävit varmaan kampaajalla porvoossa..

Vitsit, kumpa vaan olisinkin!

Vierailija
19/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että kampaajat käyttää hätäapuna sävytettä pesupaikalla kun huomaavat ettei väristä tullut asiakkaan toivomaa. Mielestäni aika epäreilua, peilin edessä väri näyttää hyvältä mutta parin pesun jälkeen tulos häviää.

Vierailija
20/21 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että kampaajat käyttää hätäapuna sävytettä pesupaikalla kun huomaavat ettei väristä tullut asiakkaan toivomaa. Mielestäni aika epäreilua, peilin edessä väri näyttää hyvältä mutta parin pesun jälkeen tulos häviää.

Joo, olen huomannut saman. Ja mulla nuo sävytteet ei oikein pysy kunnolla, kun on liukas lasimainen hiuslaatu. Olen siis käynyt kampaajalla useaan kertaan värjäyttämässä hiuksia lähemmän omaa vaaleaa maantienharmaata sävyä. Nykyinen väri on vaaleampi. Jokaisella kerralla pesupaikalla on laitettu sävyte ja tulos on ollut juuri sitä mitä olen halunnutkin, mutta vain muutaman pesun ajan. Noin viikossa hiukseni ovat taas olleet yhtä vaaleat kuin kampaajalle mennessä. En ymmärrä missä on vika. Harmittaa maksaa satanen tuloksesta, joka kestää viikon. Ja olen sanonut aina kampaajalle, että mulla nuo sävytteet pysyy vähän huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän