Onko kukaan ostanut sellaisen ulkoisen akun kännykälle?
Usein niissä on aurinkopaneli ja itse akussa on vähintään 5-kertainen varaus kännykän akkuun verrattuna. Onko kenelläkään kokemuksia näistä?
Kommentit (10)
Ostin juuri teinille. Maksoi 30 euroa. Halvemmallakin saa, mutta halvemmissa latautuminen kestää ja lataus häviää nopeasti. Ihan ehdoton esim. Pokemonpelaajilla.
Ostin pokemonin takia, hyvin toimii :)
Minulla on ulkoinen akku (ei aurinkokennoa) ja on erinomainen kapistus.
Mulla on poljettavaa mallia oleva powerbank (varavirtalähde). Aurinkokenno-mallit ovat vähän huonoja sateisessa ja pilvisessä säässä ja pimeinä vuodenaikoina. Poljen virtaa tuohon kuntopyörään yhdistettyyn mötikkään, niin riittää kapasiteettia jopa mannertenvälisille lennoille tablettiin ja puhelimeen.
Ulkoinen akku ilman aurinkokennoa täälläkin. Harvoin tarvitsee, mutta juuri siksi hyvä olla olemassa, se tarve tulee nimittäin yleensä aika yllättäen. Kätevää laittaa puhelin laukkuun latautumaan.
Oikeasti mulla on käytössä Samsungin powerbank, johon olen ollut tyytyväinen. Toimii niin kuin pitääkin ja tehoa riittää. Käytössä lähinnä pitkien lentojen/automatkojen aikana ja tuolla pystyy lataamaan kahden mobiililaitteen akut täyteen samaan aikaan. Kätevää kun matkustaa perheen kanssa.
Meillä on perheessä montakin näitä, yleensä halpismallit ovat melko kehnoja siinä mielessä, että kapasiteetti ei tosiaankaan vastaa ilmoitettua (esim. pitäisi riittää kolmeen lataukseen, mutta riittääkin vain vajaaseen yhteen). Parhaat mitä meillä on (kapasiteetti vastaa käytössä ilmoitettua, lataus kestää viikkoja, jne.) ovat Sonyn powerbankkejä, ja yllättäen Clas Ohlsonin pikkumötikkä (tod. halpa ja juuri sopivan kokoinen).
Aurinkokennolliset ovat olleet huonoja, koska aurinkokennot ovat näissä yleensä liian pienet toimiakseen normaaliolosuhteissa, mutta meillä on erikseen telttailua varten Lidlistä ostettu taittuva usb-aurinkokennolaturi jonka koko on sen verran reilumpi ettei sitä oikein laukussa viitsi kuskata, mutta pidemmillä matkoilla on toiminut hienosti (tällä siis lataan puhelinta ja/tai powerbankkiä).
Minkäkokoisia aurinkokennoja teillä on?
Vierailija kirjoitti:
Minkäkokoisia aurinkokennoja teillä on?
Tarkoitan mittoja, tyyliin x*y senttimetriä.
Varmasti monet sadat tuhannet ihmiset ovat ostaneet näitä jo vuosien ajan.
Älä osta aurinkokennolla olevaa ovat huijausta joko täysin tai osittain.