Millä viikolla teillä alkanut raskauspahoinvointi?
Itsellä alkoi vasta viikolla 8 ja jatkui siitä muutaman viikon. Olenko jotenkin outo?
Kommentit (32)
Ihan siinä alkumetreillä. Kesti äitiysloman alkuun. Oksentelua oli vaihtelevasti, ällötystä 24/7.
Rv4 (loppui 40), rv8 (loppui 16), rv7 (loppui 19).
Vierailija kirjoitti:
Rv 4-5 ja loppui synnytykseen, kaikki raskaudet. Useasti tiputuksessa joka kerta. Nyt ihmettelen, että miten helvetissä jaksoin.
Eli heti kun tiesit olevasi raskaana, eli teit positiivisen testin, alkoi myös pahoinvointi?
Viikot 5 - 18 ja rajuna/vaikeana tiputuksen kanssa molemmista.
Rv 6 alkoi tässä nykyisessä, jatkuu edelleen rv 15 :( Ja samanlailla mennyt edellisistäkin, yleensä loppuu puolivälin aikoihin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rv 4-5 ja loppui synnytykseen, kaikki raskaudet. Useasti tiputuksessa joka kerta. Nyt ihmettelen, että miten helvetissä jaksoin.
Eli heti kun tiesit olevasi raskaana, eli teit positiivisen testin, alkoi myös pahoinvointi?
En ole tuon ed. kirjoittaja, mutta kyllä minulla alkoi pahoinvointi, vaikken vielä ollut tehnyt testiä. Sen olon takia lääkäriin hakeuduin. t: 6 kirjoittaja
Sama juttu kuin 7, ei lainkaan pahoinvointia, kolme lasta. Kaverilla niin pahana, että kävi kaksi kertaa tiputuksessa sairaalassa molemmissa raskauksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan. Kaksosraskaudessa alkoi rv 4, muissa vähän myöhemmin.
Loppuun menneissä (4) raskauksissa ei missään vaiheessa pahoinvointia
Kesken menneissä (4) pientä pahoinvointia 4-5 viikoilla
Kahdesti ei tullut mitään pahoinvointia. Tuntuu kuin olisi jäänyt jostain paitsi kun ei ole mitään havaintoa millaista raskauspahoinvointi on. Raskaana ollessa hiukset voivat upeasti ja tuntui virtaa riittävän ihan loputtomiin. Raskaana olo vissiin sopi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla pahoinvointi herätti tekemään testin.. t. 2
Ei ollut mullakaan, kaksi lasta ja yksi keskenmeno rv 11+ Kaikki muut vaivat sitten olikin..
Alkoi jo ennen kuin kk:t oli edes myöhässä. Iski järkyttävän huono olo, kuin töihin mennessä junassa joku mussutti pasteijaa ja siitä hajusta tuli tunne, että kohta lentää yrjöt. Takaisin kotiin kun ajattelin vatsataudin iskeneen, mutta välillä tuli ok olo ja paha olo palasi vaan kun haistoin ruoan, niin kävi vähän mielessä ajatuksia. Tein sitten aamulla testin, joka oli vasta haamuplussa.
Kunnolla alkoi sitten rv 7, jolloin alkoi oksentelut. Rv12-20 välillä vähän hellitti, kunnes alkoi uudestaan ja niistä sitten kärsittiin loppuun asti.
On muuten inhottavaa oksentaa nelikiloinen vauva vatsassaan 😔
Vierailija kirjoitti:
Minulla meni samoin, enkä jaksanut sitä kuin yhden kerran. Olisin halunnut toisenkin lapsen, mutta en vaan pystynyt/jaksanut/uskaltanut.
Onpa kyllä jännä. Mitenkähän itsellä alkaa aina kaikki oireet niin myöhään. Itse en ikinä ole tiennyt edes olevani raskaana, ennenkuin viikko sen jälkeen, kun menkat myöhässä, tajuan tehdä testin. Ja pahoinvointi ja muu alkaa vasta myöhemmin. Ainoa oire tässä 4-5 viikolla oli pissattaminen.
Mulla sama kuin ap:lla. Lievä pahoinvointi alkoi rv 8 ja loppui noin rv 12.