Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***CLOMISTIT VIIKKO 12***

20.03.2006 |

Heippa kaikille

Ajattelin aloittaa tämän viikon pinomme, kun en sellaista vielä nähnyt.

Ja aloitankin suoraan omasta navasta. : 0 Kävin tänään kp12 ensimmäisen clomikierron seurantaultrassa. Mitään ei ollut tapahtunut, eli munarakkulat olla möllöttivät samankokoisina kuin ennenkin. Gyne antoi perjantaiksi seuraavan ajan, jos jotain sattuisi tapahtumaan, mutta oli sitä mieltä että jos 1tbl per päivä ei saa mitään aikaiseksi, niin seuraavaksi tulisi piikitykset. Tietääkö kukaan mitä piikitykset mahtaa tarkoittaa ja ne mitä ne ovat? Munarakkuloita oli kuulemma niin paljon, että pelkäsi isomman clomisatsin aiheuttavan liian ison riskin... Eli taitaa siis jäädä meikäläisen clomikokeilut melko lyhyeksi. (?)

Mitä kuuluu uuteen viikkoon muille clomilaisille? Olikos tällä viikolla clomikuurin aloittavia, piinailijoita...?

Myttö

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

minä aloitin clomit lauantaina ja nyt alkoi huolestuttaa, jos itselläkään ei ole niistä mitään apua. Ei pitäisi lukea muiden kokemuksia, koska niistä muistaa aina vain ne huonoimmat :). Ensi maanantaihin asti täytyy minun jaksaa odottaa, silloin on lääkärin ultra ja nähdään, miten on käyny.

Valitettavasti kysymyksiin en osaa sanoa mitään, koska en ole kovin hyvin perehtynyt näihin asioihin.

Aurinkoista viikkoa kaikesta huolimatta!

Olvi

Vierailija
2/49 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viikonlopun ajan piinaillut, mitään oireita mulla ei ole ollut, mutta eihän niitä varmaan kaikille heti tulekkaan.

Nyt kuitenkin kovasti tuntuu siltä et täti tulle ihan pian, parin päivän sisällä pitäisi tulla jos tulee (oon kyllä aika varma että tulee ja yritäkin ajatella niin et ei sitten tarvi taas pettyä niini kovasti,vaikka oon kyllä jo pettymyksiin tottunut).

Eilen tuhlasin yhden acon10 ja ihan selvää negaa näytti, olis tehnyt mieli käyttää tänään toinen testi, mut sain hillittyä itseni ja päätin et teen vasta parin päivän päästä jos tätiä ei kuulu.

Eli eilen oli kp24/25-28 joten luulen et sen testin olis jo pitänyt näyttää jos raskaana olisin.

Nyt ainakin verikokeiden perusteella tiedän et ovis kyllä tapahtuu, mutta kolme kiertoa ei ole tuottanut tulosta. Sain uuden reseptin et jos seuraavat kaksi ei näytä mitään niin sitten vika täytyy kuitenkin olla jossain muussa kuin ovulaation puutteessa tai sitten vain on niin huono tuuri ettei millään tärppää vaikka " pitäisi" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys! Satuin taas eksymään lukemaan juttuja tänne kuume-puolelle ja en jälleen kerran pysty olemaan kommentoimatta näitä clomijuttuja. Jos täällä on sellaisia henkilöitä, jotka ovat tarinani ehtineet monet kerrat lukea, pahoitteluni. Ehkä kuitenkin joku saa tästä tsemppiä. :)

Lopetin pillerit 02/04, tarkoituksena oli antaa elimistön normalisoitua vuosien pillereiden popsimisen jälkeen. Kuukautisia ei alkanut kuulua, gyne kehoitti odottamaan vuotoa puolikin vuotta. Kuukaudet menivät ja 09/04 menin lääkäriin, kun menkkoja ei vieläkään ollut näkynyt. Vuoto käynnistettiin teroilla ja 10/04 jätimme ehkäisyn. Yhden terokuurin jälkeen ei vuotoa taaskaan kuulunut, joten 12/04 menin taas lääkärille. Hän totesi mulla pcon ja täydellisen ovuloimattomuuden. Verikokeet antoivat normaaleja tuloksia, mutta ultrassa näkyi pco. Aloitin heti metformiinin syömisen, ensin 500mg/vrk ja muutaman päivän kuluttua 1000mg/vrk. 01/05 aloitin clomit annostuksella 1tabl/vrk kp 3-7.

Ensimmäisessä follikkeliultrassa ei löytynyt ainuttakaan johtofollikkelia, ainoastaan liuta pieniä sekä lievä hyperstimulaatio. Hyperin takia annostusta ei lähdetty nostamaan. Seuraavassa kuussa ultrassa näkyi yksi 10mm:n follikkeli. Tässä vaiheessa metformiinin annostus nostettiin 1500mg:aan. Kolmannessa ultrassa follikkeleja oli jo kolme, kaksi 16mm ja yksi 14mm. Kohdun limakalvo oli valitettavasti ohentunut niin paljon, että seuraavassa kuussa olisi ollut edessä piikitykset ja inseminaatio.

Mutta kp 31 teinkin plussatestin, raskaus oli kuitenkin ohuesta limakalvosta huolimatta alkanut. Rv 7+3 kävimme ultrassa, jossa todettiin alkanut tuplaraskaus. Huh, onneksi ei ollut kolmosia tulossa. :D

Kokemukseni perusteella suosittelen kaikille pcolaisille metformiinia. Jos ette sitä jo syö, keskustelkaahan asiasta lääkärinne kanssa. Metuilla on saatu erinomaisia tuloksia. Ja vaikka clomit näyttäisivät olevan tehottomia, niiden vaikutus tuntuu voimistuvan kuukaudesta toiseen. Itsekin itkin ensimmäisen kuurin jälkeen -näinkö tehottomia tabut ovat.

Piikityksellä tarkoitetaan mahanahkaan piikitettäviä hormoneja, merkkejä on useita (Gonal-F, menopur jne). Näillä hormoneilla on myös tarkoitus kasvattaa munarakkuloita, ovat tehokkaampia kuin clomit.

Paljon tsemppiä teille kaikille clomittelujen kanssa! Ja käyttehän seurantaultrissa! Clomit kun kuitenkin lisäävät monikkoraskauden riskiä sekä ohentavat usein kohdun limakalvoa..

Mia79 ja clomituplat 6vrk vajaa 4kk

Vierailija
4/49 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni sanoit et sulla oli menkka oireita ennen kun sait plussan, minkälaisia sun oireet oli?

Mä niin toivon et olis vielä mahdollisuus et olisinkin raskaana.

Mulla on parin päivän ajan vähän jomottanut mahaa niin kuin aina ennen menkkoja ja koko ajan on sellainen " märkä" olo aivan kuin jotain vuotoa olisi mut ei tuitenkaan mitään tule. Näin mulla on aina, voikohan tuntua tältä vaikka olisikin ja raskaana?

Vierailija
5/49 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille clomisteille toivon kipinää... Itse tulin raskaaksi clomeilla vaikka lääkäri sanoi siitä kierrosta ettei yksikään munasolu ole kypsymässä ja mahdollisuudet tulla raskaaksi olisi olematon. Mutta niin vaan tulin :o) ja terve poika syntyi.

Vierailija
6/49 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Kyselit niistä raskausoireista...

Jo oikeastaan oletetusta oviksesta lähtien alkoi ihan mieletön jomotus alavatsalla, ihan kuin menkat alkaisivat sekunnilla millä hyvänsä. Ristiselässäkin tuntui särkyä. Valkovuotoa tuli solkenaan ja finnejä alkoi ilmestyä kasvoihin (tosin söin kyllä silloin suklaata). Oli hieman huonoa oloakin ja rinnat olivat arat. Tyttäreni huomasi jotain omituista rinnoissani, sillä muistan hänen saunassa ihmetelleen, miksi rinnoissani on niin isoja verisuonia :-) En tullut edes ajatelleeksi, että se nyt johtuisi plussasta...

Myttö: älä huoli...voihan olla, että seuraavaan ultraan mennessä siellä jo näkyy selkeästi kunnon munarakkula :-) Ne piikit tarkoittivat varmaan Clomien lisäksi annettavia munasolun irroituspiikkejä. Joku viisaampi osaa varmaan kertoa niistä paremmin kuin minä. Niistä on ollut melko paljon juttua tuolla lapsettomuus-puolella.

Tsemppiä teille kaikille, kyllä se plussa sieltä vielä tulee!

T. Kanelisokeri (5+2)

Vierailija
7/49 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna: Mulla on myös ollut nyt parina päivänä menkkamaisia tuntemuksia mahassa ja sama on ollut joka raskaudessa. Eli siis ihan normaalia alkuraskaudessa. Mulla nyt sama tilanne paitsi en ole vielä testannut, ajattelin odottaa viikonloppuun. Mulla on nyt kp 24-25/?.

Kyllä meillä on nyt jännät paikat, tulehan Hanna kertomaan sitten kuulumisia.

Joku vielä kyseli piikityksistä. Mä pistin itseeni tässä kierrossa ovulaatiota edistääkseni pregnyl-piikin, joka aikaan saa LH-huipun.

Mulla oli myös viime kierrossa niin että mitään ei irronnut, mutta ei kannata vielä ,menettää toivoa. Clomit ovat pitkävaikutteisia ja kaikki ihmiset eivät välttämättä heti reagoi niihin.

Miten Kanelisokeri voi? Onko vielä pahoinvointia ja mitä muita oireita sulla on?

Omppu

Vierailija
8/49 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vointini on vielä tällä hetkellä ihan kohtalainen. Rinnat ovat vielä aristavat, mutteivat ehkä enää niin paljon kuin aiemmin. Tänään tuli ensimmäinen pahan olon tunne kaupan kassajonossa. Ihan hiki pukkasi otsalle, kun mietin tuleeko yökkö siihen paikkaan. Kassakin oli niin hidas, ettei tosikaan...

Muita oireita on palelu, lähinnä iltaisin tulee sellaisia vilunpöyryjä joille ei meinaa tulla loppua. Satunnaista jomotustakin on ja limaa erittyy melkoisesti. Koko ajan saa vessassa tsekkailla, ettei se vain ole täti, joka siellä kolkuttelee.

On tämä jotenkin niin uskomatonta vielä. Neuvolaan menen 5.4., joten jännäämistä kyllä riittää pitkäksi aikaa. Silloin ei vielä varmaankaan kuulu edes sydänäänet, kun viikkojakin on koossa vasta 8. Ihmeen aikaisessa vaiheessa täällä meillä päin pääsee neuvolaan.

T. Kanelisokeri (5+2)

Vierailija
9/49 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko toivottaa kovasti +++++onnea Hannalle ja Ompulle! Itse sain plussan ekasta clomi-kierrosta ja mulla ei ollut mitään oireita ennen plussaa paitsi tuo ns. " märkäolo" ja negan testasin 30/28-32 ja plussan taisin saada 32/32 joten niin kauan on toivoa kun tätiä ei näy.... Ens viikolla meen alkuraskaudenultraan ja toivon sormet ja varpaat ristissä että sieltä salamatkustaja löytyy...;)

Rintojen aristus tuli vasta muutamia päiviä plussasta!!! ja pikkuhiljaa muitakin oireita!

Toivon kovasti, että muitakin clomisteja pääsee plussajunan kyytiin :)

Vierailija
10/49 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasinkin jo eilen aloittaa pinon kun ei olla pinouduttu pitkään aikaan :)

Hannalle paljon plussasäteitä!!!!! Voikun päästäis tuonne odotuspuolelle kaikki, huokaus...

Itellä menossa nyt kp22/27-31 ja ekaa kertaa itsekkin olen päässyt piinan makuun vihdoinkin. Kävin viime viikolla hyperiultrassa ja muuten kaikki ok, paitsi vatsaontelossa nestettä. Mitään kipuja ei ole ollut. Ja follikkeliultrassa oli kolme isoa näkyvillä, joten kyllä nyt todella toivon että edes joku/jotkut niistä olisivat irronneet ja tulisi se kauan kaivattu plussa.

Oviksen tunsin ekaa kertaa elämässäni kipuina, ja lämmötkin nyt nousi ekaa kertaa, elikkä taidan uskoa että jotain jo tapahtui :)

Vierailija
11/49 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olvi, onnea alkaneeseen clomikiertoon!

Kiitos Mia79 tarinastasi ja kommenteista! Itsekin olen lukenut tuosta metformiinista hyviä kokemuksia. Voisinhan kysäistä asiasta vielä gyneltä.

Kiitos myös Irmelille, Kanelisokerille ja Ompulle tsempityksistä! Katsotaan mitä perjantaihin mennessä on tapahtunut. Itse vähän ihmettelinkin, miksi se gyne oli heti sitä mieltä että ei jatketa clomeilla, vaikka itse kyselinkin että josko ensikierrossa elimistö jo reagoisikin paremmin clomeihin. No aika näyttää...

Plussaonnea Hannalle, Ompulle ja Viliweeralle!

Ja pipulle onnea tulevaan ultraan!

Myttö

Vierailija
12/49 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myttö: kylläpä outoa jos ei gyne suostu nostamaan annostusta?

Itse söin kaksi kiertoa 2tbl/pv. enkä kummassakaan ovuloinut, vasta tämä kolmas kierto 3tbl/pv. tuotti toimintaa, tosin vähän liikaakin...

Kannattaa vielä vaatia annostuksen nostoa, sillä piikitykset ovat tosi hintavia, mitä olen lukenut.

Unohdin, ompulle myöskin +onnea!!!!!

Mia79 onnea tuplien johdosta :)

Olen myöskin samaa mieltä, että seurannoissa kannattaa käydä ehdottomasti, vaikka jännää sinänsä, että lääkärit eivät edes suosittele ultria ainakin mun kohdalla. Yksikin vain kysyi, että tulenko seuraavassa kierrossa käymään...

Vierailija
13/49 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

montako munarakkulaa sinulla tässä kierrossa alkoi kasvamaan ja antoiko lääkärisi jotain ohjetta miten pitäisi toimia? Mulla nimittäin gyne alkoi puhumaan jo tässä vaiheessa, että jos nostetaan clomeja niin sitten voi joutua koeputkihedelmöitykseen, kun rakkuloita voisi kehittyä niin paljon... Eli ei suosittele clomien jatkamista. Gyne on kyllä pätevä ja arvostettu lapsettomuuten perehtynyt lääkäri... Täytyy vähän kysellä lisää asioista perjantaina gynekäynnillä. Jotenkin tuntuu nyt pakka sekavalta. Tuun sitten kertomaan aiheesta lisää.

Myttö

Vierailija
14/49 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen Clomi-kuuri alkoi eilen, kun Luget ei tuottaneet toivottua tulosta. Esikoinen oli kylläkin myös Clomi-lapsi, joten sinänsä ei mikään uusi tuttavuus :-)

Metformista olin munkin gyneni lukenut ja lupasi määrätä sitä kesäkuussa, jos ei parempia uutisia tule sitä ennen. Olin ensin aika ennakkoluuloinen (eikös sitä käytetä jonkun aivan muun sairauden hoitoon?), koska en ollut ikinä kuullutkaan sellaisesta. Mutta nytpä suhtaudunkin jo ihan positiivisesti, kun teillä kerran on hyviä kokemuksia :-)

Nyt enshätään gyne suositteli myös jättämään sokerin pois ruokavaliosta mahdollisimman pitkälle. Sekin kuulemma voi häiritä munasolujen kehittymistä. Positiivisen vaikutuksen aikaansaaminen voi kyllä viedä kolmekkin kuukautta...

-Sätky-

Vierailija
15/49 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti mennä testaamaan, vaikka en ollut aikonut ja negaahan se tietenkin näytti. Tänään menossa kp26/25-28 ja testi oli se acon10 joten taitaa olla enää turha toivoa, että olisin raskaana.

Odottelen nyt vain, että millon se täti tulee.

Mutta seuraavaan kiertoon taas kuitenkin innokkain mielin.

Mukava saada lisää clomisteja joukkoomme. Taitaapi olla niin, että muutama poistuu joukosta kun ovat plussan saaneet ja heidän tilalle sitten tuleekin uusia. Me taidetaan olla tällainen uusiutuvat " luonnonvara" .

++++säteitä kaikille:)

Vierailija
16/49 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Vaikka plussanneisiin Clomisteihin lukeudunkin, en silti malta olla lukematta täältä, missä vaiheessa kukin on.

-Hanna- : eikös se niin ole, että niin kauan kuin tätiä ei kuulu, on toivoa...jospa sinulla ovis onkin tapahtunut myöhään...senhän sanotaan tulevan 7-12 pv viimeksi otetun Clomin jälkeen...

Myttö: Toivottavasti siellä nyt olisi jotakin tapahtumantynkää oviksen suuntaan, ettei nyt sentään tarvitse mihinkään sen rajumpaan ryhtyä.

Kukas se oli, joka niistä Metuista kyseli? Metformiiniahan käytetään kakkostyypin diabeteksen hoidossa sekä nykyään myös laihduttamisen tukemishoitona. Laskee siis verensokeria ja vaikuttaa ruokahalua vähentävästi. Ilmeisesti sillä on suotuisia vaikutuksia myös hedelmöittymiseen :-)

Vihdoinkin paha olo alkaa helpottaa, johan tässä halattiin wc-pönttöä koko aamupäivä. Huomenna pitäisi sitten jaksaa mennä töihin. No mennään päivä kerrallaan. Huomenna voi olla kaikki taas toisin.

T. Kanelisokeri

Vierailija
17/49 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa pinoon Sätky! Ja onnea alkaneeseen clomikiertoon.

Pakko vielä kirjoittaa : ) Oli jännä lukea tuosta sokeriasiasta. Lopetin itse nimittäin sokerin syönnin noin neljä vuotta sitten ja ihan omasta aloitteestani. Huomasin nimittäin, että akne pysyy paremmin kurissa kun en syö sokeria. PCO:sta en silloin ollut kuullutkaan. Nyt vuoden alussa olen jättänyt myös turhat hiilihydraatitkin pois (vaaleat jauhot, perunan, riisin jne.). Gyneni kuitenkin sanoi, ettei tästä olisi mitään hyötyä, kun en ole ylipainoinen (painoindeksini on 20-21). Osalla PCO naisista on insuliiniresistenssi, jota tuo metformiini (ja ehkä myös vähähiilihydraattinen ruokavalio) juuri korjaa.

Kanelisokerille tsemppiä huomiseen työpäivään ja toivotaan, että pahaolo pysyy loitolla.

Jos niin on, että viimeisestä clomista menisi 7-12 päivää ovulaatioon, niin sehän tarkoittaisi sitä, että mulla seurantaultrassa oli vasta kulunut 3 päivää, joten voisihan sitä vielä perjantaihin mennessä olla jotain tapahtunutkin, eli silloin olisi kulunut juuri tuo 7 päivää¿

Hanna, vielä sulle peukut pystyssä tässä kierrossa!

Myttö

Vierailija
18/49 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä syön toista kiertoa clomeja...kierron 3-7 päivinä,nyt yksi pilleri tästä kierrosta jäljellä...kertokaahan milloin teillä on clomien kanssa suunnilleen ovulaatio ollut,koska minä en käy missään seurantaultrassa.?onko sekin outoa? olemme toivoneet kolmatta viime elokuusta,mutta menin helmikuussa yksityiselle kun menkkoja ei 2 kuukauteen tullut..sain terolutit +clomit 4kk:ksi sieltä pyytämättä...vuotoni oli viime kierrossa vain 23pv. ihana kun löysin aiheesta tietäviä,jos vielä joku vastaisi:)

Vierailija
19/49 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin..sain siis teroluteja vain yhden kuurin ja clomifenia 4 kuukaudeksi :)

Vierailija
20/49 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se täti taas saapui.

Oon jo niin tottunut näihin pettymyksiin, että ei sitä enää oikein edes osaa surra. Tietää et siinä aina niin käy, uskon kyllä et meille joskus vielä lapsi tulee mutta se tuntuu kuitenkin niin kaukaiselta mutta kuitenkin jaksan joka kerta toivoa että ehkä tällä kertaa.

Sori tää vuodatus, tuntuu vain ettei mikään oikein suja tänään.

Mulla on myös resepti lääkkelle joka sisältää sitä metforminia, otan kuitenkin vain yhden tabletin päivässä. Ajattelinkin soittaa lääkärille ja kysyä voitaisko sitä annosta nostaa, tuntuu aika pieneltä annokselta yksi tabletti.

Lääkäri sanoi et voin ottaa seuraavassa kierrossa clomit 2tab./päivä mut sanoi kyllä samalla että yleensä sillä pienimmällä annostuksella millä jotain tapahtuu jatketaa. Mulla oli se s-prog arvo 60 kun otin yhden tabletin, kahden tabletin vaikutuksesta en vielä tiedä ei ole tullut vielä tuloksia verikokeesta.

Mitenkähän tekisin kun yksikin riittäisi hyvin, mutta kaksi voisi olla vielä parempi. Vaikka käsittäkseni jos arvo on 60 niin on tapahtunut ihan kunnollinen ovis josta kyllä pitäisi tärpätä.

Tais mennä vähän epäselväksi.

Parempaa onnea teille muille :)