Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***CLOMISTIT VIIKKO 12***

20.03.2006 |

Heippa kaikille

Ajattelin aloittaa tämän viikon pinomme, kun en sellaista vielä nähnyt.

Ja aloitankin suoraan omasta navasta. : 0 Kävin tänään kp12 ensimmäisen clomikierron seurantaultrassa. Mitään ei ollut tapahtunut, eli munarakkulat olla möllöttivät samankokoisina kuin ennenkin. Gyne antoi perjantaiksi seuraavan ajan, jos jotain sattuisi tapahtumaan, mutta oli sitä mieltä että jos 1tbl per päivä ei saa mitään aikaiseksi, niin seuraavaksi tulisi piikitykset. Tietääkö kukaan mitä piikitykset mahtaa tarkoittaa ja ne mitä ne ovat? Munarakkuloita oli kuulemma niin paljon, että pelkäsi isomman clomisatsin aiheuttavan liian ison riskin... Eli taitaa siis jäädä meikäläisen clomikokeilut melko lyhyeksi. (?)

Mitä kuuluu uuteen viikkoon muille clomilaisille? Olikos tällä viikolla clomikuurin aloittavia, piinailijoita...?

Myttö

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, Hannalle paljon voimia ja uskoa uuteen kiertoon :(

Tiedän tuon epäuskon tunteen kun kuukaudesta toiseen saa pettyä, mutta kyllä se päivä vielä paistaa sillä plussalla.

yöö: mulla nyt tässä kierrossa ovis oli kipujen ja ultran perusteella kp15. En kylläkään tikuttanut, mutta noilla main taisi tapahtua.

myttö: mulla oli kolme isoa kehittymässä, mutta en sitten tiedä ovatko ne kaikki todellisuudessa irronneet. Lääkäri hienovaraisesti vihjaili, että voisi olla hyvä jättää kokonaan yritys tästä kierrosta.

Mutta jos ekaa kertaa sieltä jotain irtoaa sitten viime kesän, niin en todellakaan laita jalkoja ristiin vaikkakin kolme irtoaisikin.

Seuraava kierto sitten kokonaan ilman clomeja tuon hyperin kehityksen takia ja jatkosta pitää keskustella gynen kanssa.

Hmm, tänään menossa kp23/27-31 ja en uskalla ajatellakaan testaamista, niin monesti on sitä yhtä viivaa joutunut katsomaan.

Parina päivänä on sellaista menkkajomotusta ollut oikealla puolen, mutta sekin voi johtua mistä vaan.

Vierailija
22/49 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän viikon taidan kyllä seurata pinoanne, toivottavasti se ei ketään teistä haittaa...

Metformiinista menee suurella osalla maha ihan sekaisin, mullakin oli suoraan sanottuna maha ihan nesteellä ensimmäiset pari viikkoa. Naureskelinkin, että taitaa metujen mahdollisesti laihduttava vaikutus perustua siihen. ;) Päivän mittaan piti muistaa syödä tasaisesti tai tuli huono oli. Sivuoireet helpottivat ainakin mulla parin viikon kuluessa, siihen asti parantelin vointiani Gefilus-piimällä. Näiden oireiden takia kannattaa ensin aloittaa pienemmällä annostuksella, jota sitten pikkuhiljaa kasvatetaan. Metuilla on itseasiassa saatu hyviä tuloksia aikaiseksi myös normaalipainoisilla pcolaisilla, lääkkeen vaikutustapa on vielä hämärän peitossa. Ja tosiaan, eniten lääkettä käytetään diabeteksen hoitoon. Enpä tiedä, miksi lääkkeen aloitusta kannattaisi lykätä.. Metut ovat kuitenkin halpoja, eikä niistä ole mitään erityistä haittaa. Siis jos ei lasketa alun ripulointia... :D

Piikitykset ovat tosiaan varsin kalliita, 650 euron lääkekatto täyttyy hyvin pian. Vuodessa tarvitsee siis maksaa maksimissaan tuo summa lääkkeistä, sen jälkeen kela korvaa ne kokonaan. Jos joutuu turvautumaan piikityksiin, on tietyllä tavalla kannattavinta aloittaa hoidot alkuvuodesta.

Hmm, mä oon kyllä aina paasannut seurantaultrien tärkeydestä. Jos ei käy seurannassa altistaa itsensä mm. kohdun limakalvon liialliselle ohenemiselle ja monikkoraskaudelle. Jos kohdun limakalvo ohenee liikaa, ei alkio pysty kiinnittymään siihen. Ja kohdun limakalvon kasvattelu on aikaa vievää puuhaa, tasapainon löytymiseen voi mennä kuukausia, jopa yli vuoden. Ja meillä ei ainakaan ole suvussa muita kaksosia, joten meidän tuplaonnemme on kyllä ihan lääkkeillä saatu aikaan. Meillä oli riski myös kolmosiin, se olisi kyllä ollut jo melkoista...

Mutta edelleen, oikein paljon plussaonnea teille kaikille!

Mia79 kera clomituplien

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

tänään otin viimeisen clomin ensimmäisestä clomikierrosta. Nyt odottelen ensi viikolla olevaa tarkistusultraa, toivottavasti jotain olisi tapahtunut. Minulle tosiaan määrättiin heti alusta alkaen joka toinen kuukausi clomit ja tauko.

Kuinka voimakkaita clomin sivuoireita teillä on ollut? Itse en ole välttämättä huomannut mitään sellaista, mitä ei voisi olla ilman clomejakin. Olen kyllä heräillyt tosi usein öisin, mutta sellaista sattuu välillä muutenkin. Koska clomien sivuoireet ovat teillä alkaneet ja kuinka kauan ne on jatkunut?

Itse olen kyllä samaa mieltä kuin joku kirjoittajista (en valitettavasti muista kuka), etten jättäisi yritystä, vaikka olisi kolmoset luvassa. Silloin olisikin lapset kerralla saatu :).

Aurinkoista keskiviikkoa!

Olvi

Vierailija
24/49 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin,miksihän minulle ei puhuttukkaan mistään seurantaultrasta...onkohan sen takia kun minusta ei ns.mitään vikaa löytynyt ultrassa,vain se ettei ollut menkkoja ja kierrot siis sekaisin? syön vain 1tabl.päivässä...sain siis teroilla ilm. vain kiertoni kuntoon (tai ainakin nyt ovat kunnossa) ja clomit antoi ,jotta tulisi suurempi mahdollisuus raskautumiseen. kysyin yhdeltä tutulta terv.hoitajalta tuota,niin hän oli sitä mieltä myös että clomit on turvallisia käyttää eikä hurjasti tarvitse monikkoraskauksia " pelätä" ...eli se on suhteessa ilm.harvinaista..mitä mieltä olette ja onkohan muita jotka syövät mutta eivät käy missään seurannassa?? :)

Vierailija
25/49 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista olenko joskus jo kirjotellutkin, taidan kirjotella vähä sinne tänne..:) Pääsääntöisesti olen roikkunu tuolla haahuissa. Mulla on nyt toinen clomi-kierto menossa ja kp on 20/26-34. Teroluteja olen syöny viime lokakuusta lähtien ja nyt tammikuussa sain clomit lisäksi. Mulla on lievä PCO, mikä todennäköisesti haittaa raskaaksi tuloa jollain tapaa. Mulla on kaksi lasta ennestään, -99 ja -00 syntyneet. Nämä on ihan luomuna tulleet. Sitten mulle tuli uusi mies kuvioihin ja nyt haluttaisiin yhteinen lapsi. Sain km:n vuosi sitten tammikuussa, sen jälkeen en ole tullut edes raskaaksi. Gynellä olen yksityisesti käynyt,eka määräsi terolutit kiertojen epäsäännöllisyyden takia. Ne ei itsestään auttaneet ja varasin taas yksityiselle gynelle ajan, olisin tahtonu lähetteen tutkimuksiin julkiselle puolelle, mutta tämä gyne oli sitä mieltä ettei tutkimuksiin ole tarvetta kun yksi tärppi jo on, vaikka yritystä kaikkiaan reilut 2 vuotta. se sitten määräsi clomit ½-1 tbl kp 5-9, no olen syöny sen 1 tbl, koska periaatteessa clomia ei saa puolittaa, kun ei ole jako uraa. Mullekaan ei mainittu seuranta ultrista mitään, eikä ehdotettu metformiinia. Olen kyllä ajatellut että varaan piakkoin taas ajan gynelle, jotta saisin ne metut käyttöön. Gyne oli tuolloin sitä mieltä että stressi estää mun raskaaksi tulon ja kehoitti unohtamaan ovulaation tarkkailun yms oireiden seurannan. Helpommin sanottu kuin tehty...:) Että semmonen on minun tarina.. Joka tapauksessa onnea plussanneille ja peukut pystyssä piinaville, itsekin taidan ensi viikolla piinailla..:9

-marrasmamma-

Vierailija
26/49 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitihän sitä hätäsenä mennä aamulla testaamaan ja selvä negahan se oli :(

Tänään kp24 menossa ja toivoin tietysti edes jotain haamun haamua, mutta ei mitään.

Ajattelin lauantaina vielä testata ja sitten tuon jo pitäisi jotain näyttää, mikäli mitään on. Sitten ois kp27 jo.

Masentaa lähinnä sen takia, kun seuraava kierto pitää olla ilman clomeja ja sitten ei taas olekaan takeita ovuloinnista.

Parempaa onnea teille muille!

Vierailija
27/49 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viliweera: Pahoittelut negasta :( mutta ehkäpä sulle käy tässä kierrossa paremmin kuin minulle ja saat vielä sen plussan viikonloppuna. Millä testillä testasit? Pidän sulle kovasti peukkuja!

Yöö: Mullekaan lääkäri ei sanonut mitään seurantaultrasta ja kun kysyin sanoi vain, että ei ole tarpeen. Olin kyllä ajatellut et kysäisen neuvolasta, että pääsiskö sinne ultraan, mutta jotenkain se sitten vain jäi.

Olen ihan samaa mieltä, en jättäisi yritystä väliin vaikka olisikin riski kolmosiin. Yhtään lasta kun ennestään ei ole niin ei niitä ainakaan " liikaa" olisi kolmen jälkeen (huono sanavalinta, mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan), mut voisihan se olla ensikertalaiselle aika kova paikka hoitaa kolmea vauvaa.

Kuinkas monta plussanneita nyt oikein on. Mulle taitaa tulla mieleen vain kanelisokeri, ulriina ja pipu (meniköhän oiken).

Minua ei haittaa yhtään, että jo plussanneet täällä käyvätkin kirjoittelemassa, vaikka joka päivä. On vain mukava kuulla miten raskaus etenee ja minkälainen vointi on. Ensikertalaisena mua kiinnostaa kaikki raskauteen liittyvät ja hyvin oppiikin sitten kokeneemmilta.

Vielä äkkiä omaa napaa. Eilen hain uudet clomit ja lauantaina pääsenkin taas aloittelemaan eli nyt kp3. Ajattelin, että otan tässä kierrossa vain yhden tabletin/pv. Kun saan tietää tupla-annoksen s-prog arvon niin päätän et syönkö seuraavat kaksi kiertoa myös 1/pv vai syönkö viimisen 2/pv. Sillai mulla riittäis 6 kiertoon clomit, lääkäri sanoi et 6 kiertoa saan syödä ja sit tauko. Resepti oli kyl kirjoitettu vielä toiselle 20 tabletille.

Sain maanantaille aoittoajan lääkärille et saan kysyä voidaanko nostaa sitä metformin annosta. Resepti pitäisi uusia, mutta en sitä mistään löytänyt (hukata nyt se), täytyy varmaan tahtoa uusi.

Toivottavasti tärppää ennen sitä taukoa kun menee sitten niin kauan. Kuin pitkä sen tauon pitää olla, riittääkö yksi kierto vai pitempi.

Lääkäri kyllä puhui vähän siihen malliin et kuuden kierron jälkeen tehtäisiin jotain muuta ellei tärppää siihen mennessä. Pitää vain olla sormet ja varpaat ristissä ja toivoa et pian tärppäis.

Tulipas pitkästi, taitaa olla vähän sekavia aina nämä mun kirjoitukset.

Vierailija
28/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullekkaan lääkäri laittanut mitään seurantaultria. Mielessä kävi kyllä kysäistä, kun sen esikoisen kohdalla kävi niin, että ainakin sen 2 kertaa ovuloin tärppikierrossa (hedelmöitys tapahtui juuri ennen menkkoja ja kiinnittyminen heti niiden jälkeen). Silloinkin muistaakseni mentiin annostuksella 2/pv.

Toinenkin alkio oli silloin kyydissä, mutta tuli pois viikolla 7. Tiedä sitten oliko sen alkion aikaansaanut ovulaatio tapahtunut samaanaikaan vai eriaikaan, kuin sen joka jäi jäljelle.

-Sätky-

Vierailija
29/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kysäistä teiltä, että kuinka pitkiä clomikuureja teille on määrätty ja kuinka pitkä tauko sitten on tarvinnut pitää?

(Meikäläisellä on yksi " clomialkuinen" lapsi, joka sai alkunsa silloin jo toisesta clomikuurista. Mutta nyt onkin sitten tahkottu pitempi taival eli syksyllä oli muutama clomiavusteinen kierto ilman tulosta ja parin kuukauden tauko sitten. Nyt tämän vuoden puolella on ollut 3 clomikiertoa ja tänään nega testeissä.)

Tässä kuussa seurantaultran yhteydessä lääkäri sanoi, että seuraava kuukausi on taukoa ja sitten taas 3 clomikiertoa. Aiemmin eri gyne puolestaan sanoi, että 4-6 clomikiertoa ja sitten parin kuukauden tauko.

Eli mitenkähän muille on määrätty lääkkeitä? Montako kiertoa clomeja + monenko kuukauden tauko?

Tsemppiä kaikille tätä raskasta taivalta tahkoessamme!

Vierailija
30/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LiisaM: Mulla lääkäri sanoi, että kuusi clomikiertoa ja sitten tauko. En tiedä kuin pitkä tauko täytyy pitää enkä sitä kysynytkää kun nyt aloittelen vasta/jo neljättä kiertoa.

En tiedä omalla kohdalla, että ruvetaanko miettimään jotain muuta keinoa ellei kuusi clomikiertoa auta ja vai jatketaanko kuitenkin vielä niillä. Mutta jos jatketaan niin toivottavasti ei tarvitse kovin pitkää taukoa pitää.

Vierailija
31/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin olisi nyt pitänyt olla viimeinen yritys clomeilla, seuraavaksi vuorossa olisi ollut IVF:n suunnittelu. Mutta koska mies ei ole halukas radikaalimpiin hoitoihin niin päätettiin vielä yrittää tällä konstilla. Välillä tuntuu kyllä turhauttavalta kun kuukaudet kuluvat eikä mitään tapahdu. Mutta kiitos vastauksestasi vielä.

Vierailija
32/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi lumisateesta!

Minulle lääkäri määräsi clomit käytettäväksi joka toinen kuukausi ja puhui myös siitä, että kuuden kuukauden jälkeen ne ei enää tehoa. Eli minun tapauksessani tässä vuoden päivät yritellään clomien kanssa, koska joka toinen kuukausi mennään ilman. Tai siis, totta kai toivon tosi paljon, ettei tarvitse enää vuotta yrittää...

Toivottavasti muuttuisi jo kevääksi! Ulkona sataa lunta niin paljon, että näyttää enemmän joulukuulta kuin maaliskuun lopulta :(.

Minulla onkin sitten maanantaina gynekologin tarkistusultra. Paljon on keskusteltu siitä, onko niistä hyötyä. Minulla gynekologi halusi katsoa tämän ensimmäisen kierron, eikä käsittääkseni ollut tarkoitus, että joka kuussa siellä kävisin.

Hauskaa viikonloppua!

Olvi

Vierailija
33/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla määrättiin siis 4kk:ksi ensin,lääkäri sanoi että jollei tämän aikana tärppää varaa uusi aika...eli saanko niitä sitten lisää vai mitä,sitä en tiedä...syön kierron 3-7 päivinä,niinkun olen maininnutkin eli 5 tabl/kierto. eilen otin viimeisen tästä kierrosta,eli se on nyt tilanne...ovista en seuraa,joten tärppi tulee jos tuurilla tulee:) onnea muillekin :)

Vierailija
34/49 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viliweera: joko pääsit testaamaan, tule pian kertomaan miten kävi.

Pidän sormet ja varpaat ristissä sulle!

Tänään otin taas ensimmäisen clomin, mulla onneksi ei ole kolmessa aikaisemmassa kierrossa ollut mitään sivuoireita joten ei maha niitä tulla nytkään.

En oikein tiedä, että tilaisinko ovistestejä vai pitäisikö vain pärjätä ilman. Kaikissa kolmessa clomikierrossa ei ovistestit ole plussaa näyttänyt vaikka ovis on kyllä tapahtunut, joten ei välttämättä näytä nytkään. Säästyis nekin rahat. Pupuilua kuitenkin varmaan tulee harrastettua ihan säännöllisesti joten senkään kannalta ei ole väliä.

Toivottavasti stressi ei vaikuta kovin paljon ovikseen vielä tässä vaiheessa kiertoa. Mullakin nimittäin piinaava viikonloppu, maanantaina saan tietää jatkuuko mulla työt vai joudunko työttömäksi. Toivottavasti saan töissä jatkaa sillä työttömyys ei nyt olis hyvä jos pian sattuia tärppäämään, mutta en kyllä sen takia rupeaisi enää siirtämään yritystä. Kyllä sitä kuitenkin pärjättäis jotenkain.

Vierailija
35/49 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

clomisti ilmoittautuu..kai teidän joukkoon mahtuu? vois vähän valoittaa taustaa eka..eli yritys alkoi syyskuussa 05 ja kierrot heitteli miten sattu. sitten sain terolutit 3 kiertoon säännöllistämään kiertoa ja nyt parisen viikkoa sitten kävin yksityisellä gynellä ja joka määräs mulle colmit+terolutit sitten. viikon päästä olis tätsykkä tulos kylään ja sit saan aloitella clomit.. tää kierto on vaan menny " huilimalla" kun sielä gynellä olin ultrassa (kp 11)ja katto että munasolu (oli pienempia jayks vähä isompi) oli sen verran pieni niin että en varmastikkaan raskaudu tästä kierrosta ja kohdun limakalvo oli vähän liian ohutta...paitsi jossei joku ihme tapahdu... nyt sitten on kp 23/28 ja oottelen vaa et saa aloitella niillä clomeilla...eka syön 1 tablettia kierron 3-7 päivinä ja sit terolutit kierron 15-24 päivinä (1 tabletti) ja näin mennään pari kiertoa ja jossei mitään tapahdu saan nostaa clomi päiväannoksen 2 tablettiin.. mut voi ku niistä olis heti apua..olis se oma pieni nyytti kiva saada...

Mutta ei sen kummempaa nyt. Kirjoittelen tässä lisempää...

Mukavaa viikonloppua kaikille

Vierailija
36/49 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikille uusille kovasti tervetuloa, mukaavaa vain että meitä on paljon niin voidaan jakaa kokemuksia kun kaikilla on tarina kuitenkin eri.

Osaisiko/olisiko aikaa jollain uudemmista jäsenistä tehdä meille esittelylistaa. Ite en oikein taida osata ja samaa mieltä oli moni muukin. Mutta toisaalta tarvisiko sen listan olla mitenkään erikoinen jos vain jonkinlaisen " kyhäisi" . Senhän voisi sitten vaikka käydä kopioimassa edellisen viikon palstalta ja liittä uuteen viestiketjuun vaikka heti ensimmäiseksi. Pitäisi vain päättää kuka lisäisi uudet jäsenet joukkoon, ettei kuitenkaan tulis sitten montaa kertaa.

Mutta lähempä tästä jatkamaan siivouksia, teen oikein kunnon suursiivouksen niin saan välillä vähän muuta ajateltavaa kuin vauvat ja työ.

Palataan asiaa!

Vierailija
37/49 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä on nyt ainakin...

yöö

LiisaM

Hanna

Olvi

Adette

myttö75

Mia79

Irmeli72

Kanelisokeri

omppu03

pipu-77

viliweera

Sätky

marrasmamma

Vierailija
38/49 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä siis vaan porukka,ei mitään esittelyä.. :)

Vierailija
39/49 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla ollut Clomeista sellaista sivuoiretta, että pissa olisi todella laimeaa? Olen yrittänyt tehdä ovistestejä, mutta vaikea saada tuloksesta selvää, kun kontrolliviivakin tulee juuri ja juuri esille, vaikka aamupissasta teenkin. Juonut en ole normaalia enempää tms. mikä tuon voisi aiheuttaa. Tai no, sitä sokeria olen tietty yrittänyt vähentää, mutta ei kai se noin voi näkyä?

Muita oireita ei sitten juuri olekkaan noista ollut. Ei nippailuja, rintojen arkuutta tms. mitä muistelen että silloin 3 vuotta sitten oli, kun noita viimeksi söin. Ehkä sitten ensi kierrossa, jos/kun alkavat kunnolla vaikuttaa.

-Sätky-

Vierailija
40/49 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman kädet vapisee täällä kun aamusella uskaltauduin testaamaan ja kyllä sieltä plussa viiva tuli!

Mä en vaan uskalla vielä liikaa iloita, kun ei ollut kovin vahva viiva ja nyt pitäs saada hermot pidettyä kasassa muutama päivä eteenpäin, jotta voi vielä tehdä uuden testin.

On aika voimakkaasti takaraivossa viime kesäinen haamuraskaus joka sitten päätyikin odotetusti vuotoon.

Tosin nyt on kp28 ja huomenna tulee oviksesta se kaksi viikkoa.

Se mikä sai testin tekoon, oli jo viikon jatkuneet menkka-ja ajottaiset repäisymäiset kipuilut kerran pari päivässä. Ja normaalisti ei menkkakipua esiinny kuin vasta alkamispäivänä.

Huh, kyllä on piinaavaa!