Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vilkun käyttö ohittaessa kaksikaistaisella maantiellä

Vierailija
05.03.2017 |

Laitan vilkun vasemmalle lähtiessäni ohittamaan ja vilkun oikealle palatessani takaisin oikealle kaistalle.
Mies väittää että vilkku pitäisi pitää päällä koko ohituksen ajan ja palatessa takaisin laittaa vilkku oikealle.
Enpä ole ikinä ennen moisesta kuullut.
Mites muut?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikeaoppisesti kuuluisi koko ajan vilkuttaa.

Vierailija
2/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet oikein, tai ainakin siten kuten kaikki tapaamani ihmiset, joiden olen nähnyt ohittavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se on kokoajan päällä, jolloin vastaan tulevat kauempana tietävät mistä on kyse.

Vierailija
4/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkun kuuluu olla päällä koko ohituksen ajan. Käännät vaan vilkun suuntaa kun olet palaamassa omalle kaistallesi. 

Jos ei ole vilkku päällä niin vastaantuleva luulee että haluat ajaa nokkakolarin ja tappaa molemmat. 

Elä aiheuta enää paskat housuun tilanteita muille. En osaa lukea ajatuksiasi joten vilkuta minulle niin tiedän että olet vain ohittelija. 

Vierailija
5/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiskuskit...

Vierailija
6/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilkun kuuluu olla päällä koko ohituksen ajan. Käännät vaan vilkun suuntaa kun olet palaamassa omalle kaistallesi. 

Jos ei ole vilkku päällä niin vastaantuleva luulee että haluat ajaa nokkakolarin ja tappaa molemmat. 

Elä aiheuta enää paskat housuun tilanteita muille. En osaa lukea ajatuksiasi joten vilkuta minulle niin tiedän että olet vain ohittelija. 

Tiedätkö, olen ollut 35 vuotta rekan kuljettajana. Yhden kerran on tullut nokkakolari kun nuori mies halusi suorittaa itsarin. Sillä ei ollut vilkku päällä kun ohitti toisen autoilijan.. Huomasin vaan ettei hän palannut omalle kaistalleen ja kiihdytti vauhtia. 

Vierailija
7/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiskuskit...

ajavat vähemmän kolareita kuin mieskuskit.

Vierailija
8/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa en ikinä ohita niin että vastaantulijoita on näkyvissä =) Joten en usko kenenkään paskoneen housuihinsa.

Vierailija
9/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle opetettiin autokoulussa että vilkku vain kaistaa vaihdettaessa. Mukaanlukien ohitustilanteet.

Vierailija
10/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oikeaoppisesti kuuluisi koko ajan vilkuttaa.

Onko sulla laittaa linkkiä faktatietoon? 

Vierailija
11/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vittu miten typerä tapa. Ei perustu mihinkään lakiin.

Vierailija
12/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi vittu miten typerä tapa. Ei perustu mihinkään lakiin.

Kumpi? Vilkuttaa koko ajan vasemmalle?

Vierailija
13/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaapa sitaatti siitä laki/asetustekstistä, jossa määrätään pitämään vilkku päällä koko ohituksen ajan. Ja linkki. Vilkkuahan käytetään kaistanvaihdoissa ja kääntymisissä. Tuossa ei enää olla tekemässä kumpaakaan.

Vierailija
14/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiskuskit pihalla kuin tamponinnarut ja vielä keksivät satuja joita väittävät faktoiksi.

Vierailija
15/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei en voi pakottaa ketään käyttämään vilkkua oikeaoppisesti. Jos haluat vaarantaa liikennettä niin se on oma asiasi. Toivottavasti omatuntosi kolkuttaa viimestään kolaritilanteessa.  Eihän kukaan vaaratilanteita voi pakottaa ehkäisemään mutta se on yleensä suositeltavaa. 

Tämä ketju on vähä sama asia kun sanois että miks kypärää pitää käyttää, en mä ainakaan käytä kun en ole koskaan kaatunut. 

Vierailija
16/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää AV tollot. 

https://www.liikenneturva.fi/fi/liikenteessa/ennakointi/ajonopeus/ohitt…

Ette osaa käyttää googlea niin pitää tänne tulla itkemään. 

Vierailija
17/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla sivulla sanotaan, että ilmoita ohitusaikeesi vilkulla ja myös omalle kaistalle paluusi. Lisäksi sivulla olevassa piirroksessa ohittavalla autolla ei ohituksen aikana ole vilkku päällä.

Vierailija
18/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä koskaan, missää ole kuullut, että pitäisi pitää vilkkua koko ajan päällä!!? Siis mitä hemmetin mutua taas? Sen sijaan autokoulussa mulle opetettiin, että pitää väläyttää pitkiä, kun lähtee ohittamaan.

Vierailija
19/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla sivulla sanotaan, että ilmoita ohitusaikeesi vilkulla ja myös omalle kaistalle paluusi. Lisäksi sivulla olevassa piirroksessa ohittavalla autolla ei ohituksen aikana ole vilkku päällä.

Eikö se ole parempi että kerrot aikeistasi reilusti etkä jätä mitään arvailun varaan. Mitä kun ohitat useampaa autoa kerralla?

Vierailija
20/47 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei en voi pakottaa ketään käyttämään vilkkua oikeaoppisesti. Jos haluat vaarantaa liikennettä niin se on oma asiasi. Toivottavasti omatuntosi kolkuttaa viimestään kolaritilanteessa.  Eihän kukaan vaaratilanteita voi pakottaa ehkäisemään mutta se on yleensä suositeltavaa. 

Tämä ketju on vähä sama asia kun sanois että miks kypärää pitää käyttää, en mä ainakaan käytä kun en ole koskaan kaatunut. 

Mun tavallani ohittaa ei ole mitään tekemistä liikenteen vaarantamisen kanssa. En IKINÄ tee täpäriä ohituksia, en IKINÄ ohita jos näen auton tulevan vastaan, siis kaksikaistaisella tiellä. En ohita ellei edelläajava aja selkeää alinopeutta, en siis tee turhia ohituksia.

Mä en aja pyörällä, ratsasta enkä laskettele joten en tarvitse kypärääkään.

Joten älä länkytä paskaa.

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä