Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdin facebookista, koska en kestä ihmisten pitämiä kulisseja

Vierailija
05.03.2017 |

Minua alkoi ahdistaa aivan suunnattomasti. Kenelle nuo ihmiset elävät? Ja kenelle he uskottelevat itseään ja hyvyyttään?

Olen joka päivä vapaampi.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olis vaan kannattanut valita kaverit paremmin. Sinä olet varmaan niitä joilla on miljoona kaveria facessa joita ei oikeesti edes tunne tai ole missään tekemisissä, julkkiksia ja jotain muita randomeita.

Vierailija
2/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin sieltä koska minulla on asiat hyvin ja tiedän että jos päivittäisin kuulumisiani, luulisivat kaikki minun vain elävän kulissielämää ja pätevän saavutuksillani, pienillä elämän iloilla, treffi-illoilla ym. Tuntuu että se kel onni on, sen kätkeköön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän face oo enään edes suosiossa.

Vierailija
4/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jätin Facen. Ei vaan enää jaksanut kiinnostaa. Jos tuo jonkun elämänlaatua parantaa, niin hyvä. Minulle kyseinen palvelu oli vain ajan tappamista, eikä antanut yhtikäs mitään elämyksiä. Jälkikäteen kun miettii, niin mitä se edes minulle kuuluu, onko joku leiponut rahkapiirakkaa tai käynyt K-marketin sijaan LIDLissä?

Vierailija
5/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin kun ei vaan enää jaksanut kiinnostaa kenenkään elämä. Jos kiinnostaa niin kysyn naamatusten. Kyllä on ihanaa elää ilman somea.

Vierailija
6/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 50 vuoden päästä uudet sukupolvet kauhistelee, kuinka silloin ennen jaettiin kaikki tieto julkisesti 

Vierailija
7/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myös itseni vapaaksi ilman somea. En edes halunnut missään vaiheessa jakaa siellä elämästäni mitään, ja tuttujen kulissielämä ahdisti. En koe menettäväni yhtään mitään, päinvastoin.

Vierailija
8/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin nykyään tietoa tulee koko ajan aisteihin ja vielä jos pitäisi vapaaehtoisesti lueskella muiden elämänkertaa jostain aikajanalta niin hulluksihan siinä tulisi. Telkkarin heitin jo pois, koska minua alkoi ahdistaa uutiset. Joka päivä Irak sitä Syyria tätä, kiky sitä Persut tätä, Sipilä nauttii luottamusta, Trump on möläyttänyt jotain... Samat uutiset rullaa päivästä, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Elämänlaatu parantunut huomattavasti, kun on vähentänyt netin käyttöä ja ei seuraa medioita. En vaan enää jaksanut. Ja kun näihin asioihin ei kuitenkaan voi juurikaan vaikuttaa, niin miksi uhrata aikaa ja saada vaan paska fiilis uutisista. Jossain vaiheessa menee ihmisellä yli ja pakko vapauttaa itsensä.

Vierailija
9/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyrä kolossa kirjoitti:

Minäkin jätin Facen. Ei vaan enää jaksanut kiinnostaa. Jos tuo jonkun elämänlaatua parantaa, niin hyvä. Minulle kyseinen palvelu oli vain ajan tappamista, eikä antanut yhtikäs mitään elämyksiä. Jälkikäteen kun miettii, niin mitä se edes minulle kuuluu, onko joku leiponut rahkapiirakkaa tai käynyt K-marketin sijaan LIDLissä?

Niinpä. En käsitä, miksi minua pitäisi moisten asioiden kiinnostaa, tai miksi ketään kiinnostaisi vastaavat asiat omasta elämästäni. Yksityisyyteni on minulle aivan liian arvokasta facessa jaettavaksi.

Vierailija
10/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kaikki eivät halua päivittää niitä negatiivisia sinne faceen. Vaikka jotkut sairaat saavatkin niistä kiksejä.

Itse siis päivitän kevyttä positiivista. Mulla on asiat kyllä hyvin, hyvä mies ja ihanat lapset. Mutten kerro faceen esim. Siitä että sairasta vakavaa sairautta. Se ei minun mielestäni kuulu sinne.

Vierailija
11/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se oikeasti noin vaikea kestää, jos jollakulla menee OIKEASTI hyvin? Eli on rahaa, hyvä liitto jne. Älkää leimatko kateuksissanne kaikkea kulissiksi!!

Ja ei. Itse en ole rikas. Hyvä liitto kyllä mulla on.

Vierailija
12/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi suomalaisten kateutta.... uutinen teille. Joillakin voi olla upea ura, hieno koti, rahaa, ihana kumppani jne. Ei se ole teiltä pois. Eikä heti tarvitse leimata kateellisena kulissiksi. Opetelkaa iloitsemaan toisten puolesta.

Terveisin köyhä, mutta silti empaattinen

Vierailija
13/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähdin sieltä koska minulla on asiat hyvin ja tiedän että jos päivittäisin kuulumisiani, luulisivat kaikki minun vain elävän kulissielämää ja pätevän saavutuksillani, pienillä elämän iloilla, treffi-illoilla ym. Tuntuu että se kel onni on, sen kätkeköön.

Suomi on tästä outo maa. Ei saa näyttää onneaan ettei vaan joku kateellinen sekoa.

Vierailija
14/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se oikeasti noin vaikea kestää, jos jollakulla menee OIKEASTI hyvin? Eli on rahaa, hyvä liitto jne. Älkää leimatko kateuksissanne kaikkea kulissiksi!!

Entäs, kun satun tietämään, että oikeasti suhteen miespuolisko pettää vaimoaan joka hehkuttaa täydellistä elämäänsä facessa? Ja työkaveri pyytää minulta kymppiä lainaan vaikka oli juuri laskettelemassa levillä, kuvassa poseeraa leveä hymy ja muotivaatteet päällään?

Kaukaisempien tuttujen asioista en tiedäkään, mutta kyllä nämä laittaa vähän miettimään.

Vierailija
15/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkojen kateutta! Ei kestetä sitä että muilla on mukavaa. Vanha sanonta on että myötämäessä testataan ketkä on ystäviä. Helppo hyväksyä ihminen jolla menee huonosti kun voi katsoa alaspäin ja säälitellä, mutta jos joku onkin onnellinen niin voi pyhät pieksut. Sitten testataan ihmisen hyvyys, kuka osaa iloita toisen onnesta. Niitä ihmisiä ei paljon ole. Myrkylliset ja kateelliset kun lisääntyy Suomessa. Facebookissa ei tarvihe tilittää elämän kurjuutta, sitä on kaikilla omastatakaa.

Kukaan ei huomaa että poistuit, itse jäät paitsi muiden elämän tapahtumista. Sahaat omaa sosiaalista puuta.

Vierailija
16/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pärjäisin ihan hyvin ilman FB-kavereita; en heidän juttuja koskaan lue enkä itsekään ole vuosiin kirjoittanut mitään. Mutta ryhmät - niistä en pysty luopumaan! Niissä pyörin ihan joka päivä, enkä siis nyt puhu mistään kirppiksistä tai vastaavista vaan harrastusryhmistäni.

Vierailija
17/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei kiinnosta muiden elämä. Että kateuksissa pitää haukkua toiset. Millaisia ystäviä ja kavereita te ootte? Tuleeko oikeasti soiteltua ja kysyttyä kuulumisia. Tuskinpa muutenkaan olette kovin hyvää ja aktiivista kaveriainesta kun noin sapettaa muiden onni ja muiden valokuvat.

Vierailija
18/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs, kun satun tietämään, että oikeasti suhteen miespuolisko pettää vaimoaan joka hehkuttaa täydellistä elämäänsä facessa? Ja työkaveri pyytää minulta kymppiä lainaan vaikka oli juuri laskettelemassa levillä, kuvassa poseeraa leveä hymy ja muotivaatteet päällään?

Kaukaisempien tuttujen asioista en tiedäkään, mutta kyllä nämä laittaa vähän miettimään.

Toki noitakin on. Mutta on myös paljon niitä, joilla asiat ovat oikeasti hyvin!

Vierailija
19/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin itse facesta pois muutama vuosi sitten. Säälittävintä on ihmiset jotka on alkaneet jopa itse uskoa omiin paskapuheisiin ja kulisseihin. Facesta on tullut paikka jossa tuntee lähinnä myötähäpeää, niin nolo paikka se nykyään on.

Vierailija
20/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot sä vaan melkonen filosofi. 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä