Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te appivanhempani

Vierailija
05.03.2017 |

Te halusitte minusta eroon ja loukkasitte minua kaikin mahdollisin keinoin. Luulitteko tosiaan, että poikanne on noin helposti manipuloitavissa? Te puhuitte minusta ilkeästi ja olitte valmiit hylkäämään minut ensimmäisen kriisin takia. Olin teidän silmissä ainut syyllinen. Ette missään vaiheessa nähneet muita syyllisiä. Teitte minusta syntipukin. Itse olitte tahrattomia kaikin puolin.

Nyt meidän suhde kuitenkin jatkuu. Minulle, mutta myös pojallenne on valjennut todelliset ajatukseksenne minusta, miniästänne. Esititte ystävää, mutta sisällänne oli rumuutta, kylmyyttä. Kaduttaako koskaan mitä teitte ja sanoitte?

Ennen nähtiin useasti. Tulimme teille kylään, koska luulin oikeasti, että välitätte minusta. Elin aina siinä käsityksessä, että kuulun perheeseen. Mutta olin väärässä. Te olitte tekopyhiä ja puukotitte selkään heti kun mahdollista.

Nyt näette lapsiani silloin tällöin. Poikaanne inhottaa olla tekemisissä kanssanne, koska kohtelitte hänen vaimoaan niin rumasti. Minua ette näe enää koskaan.

Selvittäisin välit, mutta ette ole valmiita siihen. Ette halua kohdata tilannetta ja keskustella.

Ikuinen välirikko. Olen pettynyt, mutta hyväksyn asian. Viimeisestä tapaamisesta on aikaa puolitoista vuotta ja tuskin jatkossakaan tavataan.

Hyvästi.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aistin Ap:n heikon itsetunnon. Voi lyödä myös vetoa, että Ap:n omat vanhemmat on hylännyt aloittajan, eikä ole missään tekemisissä tämän kanssa. Nyt Ap purkaa omaa pahaa oloaan appivanhempiinsa. Häntä harmittaa, että miehen vanhemmat tukivat poikaansa, kun taas hänen vanhemmat eivät välittäneet lainkaan tyttärensä elämästä. Olenko oikeassa? Ap:lle vinkki: kohdista vihasi omia vanhempiasi kohtaan.

Psykologi (käytännössä)

Miäshenkilö Turust?

Vierailija
22/30 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, että minä olen ainut syypää miehen ongelmiin ja masennukseen.

En pidä itseäni todellakaan syyttömänä. Olen kantanut asiasta paljon syyllisyyttä. Ja kannan edelleen. Olen varmasti ollut huono vaimo monella tavalla.

Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, etten minä voi yksin aiheuttaa kenenkään masennusta.

Mies on myös itse kertonut, että hänen ensimmäiset masennusoireet ilmeni jo paljon ennen meidän ensikohtaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vanhemnmat (käsittääkseni kaikilla on). Välit ovat ok. Välillä tuntuu, että voisi olla paremmatkin (kylläpä olisi täysin mutkattoman suhteet vanhempiinsa?),mutta toimeen tullaan ja vanhemmat olivat - kuten sanoin - tukena kriisissämme. Lisäksi ovat hyviä isovanhempia.

Kuulostaa selittelyltä. Itse lähtisin etsimään sinun ongelmaasi omasta suhteestasi vanhempiisi. Koetko voivasi kapinoida vanhempiasi vastaan, entä tuntuuko sinusta että vanhempasi välittävät sinusta 100%?

Yleensä huonot välit appivanhempiin kuvaa sitä kapinaa, jota ei ole koskaan voinut osoittaa omia vanhempia kohtaan.

-Psykologi (käytännössä)

Valitettavasti sinun teoriasi ei osu nyt nappiin. Minun vanhemmilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että appivsnhempani eivät suostu istumaan alas ja selvittämään tilannetta. Joillekin asioille ei voi mitään, vaikka kuinka harrastaisi itsetutkiskelua tai sukuselvitystä. Tosiasiat on parempi tunnustaa.

Ap

Vierailija
24/30 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veri vettä sakeampaa? Höpön löpöä. Minä vihattu ja haukuttu paskaminiä sanoin ihan suorat sanan miehen sairasta, julmista, piittaamattomista ja manipuloivista vanhemmista ja mies teki lopulta välirikon tästä voimaantuneena kun ymmärsi viimein totuuden ja sen, että vanhempiensa käytös ja kontrollointi(yritykset) eivät ole normaaleja. Nyt on alkanut uusi suunta elämässä, mies viimeinkin uskoo itseensä ja kaikki on paremmin kuin koskaan aiemmin. Vanhemmuus ei tee sairaista ja pahoista ihmisistä yhtään sen parempia, pahempia korkeintaan vain. Sympatiat kaikille muillekin paskaminiöille ja -vävyille.

Vierailija
25/30 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Veri on vettä sakeampaa" on suomennos "Blood is thicker than water"-sanonnasta. Tämä on yleisesti väärinymmärretty sanonta, joka alunperin kuuluu "The blood of the covenant is thicker than the water of the womb", eli juurikin päin vastoin. Ennen aikaan ihmiset vannoivat "verivalan" kaikista tärkeimpien ja läheisimpien ystäviensä kanssa. Näin ollen sananlaskun "veri" tarkoittaa verivalan verta, joka on sakeampaa kuin "water of the womb" eli lapsivesi, eli sukulaisuus. Elikkä, jos ihan oikeen luetaan tätä sananlaskua, niin kyllä ne ystävät jotka valitset elämääsi, ovat tähellisempiä kuin sukulaiset.

Vierailija
26/30 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain tyhmä yrittää erottaa pojan vanhemmistaan.

Veri on vettä sakeampaa.

Mies on tehnyt omat päätöksensä. Hän on aikuinen ihminen ja kantaa vastuun omista teoistaan.

Olen muuten toista mieltä kanssasi. Veri ei ole monestikaan minkään arvoista. Elämän kolhut tuovat esiin tosi ystävyyden ja toveruuden.

Ap

Ja silti olet ruikuttamassa appivanhemmille - miehen verisukulaisille - että hylkäsitte minut! Jos olet sitä mieltä, että veri ei ole vettä sakeampaa, niin miksi ihmeessä toimit kuin olisi? Ne miehen vanhemmathan on jotain randomtyyppejä, ei tärkeitä lainkaan, ja silti päätät käyttää elämäsi heistä valittamiseen. Hyvin ristiriitaista.

Vierailija
27/30 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ruikuttamassa mitään vaan jättämässä hyvästejä. Niinkuin kirjoituksesta käy ilmi, pidin aiemmin appivanhempiani ystävinäni. Olin väärässä. Tuo veriside ei nyt liity tähän mitenkään.

Ap

Vierailija
28/30 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä lastesi isä? Miten hän on lasten elämässä läsnä? No tuleeko nyxästäsi vielä isä?

Vierailija
29/30 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä lastesi isä? Miten hän on lasten elämässä läsnä? No tuleeko nyxästäsi vielä isä?

Häh? Lasten isäni nykyinen mieheni.

Ap

Vierailija
30/30 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isä siis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi