Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä teille on tullut kymmenien tuhansien eurojen velkoja?

Vierailija
05.03.2017 |

Ihmettelen usein, että mistä koostuu nämä "nuoruusvuosien aikana" kertyneet velat?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolaina.

Vierailija
2/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö opintolaina ole jotain 2000e/v? Itse otin sitä 3 vuotena 2001-2003. Ei todellakaan ollut vaike laina maksaa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintolaina.

Ei kai sitä kymmeniä tuhansia ole.

Vierailija
4/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina on ainoa kymmenien tuhansien eurojen laina.

Opintovelkaa en joutunut ottamaan, koska olen yksi niistä onnekkaista jonka vanhemmat kykenivät ja halusivat taloudellisesti auttaa. Olen siitä ikuisesti kiitollinen.

Vierailija
5/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainan ymmärtää, mutta olisi pitänyt tarkentaa että ihmettelen näitä luottotiedot menettäneitä velkansa.

Onko niillä rahoilla vain eletty vai shoppailu vai mitä ihmettä?

Vierailija
6/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ottaa pikavippejä, että pääsee juomaan viinaa ravintolaan. Ei voinut jäädä kaveriporukan ulkopuolelle.

Vierailija
7/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Miten on mahdollista?

Nuoresta saakka on mulle ollut selvää että ainoa laina mikä pitää ottaa on asuntolaina. Visalla maksetaan nettiostoksia tai lomamatkalla, mutta ei velaksi.

Toki opintolaina joskus pitää ottaa mutta se on käytännössä lähes ilmaista.

Vierailija
8/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainaa on nyt 9000+ euroa ja lisää on pakkovielä jonkin verran ottaa. Ja ihan vuokraan ja ruokaan se menee.

9/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintolainan ymmärtää, mutta olisi pitänyt tarkentaa että ihmettelen näitä luottotiedot menettäneitä velkansa.

Onko niillä rahoilla vain eletty vai shoppailu vai mitä ihmettä?

Pelasin

Vierailija
10/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottiin 10 vuoden jälkeen ja muutin lasten kanssa omistusasunnosta vuokralle. Vaikka kaikki meni puoliksi niin paljon puuttui. Siitä alkoi loputon kierre tilata kaikki osamaksulla ja alkoi maksuvaikeudut ja laskut  meni sitten perintään. Tuli kivat korot ja tadaa jäin lomautetuksi samaan aikaan. Siitä mulle velat tuli. Nyt kolme vuotta kulunut ja muuta velkaa ei enää ole kuin autolaina ja säästössä kivasti omiin tuloihin verrattuna eli 3500e. Lapsilla myös molemmilla tileillä tonnit. Säästän heille myös. Onneksi kaikki on nyt hyvin. :)

Ulosottoon en yhtäkään laskua päästänyt.

Vierailija
11/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina

Vierailija
12/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuden typeryyttä kun rahaa ei osata käyttää.

Ei silloin osaa ajatella asioita järkevästi eikä kukaan minulle opettanut rahan käsittelyä.

Ikuinen suo mutta kyllä minä vielä täältä nousen.

Olen oppinut kantapään kautta mutta varmasti olisi helpompiakin tapoja!

Vierailija
13/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainaa ja joitain pikkulaskuja. Itse velkaa on varmaan muutama tuhat mutta oikeudenkäyntikulut ja korot ym sitten nostaa velan moninkertaiseksi.

Vierailija
14/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut muuta kuin asuntolainaa koskaan.

Vierailija
15/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei silloin osaa ajatella asioita järkevästi eikä kukaan minulle opettanut rahan käsittelyä.

Aika moni nuori kuitenkin osaa ajatella asioita järkevästi. Anteeksi, en nyt vain tajua, miksi vetoat nuoruuden tyhmyyteen, kun suuri osa nuorista ei kuitenkaan ole tyhmiä. Mutta hyvä, että olet oppinut ja olet pääsemässä omille jaloillesi.

Vierailija
16/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainassa on niin minimaalinen korko ja pitkä laina-aika, että sillä ei kyllä kukaan saa itseään pulaan. 

Vierailija
17/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vanha virsi ettei kukaan opettanut sitä ja tätä. Kyllähän aikuinen ihminen tajuaa että jos tuhlaa enemmän kuin tienaa niin se ei ole kovin huono juttu. Ihana sama kun laittaisi nuotion keskelle olohuonetta ja koko talo palaa -> mutku kukaan ei koskaan opettanut että ei saa nuotiota sytyttää olohuoneeseen. Harvapa on seksistäkään kieltäytynyt sillä verukkeella että kukaan ei koskaan ole opettanut mulle seksiä. 

Vierailija
18/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laina ei ole velkaa

Vierailija
19/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vanha virsi ettei kukaan opettanut sitä ja tätä. Kyllähän aikuinen ihminen tajuaa että jos tuhlaa enemmän kuin tienaa niin se ei ole kovin huono juttu. Ihana sama kun laittaisi nuotion keskelle olohuonetta ja koko talo palaa -> mutku kukaan ei koskaan opettanut että ei saa nuotiota sytyttää olohuoneeseen. Harvapa on seksistäkään kieltäytynyt sillä verukkeella että kukaan ei koskaan ole opettanut mulle seksiä. 

Hyvä piti sano, sori sori!

Vierailija
20/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun parikymppisenä ottamani velka on 100% talolainaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan