Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

helmikuisten alkuviikko (ma-ke)

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuu, raskas yö takana....

itkua, ja kitinää, vikinää..tuntuu etten oo ite nukkunu ollenkaan!

Mä oon todella huolissani meidän tytöstä..mä eoäilen sitä refluksi vaivaa...

no huomenna on neuvolalääkäri, ja aion siellä ottaa vaivat puheeksi!

Käytiin eilen ostamassa týtölle kastemekko! Kova ois jo hinku päästä nimeä käyttämään..ja tuntuu ettei malta pitää suutaan kiinni, ku miehen kans sovittiin että vasta ristiäisissä nimi julkaistaa!

Mä kyllä puhuttelen tyttö täällä kotona sillä tulevalla nimellä...

ääh, tyttö heräsi jo..jatkan myöhemmin!

aurinkoista päivää kaikille!

Vierailija
2/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni ihan kivasti, poikakin taas siirtynyt uuteen unirytmiin. Nyt menee nukkumaan 19-20 aikaan ja nukkuu 1-2 saakka. Sitten syöttö ja unta riittää 6-8 asti. Eli yhdellä syötöllä nyt menty, jes. Tänään herätty vähän yli kuusi joten nyt kun poika on unilla niin ajattelin itsekin kömpiä punkkaan...saa sit nähdä tuleeko uni ja pysyyko poika unessa...No, pitää yrittää.

Äiti toi eilen leipomisiaan ristiäisiin, piti sitten miehen kanssa maistella ennenkuin pistin ne pakastimeen...nam...

Mulla myös vaikeuksia pitää suuni kiinni pojan nimestä. Me kutsutaan myös poikaa tulevalla nimellään ja saa varoa ettei möläytä sitä...Mekään emme kerro nimeä, se selviää vasta ristiäisissä...Kyllä sitä on yritelty arvailla ja on kysytty että otetaanko sukurasitetta nimeen...pojalle tulee toiseksi nimeksi isänsä nimi, että sen verran rasitetta on otettu :)

Aurinko paistaa, pitää päivällä lähteä vaunuilemaan oikein kunnolla. Ihanaa kun tulee kevät ja sitten kesä, loppuu tämä villasukkien kanssa pelleily.

Ihanaa alkuviikkoa kaikille!

Sasuliini ja jäbä 1kk 20 pvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa ja linnut laulaa...tyttö lauloi koko illan 20.30 alkaen ja sen varmaan kuuli koko länsi-helsinki.

yöllä heräili joka toinen tunsi hirveellä huudolla, pieruja päästeli oikeen kunnolla eli mahavaivoista oli kyse, oli muuten karmeen hajuisia paukkuja!!!!Mä söin eilen kananmunaa..eli eipä sitten syödä sitä.

Otti oikeen päähän kun ukko vaan kuorsas eikä tajunnut mitään maailman menosta, sit viiden aikaan nostin tytön meidän sänkyyn ja tökkäsin ukkoo et siinä on tyttös ala hyssytellä..käänsin kylkee enkä avannut edes silmiä mielenosoituksellisesti.

Eli ollaan miehen kanssa hyvissä väleissä taas, suurimmat epäkohdat tais tuo tyttö korjata. Mies pitää oman kämppänsä,mut ei oo siellä nukkunut pitkään aikaan. Mut voi mennä sinne kavereittensa kanssa mölyämään jos siltä tuntuu. Ihan oiva ratkaisu.

Perhepetiä meilläkin harrastetaan,välillä tyttö kyllä nukkuu omassa sängyssä,mut on helpompi yöllä syötön jälkeen pistää tyttö kainaloon ja jatkaa unia.

Nuha alkaa helpottamaan,onneksi niin ei tarvii viritellä tyynyjä ja sanakirjoja sängyn jalkojen alle.

Joo,mä taidan rueta kotihommia tekemään kun kerran tökkäsin vaunut parvekkeelle.

Väsynyt kuumetta ja varmaan yhtä väsynyt tyttö

Vierailija
4/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aivan poikki. Eilen meillä oli sitten ristiäiset. Oli tosi mukavat ja ihana, kun oli läheisimmät ihmiset paikalla. Mutta vaavi oli koko päivän vähän sekaisin eikä saanut nukuttua paljoakaan. Ja viime yökin meni tavallista enemmän valvoessa. Kymmenen minuuttia sitten tyttö nukahti, mutta kun äsken kurkkasin makkariin, niin sielläpä hän köllöttelee silmät auki sängyssään. Toivottavasti nukahtaa itsekseen uudestaan. Sitä ei kyllä ole tapahtunut kuin pari kertaa aiemmin... Niin ja tytön nimeksi siis tuli Emma Sania!

Nyt kai pitäisi alkaa siivoilla juhlien jälkiä... Joku sanoi mulle eilen, että kastevettä ei saa kaataa viemäristä alas, vaan pitää heittää ulos. Onkos teillä tiedossa jotain tällaisia perinteitä?

Emma oli kasteen ajan tosi kiltisti ja itkemättä (harvinaisen pitkä aika...) ja hymyili valloittavasti kummitädilleen. Oon ihan kade, sillä ei oo ennen hymyillyt eli ekat hymyt tuliva kummille. Tosin onhan hän kerran hymyillyt suoraan minullekin, mutta oon pitänyt sitä vielä enemmänkin vahinkona kuin tarkoituksellisena hymynä. Mutta eilisestä ei voi kyllä erehtyä. Ja parhaat hymyt irtosivat, kun pappi laittoi vettä Emman päähän. Tämä tyttö rakastaa vettä!

Mukavaa viikkoa

Enni ja Emma

Vierailija
5/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienenkö työntämässä tissiä liiankin ahkerasti pojalle suuhun, mutta tuntuu siltä että koko viime(kin) yö syötiin.

Viikonloppuna meni niin mukavasti, että kaks nuorinta nukkuivat yhtäaikaa vissiin kaks tuntia. Tänään kuvittelin, että homma sujuu yhtä mukavasti... että aiti saa pienet tirsat ja ehtii ehkä ompelemaankin jotakin (minä idiootti aloitin tekemään lastenhuoneeseen verhoa tilkuista... varmaan valmistuu pojan rippijuhliin!!!) Tosiaan tänään kävi sit niin, että kun tultiin eskarilaista viemästä, poitsu nukkui ja pikku likkakin nukahti kotimatkalla. Suunnittelin jo aamupäiväunia, onnessani. No kun kärryt pysähtyi pienempi heräsi siinä samassa. Otin siis sisälle... isompi heräsi puolen tunnin päästä. Että se siitä nukkumisesta tai ompelemisesta.

Kummallinen asia on että tyttö, tossa vieressä leikkii muovikulhoilla, jotka kaivoi keittiön kaapista, antaa mun olla koneella rauhassa.

Tämä muuten muutaman viikon takainen känkkäränkkä, raivopallo.. on palannut omaksi ihanaksi itsekseen pahin mustasukkaisuus vissiin piilotettu toistaiseksi.

Ehkäisy asiat mietityttää... kun oon normaalistikin maailman huonoin pillerin syöjä, ja nyt kun on aivot entistä enemmän lomalla muistanko niitä syödä. Lapsia meillä on kaikenkaikkiaan viis (omia ja yhteisiä) joten oon jopa miettiny sterilisointia... se vaan tuntuu niin lopulliselta ja sitähän se itseasiassa onkin. Kuparikierukka vissiin toinen mahdollinen imetyksen aikana... se vaan tuntuu jotenki aatamin aikaiselta systeemiltä. No ens viikolla mulla on jälkitarkastus, lääkäri kai osaa jotain ehdottaa ja suositella... Miten teillä muilla??? Niin kondomi tuntuu niin hiton hankalalta kun ei vuosiin oo tarvinnu sen kanssa pelailla..

Ristiäiset viikon päästä sunnuntaina, jotain pitäis vissiin suunnitella sinnekin. Pappi on tulossa huomenna kylään meille tänne kotiin... ainaki viimeks sillä oli aikalailla selvät sävelet miten hommat hoidetaan... sopii mulle ei tarvi niihin asioihin puuttua.

Kaivelin jo kaappien kätköistä viikonloppuna mekkoja tytöille (4 tyttöö) niitä pitäis kokeilla ja katella mitkä kellekin sopii, ja sukkiksia ja juhlakenkiä. Että puuhaa olis muutakin kun täällä netissä roikkumista :)

Mitä sitä laittais poitsulle päälle sinne ristiäisiin, kai siel kastepuvun alla pitäis jotain olla!!!!!! Nyt rupee muovikupit tyttelille riittää täytyy mennä!!!

Mukavaa kuulla muidenki arjesta!!

T: EviEsteri, Veli 6vko ja 1 pv ja isot siskot

Vierailija
6/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin en ole minäkään kirjoitellut joten jos sitä sais jotaisn aikaiseksi ;)

Midzille -epäilen meidän pojalla samaa eli refluksia. Varasin yksityiselle lastenlääkärille ajan sillä huoli on suuri. Soitin kyllä neuvolaan ensin niin meidän täti oli sitä mieltä että vie vaan " oikealle" lääkärille kun nuista terveyskeskus lääkäreistä ei aina tiedä ! Meillä syötiin äsken sitten kitinää, röyhky perään ja yrjö lensi kaaressa, sitten kitinää masun vikistelyä ja röyhkyjä ja nieleskelyä ja kuplia suusta ja ..... no aikani kanniskeltua niin nukahti -nyt vetää vaatteet märkänä unta kaukalossa sillä sänkyyn ei suostu. Pitkälleen asento on ihna kamala -yöt on ihan helvettiä, pikku poikaa nukuttaa mutta kun meinaa tukehtua ja puklua tulee ja koko ajan pitää röyhtyyttää. Tutti kelpaa mut sekin lentää kaaressa kun tulee se nieleminen ja sen jälkeen tukehtuminen ja tämä mamma ei uskalla nukkua.

painoa tullu pojalle kuitnekin jo 1200 g syntymästä että ihan hyvä vauhti kasvamiseen, maito siis riittää juu ja lisää ei ole tarvinnu antaa. yöllä joudun usein käydä pumppaamassa suurimpia pois kun meinaa pakata !

Muitakin väsyttää niin myös täällä -mä en saa mitään oikeastaan aikaiseksi -Ristiäiset on kolmen viikon päästä ja nimikin sitten kai löytyi :) Pidetään ihan pienet, onneksi mun äiti tulee 800 km päästä mua auttaa !!! Otti ihan vapaata että pääsee. Mun siskot joo tekis mieli purnata p_rkle ja että V____tuttaa kun eivät voi auttaa. Asuvat samassa kaupungissa ja toinen on ihan kotona -luuraa kaiket päivät kampaajalla tyyliin jne . Ni kyllä ovat itsensä kutsuneet kakkua syömään mutta ei muuta, Tulevat varmaan kilpaa " klehumaan " mun kiloja että varmaan on oikein paska fiilis ! Joo ja justa sitä sisaruskateutta tai rakkautta !!

Onneksi me päästään kohta remontoituun kotiin muuttaa niin hiukan helpottaa tää elämä ja ei tarvii joka päivä olla ilman miestä !! Ukko tosiaan käy vaan kotona nukkumassa jep sekin vielä... Mutta kesä tulee ja linnut laulaa :)

Voi että pakko kai mennä läskistyy ja syömään kun on nälkä -mä en oo saanu kiloja vieläkään pois :(

Minkki kera oskun 3vko 6pv

Vierailija
7/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kaataa kastevettä pois, meilläpäin se pitää säilyttää avonaisessa pullossa . Esikoisen kastevesi on haihtunu jo pois että silleen on meillä vedet hävitetty !!

Tai tämä on kai jokaisen uskomus / myytti tai mikä se nyt sitten onkaan :)

Vierailija
8/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuo tyttö niin kauhea sylivauva, että aina on kädet " täynnä" . Nyt sitten kävin viime torstaina ostamassa sellaisen fisher-Pricen kiikun missä tyttö nytkin nukkuu.Olihan se kallis (109¿) mutta saanpahan ainakin tehtyä jotakin kun mies on töissä. Kun on tuo poikakin tuossa mikä kaipaa syliä toisinaan.

Meillä on tyttö kipeä ja mies kipeä ja minä.. poika oli jo viime viikolla. Kauhea flunssa siis. Mies tuli aamulla kotiin töistä, oli saanu 2 pvää saikkuu.

Vähän käy sääliksi kun pikkuisen nenä on ihan tukkeessa ja suolaliuostipat on ihan yhtä tyhjän kanssa. Ei muuta kun sängynpääty ylhäällä ja höyryhengitystä. Kyllä tän taudin itse kestää mut noin pienn pitää jo tulla ihan kipeäksi.

Muutama viime yö on mennyt aika pipariksi flunssan takia mutta viime yö oli jo hiukan parempi ja tyttö jopa nukkui niin ettei herännyt kuin muutaman kerran. Normaalisti yöt menee 2-3 syötöllä. Maito riittää hienosti ja maidontulo on kivasti tasaantunut, eikä rinnat ole enää kokoajan maidosta pinkeät. Pumppua olen käyttänyt vain silloin jos olen lähtenyt jossain käymään niin että mies hoitaa vauvaa.

Mä olen nyt ollut viime torstaista asti painonvartijoiden " pistedietillä"

Nälkä ei ole kyllä tullut, kun pisteitä saa syödä 10 enemmän kun täysimettää, kuin normaalisti. Eli mulla pistemäärä on huimat 31, jos joku nyt kyseisen ohjelman tuntee niin tietää et se on aika paljon. Nyt on sitten kilon pudonnut paino neljässä päivässä. Oikeastan syön ihan normaalisti. 1-2 lämmintä ateriaa päivässä ja ilta/aamupalan + hedelmiä. Herkut ja pullat olen vain jättänyt pois. Painoa on edelleen 10kg enemmän kuin viime keväänä ja kaapillinen vaatteita mitkä ei sovi päälle. Mutta kai ne tässä pikkuhiljaa lähtee. Tavoitepaino kesään 2007 mennessä on 55kg (oon 156cm pitkä) Kun nyt vaaka näyttää 73.. HUI!

Pakko muuten kirjoittaa, että kyllä on ihana olla kun pääsee ihan " lähelle" miestä tulla peiton alla. Jollain ne halut katoaa lapsen saannin jälkeen, mulla ne on kyllä vaan lisääntyny.

Mäkin olen kuullut et kastevesi pitäs haihduttaa maljasta. Meillä kyllä taidettiin se heittää viemäristä alas heti esikoisen ristiäisten jälkeen.

Mutta nyt pitää lopettaa. Aurinkoista päivää kaikille ja viikkoa jos en kerkiä kirjottamaan..

Tyttö tuli muuten eilen jo kuukauden.. aika menee siivillä ja jo nyt huomaa miten kovasti tyttö on kasvanut. Ristiäiset 9.4 ja nimikin on valmiina!

-sitruuna ja tytteli 1kk-

Vierailija
9/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä TAAS yksi kamala yö takana... Poika nukahti klo 22.30 mutta aloitti klo 23.00 huudon, mikään ei kelvannut (tissi, syli, lisämaito, kyljellään olo, mahallaan olo, kaikki kokeiltiin...) Ja viimein taidettiin nukahtaa vasta klo 3.00 jälkeen, tai ainakin klo 3.10 katsoin vielä kelloa... Joten se siitä kun eilen pääsin kehumaan kuinka meillä nukuttiin hyvin, niin heti poika laittoi tämän mamman taasen ojennukseen! No, onneksi mies sentään sai nukuttua. Kysyinkin häneltä mennäänkö sohvalle nukkumaan, mutta mies ei antanut " lupaa" , joten oltiin sitten sängyssä... niin ja olin kyllä itse valmis nakkaamaan pojan jonnekin muualle, vaikka myyntiin, ei olis paljoa maksanut... Mutta sitten aamulla (klo 7.30) kun poika heräs, hän oli niiiiin hyvällä tuulella, että rupesin jo katumaan kaikkea mitä olin yöllä miettinyt, miten saisin pojan hiljaiseksi... Onneksi muuten asutaan omakotitalossa, niin ei naapurit häiriinny... Toista se olis ollu kahdessa aikaisemmassa asunnossamme, joissa seinät oli tehty paperista...

Käytiin tuossa aamupäiväkävelyllä, oli (tai on edelleen) ihana ilma, ainoastaan vaan kova tuuli pääsee vähän haittaamaan... Mutta ei haittaa...

Vitsi kun uskaltais mennä itsekin nukkumaan, mutta poika on pihalla joten taidan odotella koska mahtaa herätä... no, ehkä sitä itse saa nukkua sitten joskus hamassa tulevaisuudessa... Niin, ja kun ei noi neljän tunnin yöunet oikein taho riittää ainakaan tälle mammalle...

Napero ja poika 5vko+3pvä

Vierailija
10/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mies meni töihin, kun isyysloma loppui, mutta meilläpä oli pehmeä lasku arkeen:esikoinen 2v2kk oli eka kertaa yökylässä. Taidan olla vielä hormonien herkistämä, kun itkin oikein vuolaasti, kun startattiin auto kotia kohti ilman esikkoa...aika koomista, taisi olla äipälle isompi juttu kuin tytölle! Anoppi otti tytön yöksi, ja minä sain nukkua vauva kainalossa jopa puoli yhdeksään! Muutoin herätys on 6-6.30, kun esikoinen herää. Tähän asti vauva ja esikko ovat nukkuneet päikkärit samaan aikaan, niin olen saanut otettua edes pienet nokkaunet, ja sen voimin olen jaksanut tätä jatkuvaa univelkaa.

No nyt on niin virkeä olo, että surffaan ja juon kahvia päiväunien sijaan. Tänään imuroin pitkästä aikaa: mies on hoitanut imuroinnit useamman kuukauden ajan. Kyllä mulla on ihana mies, isyysloman ajan sain lepoa kotitöistä, ja nyt sitten on mun vuoro ottaa kotityöt haltuun pikkuhiljaa :)

Meidän vauva on myös kova puklailemaan varsinkin yöaikaan, kun on vaakatasossa, mutta olen ajatellut sen olevan normaalia. Illat vauva viihtyy rinnalla, kitisee, puklaa ja kakkaa vuoronperään.

Kiloista: oma kroppa on ihan vieraan näköinen, olisi 8kg pudotettavaa, ja olenkin alkanut karttaa herkkuja...kyllä se on pirun vaikeaa!

Spiral ja tytöt 3vkoa 1pv ja 2v2kk

Vierailija
11/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä aikalailla samoja oireita...tyttö ei voi nukkuu vaaka tasossa, kun kuola-puklu valuu kokoajan suu pielestä, ja alkaa hirvee nieleminen, ja kakominen..ja tosiaan toisinaan puklu lentää kaaressa, ja tuti myös.

Nukkuminen siis vain turva-istuimessa, tai vaunuissa pää puoli ylempänä!

Nytki nukkuu tuossa ja kauhee rohina kuuluu hengitys teistä..taitaa olla vähän enempi maitoo sinnekki menny...

onko teillä ollu sitä että kun syötät, niin ruoka tuntuu siinä syömisenkin aikana vähän nousevan, ja lapsi parkasee aina siihen välliin ja jatkaa syömistä?

joku kyseli siitä kasteveden heitosta, niin meilä ollu semmoset perinteet että joku kummeista heittää kasteveden katolle ristiäisten jälkeen ja toivoo jotain, esim.hyvää laulu ääntä lapselle...:)

Vierailija
12/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sotkeennun tähän teidän " ongelmaan" ... Meidän poika ei kylläkään juuri puklaile, mutta tuota " parkumista" meilläkin esiintyy (minä tosin ennemmin sanoisin sitä kiljumiseksi) juuri tuon syömisen aikana... Viime viikolla oli siitä neuvolassakin puhetta, niin terkka sanoi sen johtuvan siitä, että ilmaa pääsee ruoan sekaan, ja se aiheuttaa sitten tuon kiljumisen... Tiedä sitten olisiko jotain muuta selitystä tuohon juttuun...???

Muuten aika hassu yhteensattuma tässä oli kun mies lähetteli inttikavereilleen pojan syntymän jälkeen viestin että poika tullut, niin yksi kaveri soitti ja kertoi että oli pistänyt vähän hymyilyttämään, koska heillä oli puolentoista viikon päästä la... (ovat siis pitäneet kyllä yhtä, mutta emme ole nähneet piiiitkäään aikaan, eikä noilla ukoilla ole ollut puhetta perheenlisäyksistä...) Niin ja heille syntyi sitten reilu kahden viikon päästä tyttö... ja sitten toinen hassu yhteensattuma sattui mun lapsuuden aikaisen kaverin kanssa... kuulin hänen veljeltään (joka on mun veljeni kanssa hyviä ystäviä edelleen) ennen joulua että ovat saamassa helmi-maaliskuussa lapsen, joten lapsuudenkaverini miehensä (joka sattuu olemaan mun mieheni vanha koulukaveri!!!) kanssa poikansa viisi päivää ennen meitä... Hih!!!

Muuten: onko kellään muilla käytössä itkuhälytintä? Oletteko havainneet sen hyväksi? Meillä on käytössä, mutta silti täytyy käydä välillä katsomassa poikaa kun hän saattaa olla hereillä mutta töllöttää vaan siellä vaunussa tai sitten juttelee pitkät pätkät unissaan...

napero ja poika 5vko+3pvä

Vierailija
13/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana hiljaisuus ja hetki omaa aikaa, tultiin kävelylenkiltä ja jätin Tuutikin tuhisemaan vaunuihin. Viime viikolla tuskailin painon nousemattomuuden kanssa (lapsella) ja painon laskemattomuuden kanssa (itsellä), kiitos teille kaikille ihanaisille myötätunnosta. Tämä on kyllä loistopaikka kun pääsee purkamaan tuntojaan. Olen nyt saanut rauhoituttua, olen päättänyt olla turhia vouhkaamatta jos Reetan paino ei nouse, juostaan sitten neuvolassa ja keksikööt siellä että mikä on vikana. Tuttelia en ala antamaan, mulla maitoa virtaa, vika on pakko olla jossain muualla. MINKKI ja MIDZI, mitkä ovat oireita tuohon refluksiin (menikö se noin)? Mä olen nimittäin pohtinut hiukan samaa, meillä kun tytölle nousee paljon ihan oksennusta suuhun, ei puklua. Plus sitten oksentelut, puklailut, kitinät, sylkikuplat. Joskin ongelma on nyt vähän helpottanut kun lopetin Cuplatonit ja olen alkanut imettämään makuultaan, jolloin Reetta on rauhallisempi eikä veuhdo niin paljoa eli ilmaa ei ilmeisesti mene mahaan niin paljoa. Meillä kun siis tuo painokaan ei oikein nouse, niin luulisi niiden neuvolassa ottavan tosissaan, jos ehdottelen tutkimuksia. Tietääkö kukaan muuten miten tuo diagnosoidaan, miten tutkitaan?

SITRUUNA, käytkö Painonvartijoissa siis ihan ryhmässä vai noudatatko pistesysteemiä ihan itseksesi? Mä luulin ettei ryhmään saa mennä ennen kuin vauva on 4kk. Mun on pakko nimittäin kanssa alkaa tekemään jotain, paino ei tipu ollekaan ja olen aivan jättikokoinen! Mun on tosi vaikea saada itseäni niskasta kiinni tuon makean kanssa, ryhmäkuri tekisi terää, mutta luulin tosiaan ettei sinne oteta vielä. Jos otetaan, niin menen kyllä heti huomenna, ai että kun olisikin ihanaa mahtua vanhoihin farkkuihin...

Mutta nyt heitän selälleni ennen kuin Reetta heräilee. Aurinkoista päivää teille jokaiselle!

Austen ja Reetta

Vierailija
14/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas ehtisi taas muutaman rivin kirjoittaa kun Iitu nukkuu, tosin taapero roikkuu koko ajan paidan helmassa ja pyytää värittämään, tekemään palapeliä tms. Harmittaa kun on noin hieno ilma eikä saa poikaa ulos, suunnittelin jo laittavani sen yksinään ja istuvani vauvan kanssa ikkunassa vahtimassa. No, tuskin tuolle pysyvää vahinkoa tulee vaikkei pariin viikkoon ulos pääse, mutta kuitenkin.

Vauva on edelleen kuin unelma, syö ja nukkuu eikä juuri kitise. Ainoa ongelma on se, ettei Iitu suostu yöllä nukkumaan omassa sängyssään. Päiväsaikaan nukkuu siellä kyllä, mutta yöllä jos yritän omaan sänkyyn laittaa niin herää 15 min. päästä. Ja mä olen tosi huono nukkumaan lapset sängyssä, ja kun tuo taaperokin tosiaan tulee vielä viereen, viime yönä nukkui ihme kyllä omassa sängyssään koko yön. Täytyy varmaan hakea pinnasänky tuon kehdon tilalle, josko vauva viihtyisi siellä paremmin.

Laitoin muuten meidän Iitun kuvan tuonne Syntyneet.fi:n, käykää sieltä vilkaisemassa PHKS:n kohdalta jos kiinnostaa.

Ihanaa kun tällä kertaa on rintamaito riittänyt, mä tunsin jonkinasteista syyllisyyttä esikon kanssa kun imetyksestä ei oikein tullut mitään, joten tällä kertaa panostin siihen oikein tosissani ja hyvin on ainakin toistaiseksi onnistunut. Kyllä se kummasti elämää helpottaa kun ei tarvii olla pullojen kanssa lutraamassa. Ja toivottavasti tuo painokin imetyksen myötä lähtee, sairaalaan jäi n. 8kg mutta ihan riittävästi on jäljellä edelleen.

No joo, jospas yrittäisi vähän siivoilla ennenkuin tyty herää.

Manna ja Iitu 8 vrk + muu pesue

Vierailija
15/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sain mä jotain fiksuakin tänään aikaiseksi: nimittäin varattua sen papin ristiäisiä varten. Meillä siis bileet 8.4.06.

Voi teitä yövalvojia, annan vähän erilaista näkökulmaa: Meillä nimittäin poika nukkuu nykyään klo 24-08, heräämättä kertaakaan!!! Ja, päinvastoin kuin luulis, se on ihan kamalaa! Tissit on ihan täynnä maitoa ja se teke kipeää - eikä poika suostu syömään vaikka oon häntä herätellytkin muutaman tunnin välein!? Ihan outoa, ja minä valvon kaiket yöt ja vahdin, että kaikki on ok... Meillä esikoinen oli yöhuutaja, kiljui henkensä edestä yöt läpeensä. Nyt onkin sitten ihan kummallista. Onneks huomenna on eka neuvola, voin vähän kysellä et onko tuo nyt sitten edes normaalia/suotavaa...

Jahas, nyt poika taas heräs (nää päiväunet on meillä tällaisia 5-30min. torkkuja, just noista pitkistä yöunista johtuen...), täytyy mennä!

M ja (vielä nimetön) poju 1kk + 3pv

Vierailija
16/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...enhän minä kauaa pysynyt poissa... Nyt olisikin kysyttävää sellaisesta, että mitenkäs olette saaneet lantionpohjalihakset kuntoon? Mulla on aivan sökönä, vaikka kuinka yritin treenata ennen synnytystä ja olen yrittänyt jumppailla synnytyksen jälkeen. Ajattelin ostaa geishakuulat, onko kellään kokemusta? Ilmeisesti pitäisi aloittaa kevyistä, katselin Sin Citystä, halvat olis, mutta eihän niissä ole painoa ilmoitettu. Eli jos jollain on kokemusta että mistä ja minkälaiset kannattaisi ostaa, niin ilolla otetaan tieto vastaan!

Austen

Vierailija
17/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on päiväunilla. Mä olen saanut nyt aika hyvin sekä esikoisen että vauvan nukkumaan samaan aikaan. Siinä mielessä helppoa, kun tyttö nukkuu tähän aikaan ainakin 3 h (viime päivinä 4 h) ja esikoinen on nukkunut jo kauan päiväunensa myös tähän aikaan. Mä nukun sitten itse aina 30-60 min (laitan kellon soimaan) ja sen jälkeen on aikaa vielä hetki istua rauhassa koneella tai tehdä jotain muuta. Aamut on kyllä hieman hankalat, kun tyttö ei suostu olemaan muualla kuin sylissä, niin aka hankalaa siinä sitten hoitaa esikoisen aamutoimet ja laittaa+syödä aamupala. Sitterissä tyttö nukkuu silloin, jos pidän tuttia suussa ja hytkytän sitteriä. Hytkytystä ei kyllä tarvitse koko aikaa, mutta heti kun tutti tippuu suusta, tyttö herää ja alkaa itkemään. Ei kuitenkaan nukahda siihen ilman tuttia, vaikkei muuten juuri nukahda tutti suussa.

Me oltiin viikonloppu siellä anoppilassa (ovat oikein mukavia ihmisiä, onneksi) ja oli kyllä ihanaa, kun pojalla oli siellä leikkiseuraa mammasta ja papasta. Mä pumppailin la-iltana maitoa pulloon, jota mies yritti syöttää yöllä tytölle, kun mä olin eri huoneessa nukkumassa, mutta tyttö ei hitsi vieköön suostunut juomaan pullosta! 2 kertaa aiemmin on kyllä juonut pullosta illalla, joten en tiedä, johtuiko toi pullon vastustus ajakohdasta (yö), vai eikö pullo enää kelpaa tytölle. Täytyy alkaa antamaan tytölle pullosta rintamaitoa vaikka kerran viikossa, ettei ala sitä hylkimään.

Tyttö nukkui viime yönä yhden syöttövälin 4 h ja mäkin sain sen ajan nukuttua!!! Sen jälkeen valvoikin melkein tunnin, jonka aikana yritin tissillä tainnuttaa useita kertoja ja sitten nukkui 1 h + 1,5 h. Ja kahdet isot kakat teki taas yöllä. En tajua, miksei voi tehdä niitä päivällä??? Meillä tyttö nukkuu mun kainalossa. Yhtenä yönä yritin häntä nukuttaa omassa kehdossaan (joka on meillä lähinnä koriste, kun tyttö ei siinä juuri nuku), mutta se oli niin rasittavaa, että nukkukoon vieressä. Nukkuu lähes tulkoon tissi suussa ja pelkään, että sama juttu jatkuu vielä joskus vuoden ikäisenäkin... Siis että tyttö haluaa nukahtaa/nukkua vain tissi suussa.

Meillä myös pulautellaan aika paljon =( Ei kuitenkaan onneksi niin paljon kuin esikoinen aikoinaan. Mutta silti hirvittää, kun laittaa tytön syötön jälkeen nukkumaan (päivisin yleensä syö heti herättyään ja nukahtaa vasta myöhemmin), kun puklua riittää. Vielä tyttö pysyy onneksi kyljellään, kun tuetaan niin, mutta pelkään aina, että kierähtää selälleen. Rattaissakin nukutan kyljellään.

Meidän esikoisella on vesirokko! Onneksi vauvalla pitäisi olla 3 kk ikään asti joku suoja, ettei sen pitäisi häneen tarttua. Ärsyttävää vaan, kun ei päästä tällä viikolla elämään normaalia elämää, kun ei voida mennä tartuttamaan muita ihmisiä. Pojalla on vasta 6 näppyä, eikä kuumetta, joten tänään käytiin ulkoilemassa tossa omalla takapihalla (siis talonyhtiön). Toivottavasti tauti pysyis noin lievänä ja menis äkkiä ohi.

Ai niin, unohtui kertoa, että oltiin eilen miehen isovanhemmilla kylässä, missä oli myös miehen vanhemmat ja sisarukset. Tyttö käyttäytyi siellä niin mallikelpoisesti ja hymyili vaan, että oli tosi helpottunut olo. Esikoinen kun aikoinaan huusi päivät ja illat, oltiin sitten kotona tai kylässä. Ja niin ihanaa toi tytön hymyily =) Mun kaveri sai eilen muuten pojan. Heillä on ennestään meidän esikoista vähän nuorempi tyttö. Mulle ja miehelle iski heti kauhea haikea fiilis, kun alettiin muistelemaan sitä reilun kuukauden takaista aikaa, kun meillä oli pieni vastasyntynyt. Aika menee niin tajuttoman nopeasti!

AURINKOISTA VIIKON ALKUA KAIKILLE!

T:Fassiloora ja tyttö 4 vko + 4 pvä

Vierailija
18/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, meillä poika on kolmena iltana peräkkäin nukahtanut ilman huutamista, eilen jopa itsekseen omaan sänkyynsä. Taisi meillä pahimmat huudot johtua d-vitamiinista, ensin käytimme Devitolia, mutta Jekovit tuntuu nyt sitten sopivan paremmin. Tai sitten huuto alkaa jonakin iltana uudelleen...

Enni: Ihana nimi tyttärelläsi. Minäkin olen kuullut, ettei kastevettä saisi heittää viemäriin, joten esikoisen kastevedellä kastelin kukat=)

Austen: Minä ostin Veetin syntymän jälkeen Istrusta lantionpohjalihaskuulat. Noissa on kaksi erikokoista kuulaa ja erikokoisia painoja, joita lisäillään niiden kuulien sisään sitä mukaa, kun lihasvoima paranee. Maksoivat muistaakseni jotain 40¿:a. Varmaan halvemmalla saa kyllä yhtä hyvät jostain muualta. Pitäisikin varmaan kaivella ne taas tuolta kaapista pölyttymästä ja ottaa käyttöön.

Onko teidän vauvelit kovia syömään tuttia? Meidän Aatu lutkuttelee tuttia melkein koko ajan hereillä ollessaan, sylkee sen sitten pois kun nukahtaa.

Nyt pikkuherra vaatii maitobaaria auki...

nonnu78 & Aatu 1kk 3 vrk

Vierailija
19/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ne menkat sit alkoi!!!!!

käsittämätöntä!!!!!!

vittuuntunut kuumetta

Vierailija
20/37 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tosi kiva viikonloppu, lauantaina pesin talon lisäksi parit matot koiran oksennuksesta, autoni hajosi, sain naapurin rottweilerin kimppuuni, anoppi oli molempina päivinä kylässä... :D. No, uusi viikko! Vauveli nukkuu ja esikoinen on pihassa kaverinsa kanssa.

Mulla on kans ihan hirveä makeanhimo, en tosiaan pysty olemaan päivääkään (kovin montaa tuntia...) ilman jotain makeaa. En tiedä onko joku puutos vai tottumus?! Esikoisen jäljiltä kilot lähti kun vähensin vaalean leivän ja pullan syöntiä, jospa nytkin saisi itseään niskasta kiinni. En tosin tiedä miten... Vauvalle on varmaan pakko kokeilla tuttipulloa, että pääsisin edes kerran viikossa jumppaan!

Meilläkin on ensi sunnuntaina ristiäiset, mutta nimeä ei ole vieläläkään, voi *rhana. Pakko vaan valita joku : )

Lantiopohjanlihaksista: jaksatteko ihan oikeasti reenata niitä ohjeiden mukaan joka päivä? Kai se olisi paras jaksaa, mutta kun ei aina muistakaan.

FannyK + tytsy 1kk 2pv