Ketkä julkkikset ovat suorittaneet yo-kirjoituksissa hyväksytysti pitkän matematiikan?
Tietääkö kukaan julkkiksia jotka olisivat yo-kirjoituksissa suorittaneet hyväksytysti pitkän matematiikan yo-kokeen? Tajusin juuri että itselleni ei tule mieleen ainuttakaan julkkista ainakaan viihdemaailmasta, joka olisi kertonut kirjoittaneensa pitkän matikan.
Mahtaako tuollaisia edes löytyä "viihdealan" julkkisten joukosta? Vähän hiljaista taitaa olla, kun tuntuu että ainakin erilaisista "artisteista" ja näyttelijöistä melkoinen osa on aikamoisia tyhjäpäitä...
Kommentit (24)
Harvemminhan noita julkkisten yo-kirjoituksia ruoditaan. Toni Wirtanen opiskeli HY:llä tietojenkäsittelytiedettä, joten todennäköisesti hänellä on hyvällä arvosanalla kirjoitettu pitkä matematiikka, vaikka ei se mikään ehdoton edellytys ko. paikkaan olekaan.
Poliitikoista muistan ainakin Päivi Räsäsen kirjoittaneen laudaturin putkästä matematiikasta.
Siis sinun mielestäsi ratkaiseva tekijä älykkyydessä on se, onko kirjoittanut pitkän matematiikan? Mielestäni esimerkiksi vähintäänkin yhtä paljon (ellei jopa enemmän) älykkyyttä osoittaa sekä ruotsin, että matikan kirjoittaminen. Lukioajoilta muistan, että moni juurikin näistä pitkän matikan kirjoittajista olivat just niitä "pakkoruotsista" vikisijöitä, jotka jättivät ruotsin kokonaan kirjoittamatta.
Itse siis kirjoitin myös pitkän matikan hyväksytysti, joskin melko huonoin arvosanoin. Eipä paljoa vaatinut.
sipilä ainakin, päivi räsänen, jan vapaavuori, soinilla yhden lähteen mukaan c pitkästä joten on sekin hyväksytty
Vierailija kirjoitti:
Siis sinun mielestäsi ratkaiseva tekijä älykkyydessä on se, onko kirjoittanut pitkän matematiikan? Mielestäni esimerkiksi vähintäänkin yhtä paljon (ellei jopa enemmän) älykkyyttä osoittaa sekä ruotsin, että matikan kirjoittaminen. Lukioajoilta muistan, että moni juurikin näistä pitkän matikan kirjoittajista olivat just niitä "pakkoruotsista" vikisijöitä, jotka jättivät ruotsin kokonaan kirjoittamatta.
Itse siis kirjoitin myös pitkän matikan hyväksytysti, joskin melko huonoin arvosanoin. Eipä paljoa vaatinut.
Pitkä matematiikka nimenomaan on niitä harvoja lukioaineita, joissa menestyminen on osoitus älykkyydestä. Melkein kaikista muista selviää ulkoluvulla ja pänttäämisellä. Varsinkaan kielissä menestyminen ei ole kiinni juuri muusta kuin tunnollisuudesta ja istumalihasten kestävyydestä - kognitiivista kapasiteettia se ei vaadi.
Jyrki Katainen. Lyhyen matematiikan arvosana 6. Ei kirjoittanut matematiikkaa lainkaan.
Minulla on L pitkästä matematiikasta. Haluatteko kysyä minulta jotain? En tosin ole julkkis.
Julkkisten keskiarvo älykkyysosamäärä on varmaan luokkaa 100 koska lahjakkuus edellyttää usein edes jonkintasoista älykkyyttä. Mutta varsinaisia älykköjä ei viihdejulkkiksissa taida juurikaan löytyä. Ovat myös lyhytjännitteisiä ihmisiä niin ei noilla avuilla pitkää matikkaa suoriteta.
Vierailija kirjoitti:
Jyrki Katainen. Lyhyen matematiikan arvosana 6. Ei kirjoittanut matematiikkaa lainkaan.
kerro vielä että mitä sinä kirjoitit niin selviää minkälaisilla arvosanoilla on korrelaatio otsikon ymmärtämiseen
Vierailija kirjoitti:
Erittäin vaarallista, että tällaiset henkilöt sitten päättävät Suomen asioista. Katainen tulee maksamaan Suomella kymmeniä miljardeja koska hänen pääministerikaudellaan Suomi jäi jälkeen koko muusta Euroopasta. Sääli kun ihmiset äänestävät näin lahjattomia ihmisiä valtaan.
Aika moni politikko on suorittanut laajan matikan hyväksytysti, jopa Stubbi.
Ällän arvoisesti sen ovat suorittaneet ainakin Päivi Räsänen, Juha Sipilä, Piia Viitanen, Anna-Maja Henriksson.
Viihdejulkkisten YO arvosanoja olen harvemmin kuullut ruodittavan, mutta ainakin moni urheilija on kirjoittanut pitkän matikan hyväksytysti, jopa hyvin. Mm. Jarkko Ruutu ja Laura Lepistö ja Kiira Korpi
Vierailija kirjoitti:
Julkkisten keskiarvo älykkyysosamäärä on varmaan luokkaa 100 koska lahjakkuus edellyttää usein edes jonkintasoista älykkyyttä. Mutta varsinaisia älykköjä ei viihdejulkkiksissa taida juurikaan löytyä. Ovat myös lyhytjännitteisiä ihmisiä niin ei noilla avuilla pitkää matikkaa suoriteta.
http://emgn.com/entertainment/the-18-most-intelligent-celebrities-in-ho…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä matematiikka nimenomaan on niitä harvoja lukioaineita, joissa menestyminen on osoitus älykkyydestä. Melkein kaikista muista selviää ulkoluvulla ja pänttäämisellä. Varsinkaan kielissä menestyminen ei ole kiinni juuri muusta kuin tunnollisuudesta ja istumalihasten kestävyydestä - kognitiivista kapasiteettia se ei vaadi.
Olet väärässä. Kielellinen lahjakkuus on älykkyyttä siinä missä matemaattinen lahjakkuus. Yo-kokeissa nimen omaan matikka ja kielet vaativat eniten lahjakkuutta, kun taas reaalit ovat eniten ulkolukua.
Mäkihyppääjä Harri Olli tietääkseni suoritti matematiikan erinomaisin arvosanoin koska sai yliopistosta paikan ilman pääsykokeita pelkän ylioppilaskokeen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Ällän arvoisesti sen ovat suorittaneet ainakin Päivi Räsänen, Juha Sipilä, Piia Viitanen, Anna-Maja Henriksson.
Viihdejulkkisten YO arvosanoja olen harvemmin kuullut ruodittavan, mutta ainakin moni urheilija on kirjoittanut pitkän matikan hyväksytysti, jopa hyvin. Mm. Jarkko Ruutu ja Laura Lepistö ja Kiira Korpi
Stubbi kirjoitti A:n lyhyestä matikasta....
4. Opiskelet matematiikkaa Oulun yliopistossa, ja osaat piin arvon ainakin viiden desimaalin tarkkuudella.
– En osaa. Ei sitä piitä tarvitse osata, kun se löytyy laskimesta.
– Muista, että minä olen mäkihyppääjä.
Cheek.
Just luen sitä sen kirjaa. Kirjoitti M pitkästä matikasta
Vierailija kirjoitti:
Stubb kirjoitti lyhyen matematiikan sai siitä huonoimman mahdollisen arvosanan.
"Lyhyestä matematiikasta yo-kirjoituksissa arvosana A – näin valtiovarainministeri Stubb vastaa laskutaidostaan"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Kielellinen lahjakkuus on älykkyyttä siinä missä matemaattinen lahjakkuus. Yo-kokeissa nimen omaan matikka ja kielet vaativat eniten lahjakkuutta, kun taas reaalit ovat eniten ulkolukua.
No ei ihan näin. Minulla on laudaturit pitkästä matikasta, äidinkielestä, ruotsista, englannista, venäjästä ja fysiikasta (reaali) ja kyllä ainoat, mihin oikeasti tsemppasin, oli tuo matikka ja fysiikka, muut meni vähän vasemmalla kädellä. Kyllä fysiikka minusta vaatii älyä eikä ulkolukua.
Varmaankin Valtaoja ja Ollilan Esko...