Minä haluan yhden lapsen, mies kaksi. Mitä tehdä?
Raskaus ja synnytys olivat rankkoja, repesin pahasti enkä uskalla enää synnyttää alakautta. Pelottaa myöskin sektio. Koen muutenkin olevani parempi äiti yhdelle lapselle. Voiko lapsi kokea yksinäisyyttä ilman sisaruksia? Onko miehen kanssa ainoa vaihtoehto ero jos hän haluaa toisen lapsen?
Kommentit (26)
Sitten kun miehet synnyttää, voi miettiä uudestaan. .. Itse olen tyytyväinen 1 aikuisen lapsen äiti. Sairauteni takia en olisi jaksanut toista.
Hei ihmiset, älkää viitsitkö aina tarjota vaihtoehdoksi adoptiota. Edes vitsillä.
Kansainvälinen adoptio on pitkä, kallis ja epävarma tapa saada lasta. Adpotoitavien lasten määrät ovat laskeneet rajusti, koska monessa maassa elintaso on noussut niin, että lapsille löytyy adoptioperhe omassa maassa.
Kiinasta tai mistään muustakaan maasta ei vain "haeta lasta".
Kaiken lisäksi adoptio ei edes sovi kaikille perheille. Älkää enää tarjoilko sitä vakioratkaisuksi milloin mihinkin lapsensaantiongelmaan. Joku saattaa lukea näitä ja ottaa ne todesta.
Olin jo vastaamassa AP:lle, että olen itse synnyttänyt sektiolla ja vaikka se oli kiireellinen eli ei-suunniteltu, se meni ihan hyvin. Että sitä varten ei kannata jättää toista lasta tekemättä.
Mutta sitten menitkin paljastamaan, että teillä on perheessä vähän muutakin ongelmaa. Ilmeisesti et siis halua kertoa miehellesi, miten asiat oikeasti ovat vaan vetoat siihen, että et halua toista kertaa synnyttää?
Olet itsekäs, jos "teet" toisen lapsen miestä miellyttääksesi. Jokaisen lapsen soisi syntyvän toivottuna. Vaikket asiasta koskaan mitään ääneen mainitsisi, istutat toiseen lapseen tunteen siitä, ettei äiti häntä oikeasti halunnutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin jo vastaamassa AP:lle, että olen itse synnyttänyt sektiolla ja vaikka se oli kiireellinen eli ei-suunniteltu, se meni ihan hyvin. Että sitä varten ei kannata jättää toista lasta tekemättä.
Mutta sitten menitkin paljastamaan, että teillä on perheessä vähän muutakin ongelmaa. Ilmeisesti et siis halua kertoa miehellesi, miten asiat oikeasti ovat vaan vetoat siihen, että et halua toista kertaa synnyttää?
Olen kertonut miehelle tuntemukseni, mutta hän tavallaan ohittaa kuulemansa. Ei reagoi mitenkään. Ja syynä etten halua toista lasta on sekä se etten uskalla synnyttää, ja se etten vaan koe haluavani toista lasta ja mietityttää tulevaisuus, jos mies jatkaa lastenhoitoa samalla linjalla kuin tähän mennessä. Olen kaiken maininnut miehelle.
Jep, toisen! Ymmärrän..
Ap