Miksi mies laittaa TYHJÄN maitotölkin/ruokapaketin takaisin jääkaappiin??
Väittää aina, että "En mä ajatellut" tai "no vahingossa" mutta veikkaan vahvasti että syynä on laiskuus. Ei jaksa/viitsi huuhdella maitotölkkiä tai heittää ruokapakkausta roskikseen, varsinkaan jos roskis on täynnä. Silloin käyttää lavuaaria roskiksena niin kauan että minä vien roskat ja laitan uuden pusssin... Aagh.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Huh, huh. Ei ihme, että olen aina ollut erityisen suosittu nainen miesten keskuudessa. En nipota jostain roskista ja kyttää ja vedä kilareita siitä miten joku laittaa tyhjän maitopurkin kaappiin ja varsinkaan huuhtele maanisesti mitään maitotölkkejä. 😂 Huhhei mä ampuikin itseni jos miehenä olisin tuollaisten ämmien kanssa.
Jätätkö siis itse roskat lattialle viikoiksi ja laitat järjestelmällisesti kaikki tyhjät tölkit takaisin jääkaappiin? Eikö miehesi koskaan sano, jos vasta viidennessä maitopurkissa on maitoa. Teidän ei tarvitse käydä kaupassakaan, kun jääkaappi on aina täysi.
Kyllä ne miehet aika äkkiä alkaa nipottaa, kun itse joutuvat siivoamaan toisen jälkiä.
Vierailija kirjoitti:
Huh, huh. Ei ihme, että olen aina ollut erityisen suosittu nainen miesten keskuudessa. En nipota jostain roskista ja kyttää ja vedä kilareita siitä miten joku laittaa tyhjän maitopurkin kaappiin ja varsinkaan huuhtele maanisesti mitään maitotölkkejä. 😂 Huhhei mä ampuikin itseni jos miehenä olisin tuollaisten ämmien kanssa.
Olisit suosittu minkä tahansa keskuudessa kun alistua siivoamaan muiden sotkut. Elo sinun kanssasi olisi kuin hotellissa asuisi. Kukapa siitä ei tykkäisi! Eikä miesten tule edes äitiä ikävä kun sinä paapot senkin edestä.
Maitopurkki on ehkä sinun mielestäsi tyhjä, mutta miehen mielestä ei: hän on ajatellut säästää sen pienen tilkan kahvin joukkoon.
Mä olen kyllä itse joskus vahingossa laittanut tyhjän rasian jääkaappiin.
Mutta ei sitä kovin usein tapahdu. Olen siis nainen.
Minulla on jo kolmas mies menossa, joka ei juurikaan laita roskia roskikseen (vaikka meillä on ns. "roskanurkkaus" johon voisi vaan heittää roskat, että olisivat edes suurin piirtein samassa paikassa) vaan jättää ne lojumaan milloin mihinkin. Keittiössäkin esim. tyhjä juustopaketti ja tyhjät kaljatölkit on pöydällä ja minä olen se joka kiertelee sitten keräilemässä niitä roskapussiin. Edellisessä suhteessa tein tästä aina suuren numeron, mutta tässä suhteessa en enää viitsi. Kyseessä on niin upea mies, että nämä on ihan pikkujuttuja ja olen jo tottunut tähän rooliini :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo kolmas mies menossa, joka ei juurikaan laita roskia roskikseen (vaikka meillä on ns. "roskanurkkaus" johon voisi vaan heittää roskat, että olisivat edes suurin piirtein samassa paikassa) vaan jättää ne lojumaan milloin mihinkin. Keittiössäkin esim. tyhjä juustopaketti ja tyhjät kaljatölkit on pöydällä ja minä olen se joka kiertelee sitten keräilemässä niitä roskapussiin. Edellisessä suhteessa tein tästä aina suuren numeron, mutta tässä suhteessa en enää viitsi. Kyseessä on niin upea mies, että nämä on ihan pikkujuttuja ja olen jo tottunut tähän rooliini :)
Roskanurkkaus? Siis heitätte roskat lattialle nurkkaan? Vai mitä tämä tarkoittaa?
Itse en ole siistein ihminen, havahdun noin kerran viikossa siihen että koti on epäjärjestyksessä, ja sitten siivoan kerralla kuntoon. Ja taas pikkuhiljaa kaaos alkaa.
Asun siis yksin ja siksi en välitä, mutta jos olisin niin onnekas että kumppanin löytäisin, todellakin siivoaisin omat jälkeni huomattavasti paremmin kuin nyt (kämppisten kanssa asuin vuosia ja näin tein, eli tiedän pystyväni siihen). Eli vaikka luonnostani saattaisin aidosti unohtaa tai olla näkemättä sitä pöydälle jäänyttä tyhjää maitopurkkia, tiedän pystyväni tsemppaamaan ja muistuttamaan itseäni, että se on laitettava oikeaan paikkaansa. Täytyy sitä asuinkumppanista edes sen verran välittää (paitsi jos molemmat ovat tyytyväisiä roskien keskellä).
Miehillä on outoja tapoja. Omani ei laita tyhjiä maito- yms. purkkeja jääkaappiin, mutta ne jätetään tiskipöydälle. Sama koskee esimerkiksi banaanin kuoria. Ei taivu ilmeisesti selkä laittamaan niitä biojäteastiaan. Tarvitaan nainen, jonka kätösin roskikset täytetään.
Toinen kummastuttava tapa on jättää erilaisten kaappien ovet auki. Kerran vetäisin asunnon kaikki mahdolliset kaappien ovet auki ja tiedustelin, että näyttääkö mukavalta. Ei kuulemma.
Kolmas mieleen tullut natkutuksen aihe ovat työkalut. Siis tehdään jokin homma ja vehkeet jätetään niille sijoilleen. Kerran katselin vasaraa lipaston päällä kolme kuukautta ja sitten kysyin, että vieläkö tätä akuutisti tarvitaan. Ei tarvittu, mutta oli jotenkin vain unohtunut.
Yksi ärsyttävä tapa on myös haalia ja jemmata tavaraa, jota ei tarvita. Mutta olkoot nyt tällä kertaa.
Minä en laita tyhjää maitopurkkia tai leikkelepakettia takaisin jääkaappiin.
Mutta minä asunkin yksin.
M
Avovaimo on vähän samantapainen, mutta laittaa ihan kaikki pakkaukset takas jääkaappiin niin että niihin on jätetty joku ihan pieni liru/nokare/pala sitä ruokaa ja jättää sinne pilaantumaan. Säännöllisin väliajoin marmattaa, että voisit sinäkin heittää noita vanhentuneita juttuja pois. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
M
Laittaisitko, jos asuisit toisen kanssa? Siltä tuo nimittäin kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M
Laittaisitko, jos asuisit toisen kanssa? Siltä tuo nimittäin kuulostaa.
Olisi oikeasti mielenkiintoista olla kärpäsenä katossa ja nähdä miten nämä yksin asuvat toimivat :D
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta upeat miehet eivät juo kaljaa ja niitä purkkeja ja roskia lojumaan. Pidät vaan miestä upeana kun et ressukka paremmasta tiedä.
Sama täällä. Tyhjät purkit ja tölkit jääkaappiin vaan. Sitten itketään illalla, että makkara loppu eikä ostettu kaupasta lisää. Hän ei myöskään suostu käyttämään maitotölkin viimeistä lirua vaan avaa vaan seuraavan tölkin ja joku muu saa edellisen maidon loput ja ilmeisesti sen vaivan heittää tölkki roskiin.
Kaappien ovet jokainen jää auki. Oikeasti jokainen. Onhan se iso vaiva laittaa kaappi kiinni, joten ymmärrettävää kyllä.
Mutta kun siellä purkissa on vielä vähän maitoa. Ja jos teen kaksi leipää itselleni, niin käytän siihen kaksi leikkelettä. Jos pakettiin jää yksi, niin tietysti se menee jääkaappiin odottamaan seuraavaa leivänsyöjää.
Siis on tosi ärsyttävää, kun pakkaukset eivät mene sopivasti tasan, että ne voisi heittää pois. Mutta en minä sen takia ala ruokaa tuhlatakaan.
Onko natsi, jos "vaatii", että joku maitopurkki huuhtaistaan? Puhumattakaan, että se tyhjentynyt leikkelepaketti päätyisi roskikseen, joka, hmmm, on aika usein lähempänä kuin se jääkaappi :) Pieni (itsestään selvä) asia saa näin valtaisat mittasuhteet!
Täytyyhän esim. pestä hampaat, siistiä jälkensä käydessään vessassa, pestä kädet ym. Mua ihan pelottaa ajatella näiden "WTF mikä natsi"-tyyppien kotioloja ja hygieniaa. Mutta ei kai tällaiset mitään lajittelekaan, vaan kaikki on kotona yhtä suurta ja haisevaa paskaläjää.