Ystävyyden irtisanominen
Päätin eilen irtisanoa yli 20 vuotta kestäneen ystävyyden. Olemme paljon kokeneet yhdessä, mutta nyt ystäväni joutui vuosi sitten työttömäksi hyväpalkkaisesta työstä. Ajattelin aluksi, että kyllä hän selviää, mutta ei hän ole löytänyt töitä!!! Hänen juttunsa alkoivat muuttua, emme enää suunnitelleet matkoja tai juhlia vaan hän alkoi puhua ongelmistaan. Olin ihan kummissani, en halunnut erityisesti kuulla ongelmista, eivät ne kuulu ystäville.
Eilen tuli sitten viimeinen pisara: hän pyysi saada lainata rahaa ruokaan!!! Koin vahvasti, että tälle on nyt pistettävä kerta kaikkiaan loppu ja sanoin, että irtisanon ystävyyden ja suljin puhelun.
Mielestäni toimin oikein, koska eivät ystävät ole sosiaalitoimisto ja hänellä on ollut kokonainen vuosi aikaa laittaa asiansa kuntoon. Itselleni on tärkeää, että ystäväpiirissäni ei ole ongelmatapauksia, koska olen itse menestyjä. En siis vaadi muilta enempää kuin itseltäni.
Birgit, 37
Kommentit (9)
Hyvä, pummikaverit on just niitä ärsyttävimpiä! Toiset mitkä kannattaa heivata on liian iloiset tai onnelliset kaverit.. hermo menee.
Sinun ei olisi tarvinnut antaa rahaa. Olisit voinut viedä hänelle vähän ruokaa.
Hyvä provo on sellainen, ettei sitä välttämättä arvaisi provoksi. Sun teksti paljastu provoksi jo kolmannen lauseen kohdalla. 0/5
3/5. Tässä oli jo yritystä. Hyvä Birrgit
OBS! Tämä ei ole provokaatio. Olen tosissani!!!
Mvh,
Birgit (ap)
Onneksi sun ystävä pääsi susta eroon Birrgitt.
Ei se noin helposti käy. Sähän tiedät toki että sun täytyy laittaa viralliseen lehteen ilmoitus, ystävälläsi on aikaa vuosi ja vuorokausi hankkia töitä tai olet vapaa ystävyydestänne.
Ihan kohtuullinen provo. Kyllä tällä saadaan päivä käyntiin.