Joku lapsi oli kaatunut pyörällä eikä päässyt itse ylös. Mieheni vain ajoi autolla ohi huomioimatta mitenkään :O
Lapsi siis huitoi käsillä ja tarvitsi selvästi apua. Kannattaako tuollaisen kanssa jatkaa?
Kommentit (17)
Nykyään ei uskalla vieraisiin lapsiin päin katsoakaan, saa pian ahdistelusyytteen. Soittakoon vanhemmilleen.
En olisi itsekään koskenut, koska näissä saattaa saada paskaa niskaan. Usein kannattaa olla tekemättä mitään.
En olisi auttanut.
Ehkä jos olisin kävellyt ohi, olisin pysähtynyt.
No ei kannata. AINA saa auttaa, ja se on jopa lakiin kirjattu velvollisuus. Mies syyllistyi heitteillejättöön.
Toisaalta, sanoitko sinä miehelle, että "Pysähdy, tuo lapsi tarvitsee apua!"
Ehkä se ei huomannut tilannetta.
Tämä on luonnonvalintaa parhaimmillaan.
Sorry, termi on "pelastustoimen laiminlyönti", ei heitteillejättö.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pelastustoimen_laiminly%C3%B6nti
6 korjaa
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä ap teit?
Luultavasti oli sillä hetkellä tumput suorina ja jäkätti tilanteen jälkeen, kuten naiset aina.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä ap teit?
Istuin pelkääjän paikalla ja puhuin puhelimeen.
Miehesi keskittyi liikenteeseen eikä lapsiin, jotka varmasti eivät ole tulossa auton alle.
Itse en jatkaisi sellaisen miehen kanssa, joka tuossa tilanteessa pysähtyisi.
Kerran olen (nuorena naisena) vienyt kaatuneen pojan ja pyöränsä autollani kotiinsa. Poika oli aivan paniikissa, että vanhemmat nylkevät hänet kun hän on mennyt vieraaseen autoon.
Ei sun kannata hänen kanssa jatkaa. Olet selvästi itse täydellinen ihminen, joten löydät kyllä tuostakin miehestä niin paljon puutteita, että kysymys kuuluu, kuinka kauan vielä tuota epätäydellisyyttä katsoa...
Miksi et itse sanonut "pysähdy, tuo lapsi tarvitsee apua!"??? -Ai niin kun sä puhuit puhelimeen niin ethän sä tajunnut etkä voinut? Mitäpä luulet, kumpaan se mies keskittyi auton ajamiseen vai ohikulkijoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä ap teit?
Istuin pelkääjän paikalla ja puhuin puhelimeen.
Just joo. Ehdottomasti 0/5 !!
Jätä se sika! Vakavasti tunnehäiriöinen otus,jättää siutkin ennen pitkää