Mitä saksalaista musiikkia kuuntelet?
Kommentit (30)
Bachia, Beethovenia, Brahmsia, Straussia, Wagneria ja monta muuta.
Rammsteinia
Rammstein - Du Hast (Official Video)
Eikö kukaan kuuntele mitään erikoisempaa saksalaista/saksankielistä musiikkia? Jotain, mikä olisi täällä vähemmän tunnettua?
Saksaan tulee kokoonsa nähden kyllä harvinaisen vähän hyvää musiikkia taidemusiikin ulkopuolelta.
Oktoberfestin juomalauluja kuunnellaan joskus taustamusiikkina kun on bileet.
Bachia.
Tässä linkki Bachin Johannes Passioon:
Kertoo Jeesuksen kärsimyksestä maailmassa apostoli Johanneksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan kuuntele mitään erikoisempaa saksalaista/saksankielistä musiikkia? Jotain, mikä olisi täällä vähemmän tunnettua?[/quote
(Onko taas kyse jostain koulutehtävästä, jossa pitäisi vaivata päätään aivan itse?)
Kelpaako tämä, vaikka luulen sen olevan ainakin osalle kirjoittajista tuttu?
"Erlkönig" (Schubert) - Thomas Quasthoff
Rammstein, Eisbrecher, Oomph!, Jesus On Extasy, KMFDM, Subway To Sally, ASP
Can on yksi historian kovimmista bändeistä.
Sana kirjoitti:
Bachia.
Tässä linkki Bachin Johannes Passioon:
Kertoo Jeesuksen kärsimyksestä maailmassa apostoli Johanneksen mukaan.
Tämä on ihana! Klassisen puolelta löytyy myös valtava määrä saksankielisiä lauluja, jotka ovat tutustumisen arvoisia :) Noin muista genreistä en osaa mitään sanoa
Vierailija kirjoitti:
Saksaan tulee kokoonsa nähden kyllä harvinaisen vähän hyvää musiikkia taidemusiikin ulkopuolelta.
Tulee sieltä paljonkin hyvää musiikkia, mutta ne bändit ei vain jostain syystä ole Suomessa niin tunnettuja/lainkaan tunnettuja. Mulla on neljä saksalaista (ja saksankielistä) lempiyhtyettä, eikä niistä ole vielä yhtäkään mainittu tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee sieltä paljonkin hyvää musiikkia, mutta ne bändit ei vain jostain syystä ole Suomessa niin tunnettuja/lainkaan tunnettuja. Mulla on neljä saksalaista (ja saksankielistä) lempiyhtyettä, eikä niistä ole vielä yhtäkään mainittu tässä ketjussa.
Tuo on niin totta. Täällä ihmiset tietää lähinnä jonkun Rammsteinin tai Die Toten Hosenin.
Franzl Lang: Königsjodler. mahtavaa musiikkia!
CRO - Eimal um die Welt
K.I.Z. - Alles Schlampen
Die toten Hosen - Hier kommt Alex
Helloweenia.