Kuinka nopeasti parisuhteessa on "yleisesti hyväksyttävää" hankkia lapsia?
Ihan ensimmäisenä täytyy varmaan sanoa että ei, en ole tekemässä lisääntymispäätöstä av-raadin vastausten perusteella ;)
Kerta nyt kuitenkin ollaan vauvapalstalla ja aihetta käsitellään täällä aika usein niin kiinnostaa! Kuinka nopeasti kanssapalstailijoiden mielestä on nopeimmillaan "normaalia" hankkia lapsia ilman että pakostakin miettii oliko kyseessä vahinko vai onko kyseinen pariskunta vain vastuuton tai harkitsematon? Alle vuosi nyt varmaan lähes kaikkien mielestä, mutta mites siitä eteenpäin? Elämäntilannekin varmaan vaikuttaa?
Esim. itselläni on se tilanne että olen ollut mieheni kanssa yhdessä nyt vajaa 1,5v, vajaa vuosi asuttu yhdessä. Elämäntilanne vakaa, itse olen parikymppinen ja mies kolmekymppinen. Itselläni on vauvakuumetta ja uran kannalta nyt voisi olla hyvä aika hankkia lapsi. Tuomitseeko keskiverto-avlainen näin nopean toiminnan?
Kommentit (3)
Oppiiko vuodessakaan loppujen lopuksi tuntemaan toista ihmistä niin hyvin? Me saimme esikoisemme oltuamme yhdessä noin kolme vuotta ja silti toisesta paljastui uusia piirteitä kun elämä mullistui niin paljon. Mutta se voi toki päteä vielä vaikka vuosikymmenten jälkeenkin, lapsen saaminen on suurin yksittäinen muutos joka monelle ihmiselle ikinä tapahtuu.
No, älä nyt ainakaan muiden mielipiteistä välitä! Teit niin tai näin, aina jollain on sanottavaa. Sehän on sinun oma elämäsi. Sinä tiedät parhaiten, onko oikea aika suunnitella lapsia.
Miksette mee naimisiin