Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tästä tehdä lasun?

Vierailija
03.03.2017 |

1-vuotias taaperomme oli eilen hetken aikaa yksin olohuoneessa, kun valmistin hänelle aamupalaa. Mies oli epähuomiossa jättänyt tupakkansa lipadton päälle, josta lapsi oli ne napannut. Olin hakemassa lasta aamupalalle, kun huomasin että neiti on tyytyväisenä syömässä tupakkaa. Sainihan järkyttävän paniikin ja soitin terveysneuvontaan. Selitin tilanteen ja neuvonnan nainen kuulosti ymmärtäväiseltä, hän kuitenkin kysyi lapsen hetun. Nyt sitten pitkien pohdintojen seurauksena olen tullut siihen tulokseen, eträ hän varmaankin kysyi sitä lasua varten. Tunnen itseni maailman huonoimmaksi ja huolimattomimmaksi äidiksi mitä maa päällään kantaa, en tämän tapahtuman vuoksi saanut edes unta. :(

Voiko tuosta tehdä lasun?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä. Tuossa kaikki kriteerit huoleen lapsesta täyttyy. Tupakat jätetty esille ja lapsi jätetty valvomatta.

Vierailija
22/32 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on viranomaisten velvollisuus. Muuten he voivat joutua syytteeseen virkavelvollisuuden rikkomisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitosta tulee merkintä lapsen terveystietoihin. Siksi kysyi hetun.

Vierailija
24/32 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas jeesustelioiden kokoontumisajot tai lapsettomien. Kun lapsi alkaa liikkumaan itsenäisesti, niin kaikkea vaan voi tapahtua. Ei sitä voi sängyn jalkaankaan sitoa.

Meillä aikanaan vähän yli 1v sai käsiinsä fluoritabletti purkin, jossa oli kierrekorkki. Purkki oli tiskipöydän perällä, korkki kierrettyä kiinni ja niin vain kävi, että löysin hänet keittiön lattialta mutustelemassa niitä tabletteja. Poissa silmistä hetken😞.

Vierailija
25/32 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Hoitsun olisi pitänyt kertoa sinulle, että tekee lasuilmon, jos sen olisi tehnyt.

2. Vaikka jostain kumman syystä tuosta tehtäisiin lasuilmoitus, niin tuo tupakka-episodi yksistään ei ole riittävä peruste alkaa tekemään selvitystä sosiaalitoimessa. Sossu ehkä maksimissaan soittaa sulle, kysyy oman versiosi tapauksesta ja kysyy haluatko tavata tai onko tarvetta jollekin muulle avulle kotona jne. Sitten kun vaan toteat, että nou problem ja röökin syönnistä ei tullut mitään oireita lapselle, niin asia jää siihen. Ellei sit tosiaan tuu esille jotain muitakin hämäriä juttuja teidän perheestä, mutta sossu ei todellakaan lähde tuollaista varten haaskaamaan yhteiskunnan varoja ja selvittelemään.

T. Sossu

Vierailija
26/32 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi sitä tupakkaa ole voinut paljoa syödä, onhan se nyt niin pahan makuistakin, ettei sitä edes pysty nieleksimään.

Ihme hysterisointia täällä, mutta eipä yllätä! En usko, että tuosta mitään lasua tehdään ja jos tehtäisiinkin, niin ei sinulla mitään hätää ole,ellei perheessänne ole oikeaa huolen syytä! Vähän kyllä outoa, että ihmiset pelkää jotain lasua!

Vierailija
27/32 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin, jos tuossa tapauksessa vie lapsen lääkäriin, tehdään lasu ilman muuta.

Vierailija
28/32 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa niin meilläkin 1 v. lapsi sai tupakat vahingossa käsiinsä..Olin vessassa, kun lapsi oli mennyt penkomaan kaappeja ja löytänyt iltalaukkuni, jossa ikivanha tupakka-aski ja yksi kuivunut vanha tupakka, jota en todellakaan muistanut..Onneksi ehdin väliin juuri ennen kuin pisti suuhunsa.

PS. En ota ikinä puhelinta vessaan ja olen vessassa vain pakolliset pari minuuttia etenkin jos olen yksin lasten kanssa

Vierailija
29/32 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on kyllä kerkiäväisiä. Mutta siksi pitää olla silmät selässäkin... Miksi tupakoitsijat muuten heittää niitä natsoja joka paikkaan, puistoihin ja leikkipaikoille? Viime kesänä oli 1-vuotiaan kanssa helisemässä, ettei laita niitä ulkoillessa suuhunsa. Niitä oli kaikkialla! Raivostuttavaa!

Vierailija
30/32 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeimman omakätisesti antanut 2-vuotiaalle lapselleni täyden annoksen aikuisten yskänlääkkettä, vieläpä kolmiolääkettä. Sekoitin vahingossa pullot, aikuisten ja lasten yskänlääkkeiden, koska olivat hyvin saman näköisiä. Soitin ensin myrkytyskeskukseen ja koska kotona ei ollut lääkehiiltä, kehoitettiin viemään lapsi päivystykseen. Tein työtä käskettyä, lääkäri tuumasi että vahinkoja sattuu. Lapsi sai hiilet, oksensi ne ja lääkkeen saman tien ja pari tuntia seurattiin. Kukaan ei maininnut mistään lastensuojeluilmoituksesta mitään eikä sellaista ilmeisesti kukaan myöskään tehnyt. Ja minä sentään annoin itse väärää lääkettä lapselle, ei niin että lapsi olisi vahingossa saanut lääkkeen käsiinsä.

Vierailija
31/32 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeimman omakätisesti antanut 2-vuotiaalle lapselleni täyden annoksen aikuisten yskänlääkkettä, vieläpä kolmiolääkettä. Sekoitin vahingossa pullot, aikuisten ja lasten yskänlääkkeiden, koska olivat hyvin saman näköisiä. Soitin ensin myrkytyskeskukseen ja koska kotona ei ollut lääkehiiltä, kehoitettiin viemään lapsi päivystykseen. Tein työtä käskettyä, lääkäri tuumasi että vahinkoja sattuu. Lapsi sai hiilet, oksensi ne ja lääkkeen saman tien ja pari tuntia seurattiin. Kukaan ei maininnut mistään lastensuojeluilmoituksesta mitään eikä sellaista ilmeisesti kukaan myöskään tehnyt. Ja minä sentään annoin itse väärää lääkettä lapselle, ei niin että lapsi olisi vahingossa saanut lääkkeen käsiinsä.

Olisi pitänyt tehdä. Voi olla että onkin tehty, mutta ei ole katsottu aiheelliseksi ottaa yhteyttä sossusta.

Vierailija
32/32 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö mitään lasuja tommosesta tehdä, rauhotus nyt :)

Lasut on tuhat kertaa raskaimmista jutuista, olen itse näissä mukana...

Jokaikinen vanhempi tekee vastaavia virheitä, eli unohda koko juttu! Hyvältä, peräti täydelliseltä äidiltä vaikutat.