Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä iässä aloitte pestä lapsen hiukset shampoolla?

Vierailija
03.03.2017 |

Meillä nyt pitkätukkainen 5v, ja pestään vain vedellä hiukset. ( Jos on ollut suolavedessä uimassa niin sitten shampoolla). Mitetin että koska hiukset yleensä alkaa niin "rasvoittumaan" että tarvii shampoo-pesua?
Nythän tuo on vielä niin helppoa kuin laittaa lapsen vaan seisomaan suihkun alle.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen pessyt jo ainakin 2-vuotiaasta asti, varmaan jo aikaisemminkin. Pienillä varsinkin on hiuksissa kaikenmaailman ruoat ja vesivärit ja muovailuvahat, yms ja hoidossa lähmivät toisiaan muutenkin. Nyt 3-vuotiaalta pesen shampoolla n. 3 kertaa viikossa hiukset. Lasten mieto shampoo käytössä.

Vierailija
22/28 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuusivuotiaan hiukset pesty ehkä kolmesti shampoolla elämänsä aikana. suihkussa irtoaa kaikki tarvittava.

Irtoaako susta käsistäkin pöpöt ja lika ilman saippuaa?

mitä likaa siinä tukassa on?  ei kummemmin edes hikoile vaikka peuhaa tuolla pihalla ja eskarissa päivät. hiuslaatu on kuiva ja ilmava.  voit tulla haistelemaan ja tutkimaan et onko likainen. ja vesipesu on riittänyt todella hyvin. joskus mummu tai poika itse on shampoota päähänsä pistäny. en sitä kiellä mutten näe siinä mitään hyötyäkään. omat hiuksenikin pesen kerran kaks viikossa. töissä ei tartte olla tukka laitettuna niin ei ole väliä miten se on.

Voi hyvänen aika. Ihan sama mikä se hiuslaatu on. Pipossa pää hikoaa, hiki ei lähde vedellä.

Eskarissa lapset aivastelee, yskii, luuletko ettei niitäkin eritteitä tartu hiuksiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään enää ihmettele miksi päiväkodeissa jatkuvasti täit leviää..

Vierailija
24/28 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöä!!!!

Tukka pestään kerran viikkoon ja vaatteita harvakseltaan ja petivaatteet vaihdetaan kerran puolessa vuodessa.

Ei ihme, että koulujen käytävillä haisee pahalle!!!!!

Vierailija
25/28 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin 5v ja hänen tukka pestään shampoolla pari kertaa viikossa, koululaiset pesee useammin.

Kyllä mun mielestä poikien hiukset alkaa haista jos ei pese ollenkaan shampoolla, päät hikoaa pipon alla.

Tytärkin haluaa pestä hiuksensa usein ja suon sen hänelle, itsekin pesen hiukset joka päivä.

Tietysti kukin tavallaan, mutta meillä näin.

Vierailija
26/28 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei pestä lasten hiuksia sampoolla, mutta vedellä pestään ne joka ilta. Varmaan sekin vaikuttaa, että kun huuhtelee hiuksia ja päänahkaa vedellä joka päivä, niin ei ne hiukset ole likaiset. Meidän lapset ei kyllä mitään ruokaa tms hiero hiuksiinsa.

Hiekan lähtemiseen päänahasta vaikuttaa mielstäni enemmän veden määrä, kuin mitä kemikaalia päähän laittaa. 

Olen siis kokeillut myös shampoota lapsillani, mutta koska ovat kovia vedessä lotraajia, niin en koe sitä tarpeelliseksi. 

Vierailija
27/28 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi nämä "vesipesu"lapset eivät harrasta liikuntaa kun päänahka ei hikoa ja pelkkä vesi riittää.

Tai sitten vanhemmat ei haista että omat lapset haisee.

Vierailija
28/28 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun luettuani en enää ihmettele miksi täit ja kihomadot ym jyllää.

Edes perushygienia ei ole vanhemmilla hallussa. Osa lapsista tosiaan haisee!