Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkanko 10€/kk-lahjoitusta kun itse venytän joka sentin?

02.03.2017 |

Aloin joskus kuukausilahjoittajaksi UN Women Suomelle viiden euron lahjoituksella per kuukausi. Kaksi kertaa ovat soittaneet ja kiittäneet avusta ja molemmilla kerroilla liian kilttinä olen kasvattanut kuukausilahjoitusta ja nyt se on siis 10€ kuukausittain. Vuodessa minusta aika paljon, etenkin kun itse kitkuttelen.

Inhottaa yhtäkkiä koko touhu. Jos haluaa auttaa ja jopa viidellä eurolla kuukaudessa niin miksi säännöllisesti soitellaan kasvattamaan tuota summaa? Olen selkeästi ilmaissut, että minulla ei ole varaa laittaa paljoa rahaa tähän kun itsekin pitäisi toimeen tulla. Ja silti, "mutta tällä ja tällä summalla turvataan sitä ja tätä naisille Afrikassa ja jos vielä euron lisää laitat niin yksi lapsi pelastuu ja pääsee koulutuksen piiriin" jne. Inhottavaa manipulointia kun en mitään konkreettista saa vastineeksi, edes jotain uutisia siitä mihin nämä rahat menevät.

Typerää mielestäni tuollainen ahneus. Kun joku suostuu kuukausilahjoittajaksi niin eikö siitä tulisi olla iloinen eikä katsoa, että koskas soitetaan ja pyydetään kasvattamaan summaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

LuigiVinetto kirjoitti:

Jos ihminen saa yhteiskunnalta jotain rahallista tukea niin on moraalisesti väärin että hän jakaa tätä tukirahaa edelleen. Aika moni saa asumistukea. Eli jos aikoo esiintyä hyväntekijänä niin maksaa ensin valtiolle saamansa tuen takaisin ja vasta sen jälkeen jakaa niitä omia rahojaan.

Taluttaa vaikka mummon kadun yli. Tai sanoo naapurilleen hyvää huomenta. Ei maksa mitään.

Olen pitkälti eri mieltä. Esim. se mainitsemasi asumistuki on tarkoitettu asumiskulujen kattamiseen kaikille niille, jotka tienaa tarpeeksi vähän. Se, miten vaikka töissä käyvä asumistuen saaja käyttää omalla työllään ansaitsemansa palkan, on jokaisen oma asia. On paljon parempi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen kuin ostaa jotain turhaa kertakäyttökrääsää itselleen, vaikka nostaisi asumistukea.

Vierailija
22/28 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon näissä on kysymys sen organisaation itsensä pyörittämisestä.  Voit ihan hyvällä omallatunnolla lopettaa YK:n työntekijöiden palkanmaksun omalta kohdaltasi.  Voit antaa silloin, kun sinulla on, vaikka lipaskeräykseen jonkun kolikon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö että nettipankista nappaa suoraveloituksen pois vai pitääkö jotenkin irtisanoa homma?

Vierailija
24/28 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää ihan nettipankista suoraveloituksen poistaminen

Vierailija
25/28 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tästä tulee mieleen, että kannattaa todella miettiä tarkkaan ryhtyykö mihinkään tekemisiin avustusjärjestöjen kanssa, jos ne sitten alkavat ahdistelemaan summan surentamisella tai muuten. Olet pysyvästi niiden kerjuulistoilla.

Vierailija
26/28 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lahjoita mitään, muuta kuin veikkauksen kautta . Lahjottakoot joku miljoona tuloinen, itsellä ei riitä sentit edes uusiin kenkiin.

Vierailija
27/28 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö että nettipankista nappaa suoraveloituksen pois vai pitääkö jotenkin irtisanoa homma?

Katsoin myös tuon UN Womenin sivuja ja lahjoittajaksi kyllä pääsee, mutta ei ole ohjetta kuinka irtisanoutua "koukusta".

Kas ettei kansanedustajamme ole kerinneet tämän vertaa ajamaan kuluttajan etua että velvoitettaisiin firmoja esittelemään myös irtautumisohjeet, mutta eipä Suomi oikeusvaltio olekkaan.

Vierailija
28/28 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan normaalisti 45e/kk erilaisiin hyväntekeväisyyksiin, mutta olen kyllä pistänyy ne ihan raa'asti tauolle kun olen ollut kh-tuella.

Johonkin köyhään maahan lähetettynä tuo 45e saa valtavasti pahaa aikaan. Nostaa tuotteiden hintoja niin että ne joille et lahjoita kuolevat nälkään.

Ennemmin poltan ylimääräiset rahani kuin lähetän niitä toiselle puolen maapalloa.