Pitäisikö minun ilmiantaa itseni poliisille?
Ajoin moottoritien vasemmalla kaistalla vahingossa 3 km/h ylinopeutta, kun ohitin hitaan henkilöauton oikealta kaistalla. Sattumalta satuin sivusilmällä vilkaisemaan navigaattoria ohitushetkellä.
Kommentit (10)
Itsensä kriminalisoinnista onkai ihan lakipykäliä, minun tietääkseni lievä ylinopeus kulkee siinä +7km/t josta saa huomautuksen, riippuen vaaransitko liikennettä jotenkin erikoisesti ja ootko kansanedustaja? Joutuko kukaan esim hidastamaan tai pysähtymään takiasi?
Nuku vaan rauhassa, tuskin tuota kukaan muistaa jos ei suoraan kameran kohdalla....
Salakatselu on rikoslain mukainen rikos. Jos et ilmoita, kannattaa ainakin jatkossa katsoa ihan rehellisesti, eikä salaa sivusilmällä.
Kannattaa ehdottomasti ilmiantaa, ihan oman oikeusturvasi vuoksi.
Ilmiannoit itsesi jo kielipoliisille. Saat jossain vaiheessa kutsun kuulusteluun.
Koetapa nyt ymmärtää, että Suomessa liikennemerkin ilmoittama nopeusrajoitus on alin sallittu nopeus, ja normaali ajonopeus on siitä n. 10km/h yli.
Takanani oleva auto ohituskaistalla joutui kyllä vähän hidastamaan vauhtia. Ohituskaistalla kuitenkin vauhdit tuppaa olemaan noin +10 km/h yli sallitun nopeuden. Eli lievällä ylinopeudella aiheutin hieman haittaa muulle liikenteelle, koska minulla ei ollut tarpeeksi vauhtia (muun liikennerytmin mukaista) .
Niin en mennyt tosiaan tänään ilmiantamaan itseäni. Tähän vaikutti ratkaisevasti äänestystulos. Klousaan tähän äänestystuloksen lopputuloksen. Ääniä yhteensä 153 kpl. Kiitos kaikille niistä!! 55,5 % oli sitä mieltä, että en ilmianna itseäni poliiseille, koska siinä tuhlataan yhteiskunnan resursseja. 44,4 % oli sitä mieltä, että moottoritien ohituskaistalla 3 km/h ylinopeus on liikaa ja minun pitäisi ilmiantaa itseni poliisille.
Niin ja ainut vaaratilanne taisi olla se, että takana oleva ohituskaistalla oleva joutui hieman hidastamaan vauhtia. Moottoritien ohituskaistoilla ajetaan kuitenkin noin + 10 km/h yli sallitun nopeuden. Eli lievä 3 km/h ylinopeuteni oli liian hidas vauhti muuhun liikenteeseen nähden ja aiheutti ei ehkä vaaraa, mutta haittaa muulle liikenteelle.
Jos olet Kiemunki, niin sulla ilmeisesti on siihen sisäinen pakko. Lisäksi puolusta itseäsi sanomalla, että hurjastelu kun vain on niin vastustamattoman kivaa.
Lupaan, että tämä asia ei ole sinun suurin ongelmasi. Ole ihan rauhassa vaan.