Miksi ihmisiä ärsyttää niin hirveästi, etten aio ostaa asuntoa?
Tienaan hyvin ja elän vakiintunutta elämää, voisin helposti ostaa asunnon, mutten halua. Tämä tuntuu saavan jotkut tutut lähes raivon partaalle. En tajua. Miksi se oma asunto on joku pakko olla? Tykkään muuttaa muutaman vuoden välein enkä halua sitoutua seiniin. Ei ole yksi tai kaksi ihmistä, jotka jaksaa jankuttaa asiasta aina kun tavataan. Sukulaisia ja kavereita näyttää riipivän ihan hirveästi että elän just niin kuin itseä huvittaa. Heidän mielestään se on tuhlaamista, mutta mitä helvettiä se edes heille kuuluu??
Kommentit (13)
Minua ei koskaan ole ärsyttänyt kaverini, jotka asuvat vuokralla. Jostain syystä minä olen alkanut ärsyttämään heitä, kun nykyisin maksan pelkkää vastiketta ja he maksavat moninkertaista vuokraa. Jostain syystä heitä ärsyttää muiden vaurastuminen, vaikkei minua ärsytä heidän rahattomuutensa.
Olet väärien ihmisten seurassa. He huomaamattaan haluavat, että myös sinä vietät elämäsi ennustettavasti asuntolainoinesi ja jaat samalla muutkin elämänarvot. Pysyvyys on heille turvallista. "Asunnosta pääsee aina eroon" ja "omaa kannattaa maksaa eikä vuokraa" on höpinää nykyisin. Kevyin kantamuksin jaksaa kulkea pitkälle.
Molemmissa puolensa. En olisi saanut tätä asuntoa vuokrattua.
Ärsyyntyvät koska et laita rahojasi seiniin. Vuokralaisen elämä on huoletonta, jos omistat asunnon, maksat kaikki tarvittavat remontit ja korjaukset itse. Kaupunki on hyvä vuokranantaja. Asuminen on huoletonta, se niitä vituttaa.
En minäkään osta asuntoa, mutta en kyllä ole huomannut että se ketään haittaisi? Asun perityssä omistusasunnossa.
Kysy niiltä. Jos et kykene puoliasi pitämään edes sen vertaa, että kysyisit, niin miksi edes olet tekemisissä heidän kanssaan? Ihme saamattomuutta.
Voihan sitä präystäillä omistusasunnoilla, jos tuntuu että seinät kaatuvat päälle vuosien saatossa, ei muutakuin uutta asuntoa etsimään ja vanha vuokralle! Eihän sitä tiedä vaikka saisi bisneksen pyörimään! Nyt odotan innolla montako alapeukkua tulee ;-)
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
Mua ei kiinnosta miten muut asuu. Ite asun velattomassa omistuskämpässä Hgin kantakaupungissa, 80m2 590e/kk. Systeri asuu Kalliossa vuokralla 53m2 kämppä 1200e/kk. Kumpikin täysin tyytyväisiä omaan tilanteeseen ja siihen, että toinen on tyytyväinen omaansa :)
Suomessa monien suurin ja ainoa varallisuus on spekulaationa seinissä. Heille asunto on enemmän kuin se mitä se tosiasiassa on, eli kulutushyödyke, joka on omakin oikeasti vasta sitten kun viimeinen erä on maksettu pankille. Ehkä siitä kuviosta poikkeaminen hermostuttaa.
Emme ole laittaneet rahoja seiniin. Olemme lähdössä pois Suomesta eläkepäiviä viettämään Espanjaan. Olemme viihtyneet mukavassa rivitaloasunnossamme, kaupunki omistaa, mutta eläkettä nautimme ulkomailla. Ystäväni on Espanjassa kiinteistönvälittäjä. Kuka täällä haluaa asua? Molemmilla pitkä palvelus julkisella, kiitos työpaikoista emmepä tänne jää.
Elät väärin. Se onniltava se oma asunto, auto, kultainen noutaja ja kaksi lasta. Muu ei käy.