Mistä olet joutunut luopumaan nykyhallituksen leikkausten vuoksi?
Itse en pysty alkuvuodesta ostamaan lääkkeitäni kun on se 50€ alkuomavastuu ja diabeteslääkkeiden korvattavuus muuttui. Minulla on mm. diabetes ja joudun syömään lääkkeitä, mutta ne ovat niin kalliita että menee 2kk että saan säästettyä rahaa alkuvuoden lääkkeisiin :( En edes uskalla mittailla verensokeria, mitä lienee.
Ammatiltani olen kuitenkin (!) sairaanhoitaja ja palkka noin 2.400e/kk - verot. Siinä kun on vuokrakolmio 1200e/kk ja yksi lapsi niin ei tahdo rahat riittää. Loppukuusta joutuu aina laskemaan ostoksia.
Kommentit (38)
Olen joutunut vaihtamaan Konjakin brandyyn ja Shampanjan kuohuviiniin.
En oo viekään päässy hakee lääkkeitä omavastuuosuuden takia. Säästän siis. Kiva ku oon vaikeasti psyykkisesti sairas ja mm. psykoottinen niin onnea teille kanssakulkijoille jos pimahdan, avohoidossa kun olen.
Kamoon, must on aika huolettavaa jos ihan tavalliset keskiluokkaiset ihmisetkin joutuu alkaa tinkimään tavanomaisista lääkkeistä ja lasten normaaleista harrastuksista (esim. tanssitunnit). Helsingissä asumisen hinta on todella kallista ja tavalliset työssäkäyvät ihmiset joutuvat turvautumaan asumistukeen - ei ole ihan hyvä juttu että normipalkalla (esim. lähihoitaja) ei enää pärjää.
Sen verran, että hommaan kaiken muun paitsi elintarvikkeet ulkomailta. Mitään palveluita en suomessa käytä ollenkaan. Lomarahatkin törsään ulkomailla mielummin.
Olen joutunut ottamaan opintolainaa, vaikka en voi olla varma että työllistyn valmistuttuani. Teen töitä sen verran kun saa kuussa tehdä ja nostaa samalla opintotukea.
t. Historian yo
Hyväntekeväisyydestä. Sen verran alkaa olla apuani tarvitsevia ihan lähipiirissäkin, että enää ei ole mahdollisuutta auttaa tuntemattomia.
Omasta ajasta, koska kiky. Olen tähän saakka päässyt perjantaisin aikaisemmin töistä, jolloin olen harrastanut omia juttuja (käynyt salilla tms). Se oli mulle tärkeä jaksamista lisäävä asia. Nyt kökitään perjantaisinkin neljään. Pikku juttu johonkin lääkkeisiin verrattuna,....tiedän...
Vierailija kirjoitti:
En oo viekään päässy hakee lääkkeitä omavastuuosuuden takia. Säästän siis. Kiva ku oon vaikeasti psyykkisesti sairas ja mm. psykoottinen niin onnea teille kanssakulkijoille jos pimahdan, avohoidossa kun olen.
HEi se on 50 euroa! Ja jos olet vaikeasti psyykkisesti sairas niin lääke maksaa sinulle 4,50 euroa per paketti!
Ei voi olla niin tiukkaa...
No työpaikasta vaan, meni välillisesti hallituksen takia. Sen seurauksena sitten lapsi luopui harrastuksestaan ja minä yhdestä lääkkeestä, joka on hyödyllinen pitemmällä ajalla, mutta jonka jättämiseen ei kuitenkaan ihan heti kuole. Onhan tässä kaikkea muutakin luopumista ollut, mutta nuo nyt päällimmäisenä tuli mieleen.
Sulla on ap ihan järkyttävän kallis asunto. Meillä on velkainen okt ja asumiskulut 1200e kuukaudessa, siis ihan kaikki lainanlyhennyksestä roskien tyhjentämiseen.
Muuta edullisempaan jos se suinkin on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEi se on 50 euroa! Ja jos olet vaikeasti psyykkisesti sairas niin lääke maksaa sinulle 4,50 euroa per paketti!
Ei voi olla niin tiukkaa...
Niin? 50€ on puolet mitä mulle jää vuokran ja laskujen jälkeen. Ei oo sitä noin vaan heittää lääkkeisiin. Ja saan suurimman korvauksen tottakai.
Olen puoli vuotta juopotellut, mutta nyt en enää saa niin paljoa rahaa ja säästöt on juotu, joten jouduin raitistumaan. Kohta joudun varmaan menemään töihin hankkimaan perheen. Kauheeta.
Hyvä mies menee pilalle.
Neljän vuoden elääkkeet ryöstetty.
100pv työttömyyskorvauksia.
Ja sairauseläkkeen, taino ei ehkä tämän hallituksen aikaansaannos mutta sitten monen vuoden peruspäivärahan. Oletan että tulee karenssia, kun en sairaana lähde mihinkään kyykytyshommiin mukaan.
Pitkän työuran jo tehny, ja nettomaksaja ollu systeemille.
Jos kansa on heikko se sietää kuolla pois.