Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä olet joutunut luopumaan nykyhallituksen leikkausten vuoksi?

Vierailija
02.03.2017 |

Itse en pysty alkuvuodesta ostamaan lääkkeitäni kun on se 50€ alkuomavastuu ja diabeteslääkkeiden korvattavuus muuttui. Minulla on mm. diabetes ja joudun syömään lääkkeitä, mutta ne ovat niin kalliita että menee 2kk että saan säästettyä rahaa alkuvuoden lääkkeisiin :( En edes uskalla mittailla verensokeria, mitä lienee.

Ammatiltani olen kuitenkin (!) sairaanhoitaja ja palkka noin 2.400e/kk - verot. Siinä kun on vuokrakolmio 1200e/kk ja yksi lapsi niin ei tahdo rahat riittää. Loppukuusta joutuu aina laskemaan ostoksia.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään.

Vierailija
22/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliista vapaa-ajastani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikeastaan huomannut mitään muuta leikkausta kuin pikkuisen veroprosentista. Tosin pyysin sen verran lisää palkkaa että pysyi samana. Kivaltahan se tuntuu ettei verottaja ihan heti vie kaikkea.

Vierailija
24/38 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta lapsesta (emme siis tee toista) ja jätin kampaamo- ja hierontakäynnit kokonaan pois. Meillä kiky leikkasi palkkaa.

Vierailija
25/38 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikasta.

Vierailija
26/38 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut, tehdä ilmaiseksi työtä puoli tuntia viikossa. Heinäkuussa menetän 30% lomarahoistani.

Tyhmään lähihoitajan järkeeni ei mene, miten tämä sai Suomen nousuun, en mielestäni ole ollut niin hirveän ahkera niinä 1,5h, jotka nyt olen ylimääräistä tehnyt. Mutta hyvä, että olen pelastanut maan.

Vierailija
27/38 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo viekään päässy hakee lääkkeitä omavastuuosuuden takia. Säästän siis. Kiva ku oon vaikeasti psyykkisesti sairas ja mm. psykoottinen niin onnea teille kanssakulkijoille jos pimahdan, avohoidossa kun olen.

HEi se on 50 euroa! Ja jos olet vaikeasti psyykkisesti sairas niin lääke maksaa sinulle 4,50 euroa per paketti!

Ei voi olla niin tiukkaa...

Niin? 50€ on puolet mitä mulle jää vuokran ja laskujen jälkeen. Ei oo sitä noin vaan heittää lääkkeisiin. Ja saan suurimman korvauksen tottakai.

Mitä laskuja sinulla on? Koska asumiskulujen jälkeen jää käteen n. 490 euroa ( toimeentulotuki ).

Itsellä oli aikoinaan rahat aivan loppu ja lääkäri määräsi minulle tärkeitä lääkkeitä. No seuraavana päivänä soitin soskuun ja sanoin " Saisinko päivystävän sosiaalityöntekijän kiinni? " Kului pari tuntia ja hän soitti minulle ja kerroin tilanteeni niin hän siihen " Joo mihin apteekkiin faxaan maksusitoumuksen? "

Sitten puolenpäivän maissa menin sinne ja sain lääkkeeni. Seuraavana päivänä vein soskuun tiliotteen ja tositteet asumiskuluista. EN edes ollut toimeentulotuki asiakas!

Joten kyllä lääkkeet saa ja varsinkin jos olet skitsofrenia tai psyykosi taipuvainen ihminen.

Mutta ihmettelen miten sinulle vaan jää 100 euroa?

Vierailija
28/38 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomareissusta ja lasten harrastuksista. Lisäksi varma päätös että enempää lapsia ei meille tule.

Myös muuta pientä, esim. vaatteita korjailen ja uusien vaatteiden ostamista vältellään viimeiseen asti.

Vierailija
29/38 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko leikata kun suklaasilmien oleskelu maassamme maksaa miljardi euroa vuodessa. Menkää unelmaporukalle valittamaan, siellä ne syylliset on.

Vierailija
30/38 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo viekään päässy hakee lääkkeitä omavastuuosuuden takia. Säästän siis. Kiva ku oon vaikeasti psyykkisesti sairas ja mm. psykoottinen niin onnea teille kanssakulkijoille jos pimahdan, avohoidossa kun olen.

HEi se on 50 euroa! Ja jos olet vaikeasti psyykkisesti sairas niin lääke maksaa sinulle 4,50 euroa per paketti!

Ei voi olla niin tiukkaa...

Niin? 50€ on puolet mitä mulle jää vuokran ja laskujen jälkeen. Ei oo sitä noin vaan heittää lääkkeisiin. Ja saan suurimman korvauksen tottakai.

Sinun pitäisi olla holhouksenalla. Jos sinulle jää vain 100€ kuussa käteen.

Et hallitse rahankäyttöä ja et osaa budjetoida.  Ihminen joka on psykoottinen...

Vierailija
31/38 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa lähtee opintotuesta syksyllä pois reilut 50€ eli melko tarkkaan kouluruokaan menevä summa (2,60€x20pv). No, ainahan voi ottaa opintovelkaa.

Vierailija
32/38 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee taas tällä hetkellä taloudellisesti mukavasti. Mutta olen menettänyt toivoani tulevaisuudesta. Toivoa tämän maan suhteen, että lapsillamme on tulevaisuudessa turvallinen maa, maa jossa saa koulutusta ja maa jossa ei jää tyhjän päälle, jos sattuu elämänvarrelle vaikeuksia ja sairauksia.

Vierailija
33/38 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasta ansiosidonnaista (joka on hyvin pieni, koska pohjautuu pienipalkkaiseen osa-aikatyöhön).

Vierailija
34/38 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut joutuvani luopumaan mistään. Provikkapalkka, eli tulot vaihtelevat joka tapauksessa. Ei työaikaa, vaan tietyt työtehtävät.

Vierailija
35/38 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuueläkettä leikattiin, ja aiemmin jo asumistukeni puolitettiin vajaaseen neljäänkymppiin. Joten leikkaan mistä voin, ruoasta sun muusta, kun laina on sama, vakuutukset, kiinteistöverot, sähkö jne nousevat. Vielä en ole luopumassa asunnosta, mutta ehkä sekin päivä koittaa. No lämmitystä täytyy laskea, paljonkos riittää, 10 astetta sisälämpötilaksi?

Vierailija
36/38 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä pimahtaa kohti ministeriauton takapenkkiä. 

Oikeasti, nämä leikkaukset on niin perseestä että ei sanat riitä kuvaamaan. Kyllä ne joustonvarat on nimittäin leikattu jo monta kertaa edellisten hallitusten toimesta pois. 

Vierailija
37/38 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut luopumaan siitä luulosta, että ihmisillä on moraalia. 

Vierailija
38/38 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa lähtee opintotuesta syksyllä pois reilut 50€ eli melko tarkkaan kouluruokaan menevä summa (2,60€x20pv). No, ainahan voi ottaa opintovelkaa.

Niin voi ottaa opintolainaa. Lainaa jonka saa kokonaan anteeksi jos elämässä ei kaikki mene hyvin.

Joten aika riskitön sijoitus?