Perinteisen tiskipöydän tärkeys keittiössä
Suunnitellaan keittiöön remonttia ja pohdin kuinka tärkeä perinteinen tiskipöytä altaineen on keittiössä. Nykyisessä vanhassa keittiössä se on. Uusia keittiö kuvia kun katsoo, ovat ne melkein poikkeuksetta hävinneet. Mitä mieltä olette, tarvitaanko niitä vai pärjääkö esim. Keraamisella altaalla ja laminaattitasolla?
Kommentit (36)
Tarkoitan ihan pitkää terästasoa, n. Reilun metrin mittaista. Muotia tuntuu olevan esim. Kivi- tai laminaattitasoon upotettu allas.
Ap
Meillä on ollut viimeisestä kolmesta yhdessä rosterinen tiskipöytä, jota ilmeisesti tarkoitit. Eihän se trendikäs ole, mutta mun mielestä kuitenkin kaikkein kätevin, kun kestää käytännössä mitä käsittelyä vain, jos siinä on vettä, se ei reunojen vuoksi valu lattialle jne. Ihan kivasti tosin noilla muillakin vaihtoehdoilla on pärjännyt, mutta ei ne yhtä käytännöllisiä ole olleet. (Toisessa siis laminaattitaso + iso + pieni rostaeriallas ja pieni rosteritaso, toisessa kivitaso ja yksi rosteriallas.) Keittiöön altaaksi en kuitenkaan ottaisi muuta kuin rosterin tms, materiaalin, joka ei hajoa, jos siihen vaikka tippuu kattila.
Ei sitä tarvitse mihinkään. Ihan turha ja ruma.
Ainoa mitä sanon on että jos te tiskaatte yhtään käsin niin katsokaa että siinä tiskialtaan ympärillä on pieni kieleke tms joka estää pienten loiskeiden valumisen lattialle. Asuin itse aikaisemmin asunnossa jossa näitä ei oltu otettu huomioon ja se vesi päätyi pilaamaan laminaatin vaikka kuivasin heti.
Joo, tuollaista rosterista tiskipöytää tarkoitin. Luultavasti haluan sen myös tuohon uuteen keittiöön. Tiskaan käsin paljon, mm. Isot kattilat yms. Vesi roiskuu enkä jaksa kyllä olla koko ajan kuivailemassa tasoa.
Minusta perinteinen tiskipöytä on kätevä, koska siinä on pienet reunat. Jos sattuu lorahtamaan enemmän nestettä pöydälle.
No, allas toki on aina oltava, mutta se on sitten ihan makuasia, millainen ja millaiseen tasoon sen tahtoo upottaa. Meillä on ollut puutasot, mutta ne eivät kyllä pitkän päälle pysy kovin nätteinä, vaikka kuinka huoltaa. Tuppaa tummumaan altaan ympäriltä, koska kosteutta jää herkästi, jos ei muuta niin astioiden pohjiin, ja voila, siinä onkin sitten herkästi tumma rengas tammitasossa, vaikka onkin käsiteltyä puuta.
Mutya esim. kivitaso pysyy hyvänä kyllä.
Melamiini ei kestä kovin hyvin kovaa käyttöä, pinta menee ennen pitkää.
Joten jos nyt valitsisin, haluaisin ihan siihen ympäristöön terästä TAI sitten graniittitasot.
Mulla on puutasot ja on ihan syvältä. Juuri toi tummuminen. Nyt ottaisin rosteritiskipöydän kahdella altaalla (toinen voi olla pienempi) ja laminaattia loput.
Minä suosin rosterista tiskipöytää, vaikkei olisikaan enää muotia. Satun tykkäämään sen ilmeestäkin ihan aidosti, enkä vain käytännöllisyyden takia.
Miten kivitalot kestää käytössä? Nehän on niin arkoja kemikaaleille. Olen muuten kivien kanssa työkseni tekemisissä. Pöytätasoja en tunne, mutta ne harvat jotka olen nähnyt on pilattu jollain aineilla.
http://www.blanco-germany.com/en/int/presse_en/pressreleases_products/p…
Meillä tuollainen. On oltu tyytyväisiä, 7 vuotta käytössä ja edelleen kuin uusi.
Vierailija kirjoitti:
Miten kivitalot kestää käytössä? Nehän on niin arkoja kemikaaleille. Olen muuten kivien kanssa työkseni tekemisissä. Pöytätasoja en tunne, mutta ne harvat jotka olen nähnyt on pilattu jollain aineilla.
Hienosti kestää kirkkaaksi hiottu graniitti, ei se keittiössä käytettäville kemikaaleille ole arka. Päinvastoin: ei tummumia, ei kolhuja.
T. Viisi vuotta graniittitasor, ja uudenveroiset. Laminaattia en ottaisi vaikka maksettaisiin, se on halvan näköinen, ja naarmuuntuu.
Meillä kivitasoon upotetut täyskokoiset altaat, mitään metallituotteita en huolisi. Noikin altaat vaihtuu komposiittiin tilaisuuden tullen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kivitasoon upotetut täyskokoiset altaat, mitään metallituotteita en huolisi. Noikin altaat vaihtuu komposiittiin tilaisuuden tullen.
Metallituotteita=metallihirvitystä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuollaista rosterista tiskipöytää tarkoitin. Luultavasti haluan sen myös tuohon uuteen keittiöön. Tiskaan käsin paljon, mm. Isot kattilat yms. Vesi roiskuu enkä jaksa kyllä olla koko ajan kuivailemassa tasoa.
Juuri näin, ja vielä kaksi isoa ja kohtuullisen syvää tiskiallasta tai yksi oikein iso :), ja tiskaaminen sujuu!
Vierailija kirjoitti:
Vai oikein muovialtaan tahtoisit :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai oikein muovialtaan tahtoisit :D
Mitä tahansa mielummin kuin rosteri.
Vierailija kirjoitti:
http://www.blanco-germany.com/en/int/presse_en/pressreleases_products/p…
Meillä tuollainen. On oltu tyytyväisiä, 7 vuotta käytössä ja edelleen kuin uusi.
Siis mikä? Ei ollut mitään kuvaa.
En nyt ymmärrä mitä täasä tarkoitetaan perinteisellä tiskipöydällä. Kyllä niissä aina on olut allas ja taso. Ja niin on edelleenkin. Materiaalit toki hieman muuttunut.