Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PK-seudun akateemisten työkkäristä / uraneuvonnasta tietävät?

Vierailija
02.03.2017 |

Joku kirjoitti täällä pari päivää sitten, että Helsingissä on akateemisille suunnattu oma työkkärin uraneuvonta-luukku. Josta kuulemma maisteri saisi hyvää neuvontaa lisäopinnoista, alan vaihtamisesta ym ym. Yritin googlata, mutta yhteystietoja ei löydy. Tietääkö kukaan missä tuo akateemisten työkkäri-toimipiste on?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä työkkäristä, mutta katso työnhakuboosteri http://tyonhakuveturi.fi/boosteri

Vierailija
2/17 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä työkkäristä, mutta katso työnhakuboosteri http://tyonhakuveturi.fi/boosteri

Kiitos vinkistä. En kuitenkaan saa mennä tuonne, koska en ole työtön. Minulla on työpaikka, mutta on pakko vaihtaa siitä pois työpaikkakiusaamisen takia. Uutta työtä on nyt vaikea saada, koska kaikkialle on yli 200 hakijaa, ja siksi olisin valmis harkitsemaan jopa uudelleen kouluttautumista. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että sieltä ainakaan hyviä neuvoja saa. :) Joskus 15 vuotta sitten sellainen oli Kluuvissa ja neuvot yhtä tyhjän kanssa. Se vain jäi mieleen kuinka tympeä noidan näköinen akka mua mukamas neuvoi "hakemaan kaikenlaista, koska moni työnantaja arvostaa ihan sitä akateemista koulutusta pelkästään." Kiitti joo.

Vierailija
4/17 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että sieltä ainakaan hyviä neuvoja saa. :) Joskus 15 vuotta sitten sellainen oli Kluuvissa ja neuvot yhtä tyhjän kanssa. Se vain jäi mieleen kuinka tympeä noidan näköinen akka mua mukamas neuvoi "hakemaan kaikenlaista, koska moni työnantaja arvostaa ihan sitä akateemista koulutusta pelkästään." Kiitti joo.

Voi ei, tuo ei kyllä kuulosta hyvältä. Luin että se Kluuvissa ollut akateemisten neuvontapalvelu lakkautettiin 5 vuotta sitten. Olen muuten toteuttanut tuota sinun saamaa neuvoa ja "hakenut kaikenlaista", mutta kun samaan paikkaan hakee 230 muuta maisteria ja 20 tohtoria niin heh neuvohan toimii!.

Vierailija
5/17 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin siellä Kluuvissa jotain 15 vuotta sitten. Olin juuri valmistunut sosionomiksi ja virkailija ihan kivasti totesi, että "pistetään nämä paperiasiat alulleen, mutta luultavasti pääset aika nopeasti töihin, soittelet sitten meille". Siitä meni noin viikko ja minulla oli vakituinen työsuhde alla. :) Että ei siinä kovin suurta kokemusta ehtinyt noista palveluista kertyä, mutta harmi sinänsä jos ko. piste on lakkautettu. Oli ihan mukava että tiskin toisella puolella ymmärrettiin koulutustani ja oltiin kartalla työmahdollisuuksien suhteen.

Vierailija
6/17 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. TE-toimiston palvelut nyt ovat vähän niin ja näin. Kauhea mesoaminen jostain "palvelusta", mutta ei mitään sisältöä. Samat lehtimyyjävakanssit tarjolla vuodesta toiseen akateemisille ja muille työttömille. Kävin joskus vuonna miekka ja kirves kluuvin ammatinvalinnanpsykologilla. Kiva oli siinä käytävässä odottaa kuuntelemassa, kun tyyppi oli juoruamassa viereisen huoneen työntekijälle asioitani ovi auki.

Vierailija
7/17 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"boosteri"... LOL. Just  sellaista tekopirteää paskaa, millä ne kuvittelee että tuloksia saadaan aikaan. Ihan sama miksi jotain kutsutaan. Tyhjää täynnä.

Vierailija
8/17 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kukaan tiedä onko sen kluuvin tilalla nykyään joku palvelu?

Vierailija
9/17 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää sitä Kluuvin pistettä.

Tarkoittikohan joku tätä: http://www.aarresaari.net/

Vierailija
10/17 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää sitä Kluuvin pistettä.

Tarkoittikohan joku tätä: http://www.aarresaari.net/

Voiko tonne aarresaareen jotenkin soittaa tai sopia tapaamisen? En ole enää opiskelija, niin yliopiston uraneuvoja ei ole minun käytössä.. Ap.

Vierailija
11/17 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ammattiliitto?

Vierailija
12/17 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suoraan akateemisille tarkoitettu palvelu on kai lopetettu. Harmi! Mut työkkäristä pitäisi silti löytyä ammatinvalintapsykologi, joka voisi osata neuvoa. Kartoittaa osaamista, haluja, ominaisuuksia ja koulutusta ja ehdottaa siltä pohjalta vaihtoehtoja, joita ei itse ehkä osaisi miettiä. Ei se ota, jos ei annakaan! Voithan aikaa varatessasi kertoa, mitä olet hakemassa ja pyytää, jos pääsisit sopivan tyypin luo.

Vierailija
13/17 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo suoraan akateemisille tarkoitettu palvelu on kai lopetettu. Harmi! Mut työkkäristä pitäisi silti löytyä ammatinvalintapsykologi, joka voisi osata neuvoa. Kartoittaa osaamista, haluja, ominaisuuksia ja koulutusta ja ehdottaa siltä pohjalta vaihtoehtoja, joita ei itse ehkä osaisi miettiä. Ei se ota, jos ei annakaan! Voithan aikaa varatessasi kertoa, mitä olet hakemassa ja pyytää, jos pääsisit sopivan tyypin luo.

Teoriassa näin. Käytäntö on jotain ihan muuta. Kokeiltu on.

Vierailija
14/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
15/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, itse sain ihan hyvää palvelua ja keksin juttuja, jotka auttoivat mua eteenpäin. Ei ne mulle tietenkään työpaikkaa taikoneet tai uutta koulutusta suoraan osoittaneet, mutta sain ajattelemisen aihetta, josta koenhyötyneeni kovasti.

Vierailija
16/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AVO-psykologeja on enää hyvin vähän, yleensä heillä on ohjausaikoja vain työttömille, ei työpaikan vaihtoa suunnitteleville. Mutta ainahan on tarjolla nettipalvelu, miksi ap ei harkitse sitä?

Vierailija
17/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, itse sain ihan hyvää palvelua ja keksin juttuja, jotka auttoivat mua eteenpäin. Ei ne mulle tietenkään työpaikkaa taikoneet tai uutta koulutusta suoraan osoittaneet, mutta sain ajattelemisen aihetta, josta koenhyötyneeni kovasti.

Kävin työkkärin ammatinvalintapsykologilla, koska ajattelin että hän pystyisi oikeasti antamaan minulle uutta näkökulmaa työnhakuuni. Osoittautui, että hänellä ei ollut minkäänlaista käsitystä koulutukseni sisällöstä (KM) eikä työllistymismahdollisuuksista. Koulutustaustani oli kyllä hänen tiedossaan jo silloin, kun aikaa varasin.

Hän ei myöskään tuntenut alueen työelämää eikä lisä- tai jatkokoulutusmahdollisuuksia. Tilaisuus oli varmasti hänelle antoisa, sillä luentoni jälkeen hän pystyy neuvomaan ja ohjaamaan seuraavaa KM:a, joka hänen vastaanotolleen erehtyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi