Tekisitkö töitä ilmaiseksi
Kommentit (59)
Teen paljonkin töitä ilmaiseksi t:yrittäjä
En lähde sohvalta ilmaiseksi töihin. Ja vielä maksaa siitä. En ymmärrä.
En todellakaan. Olen aina työttömänä ollessakin sanonut suoraan etten mihinkään työkokeiluun aikuisena ihmisenä lähde ilmaiseksi töitä tekemään. Eipä ole tullut karenssia kun tarpeeksi tiukasti sanonut.
En suostu alle tess palkkatyöhön mihinkään työsuhteeseen. Vaadin yritykseltä kaikki ammattiliiton neuvottelemat sopimukset. Työharjoittelun työpaikkoihin en suostu, ellei ole rekrytointia yritykseen. Nauhoitan puh. keskustelut, sekä työhaastatteluja, joka on aina lakisääteinen tietyin rajoituksin. Olen jäsen laajemman ystäväpiirin ympäröivänä, ja yhdessä keskustelemme yrityksistä. Piirissä on osaajia eri ammateista ja taustoista. En hae "ongelmayrityksiin" jos olen saanut vinkkejä.Terkkuja, Duunari HKI.
Olen tehnyt vuosikaudet vapaaehtoistöitä, ilmaiseksi ja matkat omasta pusista.
Teen jo nyt psykoosisairaana enemmän vapaaehtoistyötä kuin moni narsistinen työtön.
Jos harjoitteluaika ja mahdollinen työllistyminen sen jälkeen, niin joo (oon tehnytkin)
Monesti opintoihin kuuluu palkaton työharjoittelu. Jos sellaisesta on kyse niin pakkohan se jos on tarkoitus valmistua.
Muuten ei, en todellakaan. En laske hyväntekeväisyyttä tai jotain vapaaehtoistyötä palkattomaksi työnteoksi.
Jos voittaisin lotossa, voisin tehdä työstäni välillä ilmaiseksi sitä osaa mitä rakastan. Eli ilmestyisin välillä työpaikalle työkavereiden avuksi tekemään yhtä tiettyä asiaa. Ei kuitenkaan kovin suunnitelmallisesti niin, että työnantaja voisi siinä säästää, vaan nimenomaan helpottamaan työkavereiden arkea hetkeksi. Nykyisessä työssäni tämä onnistuisi helposti.
En ole joutunut ikinä tekemään .Tosin jos ylitöitä oli tiedossa tein ne hutasemalla koska ei ollut puhetta mitä niistä olisi maksettu.En kyllä koskaan saanut moitteita työstäni.
En, miksi tekisin järjetön ajatus.
Oon tehnyt nuorena ja muutenkin psljon ilmaistyötä. Työkkäri pakotti että muka sillai saa oikeita töitä. Ei saanu. Joka kerta heitettiin pois ja sanottiin ettei oo varaa palkata ja tilalle uusi harjoittelija.
En enää tässä iässä. Alle kolmekymppisenä tuli tehtyä.
M56
Riippuu työstä ja omasta taloudellisesta tilanteesta
Oon käynyt palkatta työssäoppimisjaksoilla ulkomailla. Mulle maksettiin matkat, lennot ja pieni päiväraha.
Suomessa en tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Teen jo nyt psykoosisairaana enemmän vapaaehtoistyötä kuin moni narsistinen työtön.
Itse psykoosisairaana teen palkallista työtä. Kun on pääkoppa kunnossa niin se ei estä työntekoa.
Voisin kyllä tehdä välillä jotain vapaaehtoistyötä hyvän asian puolesta.
Tein joskus nuorena.
Ei jäänyt mitään käteen.
Älkää uskoko eliittiä.
Työkokemus ei ole minkään arvoista.
Teen työtä puoli-ilmaiseksi jo nyt. T: lääkäri
Oon tehnyt