Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen valokuvaaja, se ei tarkoita sitä, että haluaisin kuvata ilmaiseksi jokaiset kissanristiäiset, tai "kaljapalkalla"

Vierailija
02.03.2017 |

Sukulaiset pahimpana tässä yhtälössä. Sitten loukkaannutaan jos kieltäydyn vedoten siihen että minulla on silloin esim. keikka josta saan jopa oikean palkan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu itsellekin. Olen myös saanut ammattini myötä näitä ainaisia "työtarjouksia" sukulaisilta, ystäviltä, vuokranantajaltani etc. Asia olisi aivan fine, jos heti alussa sanoittaisiin, että laskutat sitten tästä, mutta usein se vain jää jotenkin epämääräiseksi mutinaksi taka-alalle.  Oletusarvo tuntuu aina olevan, että kyllähän sä nyt voit pikkasen auttaa.  Homma ei tosiaankaan hoidu vasemmalla kädellä hieman vilkaisten, vaan vie aikaa ja vaivaa.

Eivät tajua välttelevää asennettani ettei kiinnosta, sillä en osaa täräyttää ihmisille päin näköä. Sitten tulee itselle kiukkuinen ja hyväksikäytetty olo. Nykyään mutisen vain juu ja joo katsotaan myöhemmin, ja unohdan sitten koko asian.

Vierailija
22/23 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni kokeneena amatöörikuvaajana. Minulla ei ole tarvista saada rahallista korvausta perhejuhlan kuvaamisesta, mutta asiassa on toinenkin mutta. Kun keskittyy kuvaamiseen, itse juhla menee jotenkin sivu suun. Ihmiset odottavat hyviä kuvia, eikä niitä saa yksiltä jalansijoilta näppäilemällä. Pitää ennakoida, mitä tulee tapahtumaan, etsiä sopiva kuvauspaikka, reagoida toisten vieraiden yllättäviin tekoihin ja liikkeisiin jne. Ja kaikki pitää tehdä tahdikkaasti. Kukaan ei halua, että kuvaaja seisoo edessä juuri kun sulhanen ja morsian suutelevat ms. Kaikki tämä vaatii paneutumista ja keskittymistä ja on ehdottomasti pois omasta juhlatunnelmasta. Itselleni on käynyt mm. niin, että kuvasin lähisukuun syntyneen lapsen kastetta, mutta kun keskityin kuvaamiseen, en kuullut, mikä lapsen nimeksi tuli. Sitä oli aika noloa kysellä jälkikäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Omassa tuttavapiirissäni nämä yleensä toimivat vuoroin vieraissa -periaatteella. Joku kuvaa, joku leipoo, joku auttaa tietokoneongelmissa, joku remonteissa ym. Korpeaisihan se tietysti jos olisi aina antamapuolella eikä koskaan saamassa tai jos ihmiset kuvittelisivat että omat pulmat menevät työhommien edelle, mutta eipä tuo ole ollut ongelma. Kukin tietty tekee niinkuin itsestä hyvältä tuntuu.

Sama homma mulla ystävyysuhteissa. Pieniä keikkoja tehdään ihan vastavuoroisuusperiaatteella. Joskus jos joku yrittääkin tarjota korvausta, toinen kuittaa sen sanomalla että "jeesi mua sit siinä ja siinä asiassa ".Toki silloin tää ei toimi jos toisella ei oo mitään sellaisia taitoja tai osaamista mitä toinen tarvitsisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän