Miehen jatkuva väsymys pilaa suhteemme, apua?
Tekee aamu ja yövuoroa, missä vuorot aina sen 12h. Sitten muutama vapaa ja taas sama. Yritän ymmärtää että tuo väsyttää, mutta alan olla itsekin ihan poikki! Olemme 24-vuotiaita ja minusta ei ole normaalia että tuon ikäinen on kokoajan kuin kuollut. Epäilen että hänen elämäntavat myös tähän vaikuttaa, tilaavat usein töihin pikaruokaa ja kotiinkin saattaa tilata pizzan kun herää, eikä harrasta vapaa ajalla liikuntaa.
Ja ennenkun joku nyt alkaa vääntämään tarinoita pettämisestä yms, sellaisesta ei ole kyse. Hän on vaan todella väsynyt kokoajan ja sanonut että haluaisi olla enemmän kanssani ja muuta mutta vaan on ihan poikki..
Minua ei haittaa se, että yhteistä aikaa on vähemmän. Mutta se aika kun sitä olisi, toinen katsoo telkkaria ja on aina nukahtamispisteessä ja haluaa nukkumaan. Voitte arvata, että tämä vaikuttaa seksielämään myös, sekä olen todella turhautunut kun itse en vain jaksa katsella tv kaiket illat yms.
Käyn siis itsekin töissä ja harrastan liikuntaa joka on minun oma harrastus. Meillä on omakotitalo ja paljon siinä tekemistä. Minä tykkään kyllä tehdä pihahommat, siis kolata pihat ja muuta. Mutta kun kaikki pyykinpesu, siivoaminen on jäänyt melkeinpä minun vastuulleni. Ymmärrän kyllä, ettei noiden työvuorojen jälkeen hirveästi jaksa enään tehdä, mutta kun vapaatkin menee sitten sohvalla nukkuessa ja tv katsellessa sekä väsymystä valittaen..
Olen itsekin tosi väsynyt ollut viime aikoina, olen aika alakuloinenkin kun tuntuu että kaikki vapaa-aika menee vaan tämän huushollin pyörittämiseen, vaikka tykkään asua täällä. Myös se kun hän valittaa että on sotkuista, saa minut ärsyyntymään. Taloa ostaessa sanoin miehelle (asuttiin siis kerrostalossa vuokralla), että ymmärtääköhän ja jaksaako varmasti, kun sitä työtä on paljon enemmän yms..
Ollaan riidelty tästä aika paljon, siksi tein tämän aloituksen kun haluaisin mielipiteitä olenko minä nyt liian vaativa ja kohtuuton. Jos kaipaan seksiä ja vaikka edes yhteistä kivaa tekemistä kotona, kuin tv katselua puolikuolleena miehen kanssa? Mies usein pimahtaa ja sanoo että rakastaa ja haluaisi niin kovasti kanssani kaikkea mutta väsymys ottaa vallan ja lupaa vaan että kyllä tämä tästä..
Kommentit (12)
Kaikille ei sovi tuollainen työ. Vuorokausirytmi menee sekaisin. Oletko ehdottanut, että mies etsisi uuden työpaikan?
Todella väärin syyllistää tuollaisesta asiasta. Tony Halmeen sanoin: "Jos miestä ei kotityöt huvita eikä se saa muijaansa siivoamaan, niin silloin sillä on vääränlainen muija. Jos taas nainen ei saa ukkoaan imuroimaan ja puhumaan joka päivä kolme tuntia parisuhteen filosofiasta, niin vaihtakoon miestä. Uusi löytyy varmasti vaikka ympäristöministeriöstä, tohvelitehtaasta tai kehitysmaakaupasta."
No olen kyllä, mutta hänen alallaan tuntuu jokaisessa työpaikassa olevan vuorotyötä. Hänen työ on kyllä fyysistä työtä. Itse syön kotiruokaa ja nykyään varsinkin vähän hiilarisia mutta proteenipitoisia ruokia, sillä olen paljon pirteämpi. Ongelma vaan ettei mies hirveästi tykkää noista ruuista, tavallista kotiruokaa kyllä syö.
Ja niinkun täällä mainittiin tosiaan lääkäri olisi hyvä, kun miehellä on aina päänsärkyäkin. Epäilen itse, että sitä lisää jatkuva särkylääkkeen syönti, jos vähän koskee heti lääkettä, olen koittanut sanoa että joisi ensin vaikka vettä josko sillä menisi ohi.
Tämä on vain tosi turhauttavaa, kun puoliso on yhden päivän viikosta jollain tapaa normaali ja iloinen itsensä sekä rakastava kumppani. Muut vapaat menee sitten levätessä noista vuoroista ja kiukutellessa. -ap
Vierailija kirjoitti:
No olen kyllä, mutta hänen alallaan tuntuu jokaisessa työpaikassa olevan vuorotyötä. Hänen työ on kyllä fyysistä työtä. Itse syön kotiruokaa ja nykyään varsinkin vähän hiilarisia mutta proteenipitoisia ruokia, sillä olen paljon pirteämpi. Ongelma vaan ettei mies hirveästi tykkää noista ruuista, tavallista kotiruokaa kyllä syö.
Ja niinkun täällä mainittiin tosiaan lääkäri olisi hyvä, kun miehellä on aina päänsärkyäkin. Epäilen itse, että sitä lisää jatkuva särkylääkkeen syönti, jos vähän koskee heti lääkettä, olen koittanut sanoa että joisi ensin vaikka vettä josko sillä menisi ohi.
Tämä on vain tosi turhauttavaa, kun puoliso on yhden päivän viikosta jollain tapaa normaali ja iloinen itsensä sekä rakastava kumppani. Muut vapaat menee sitten levätessä noista vuoroista ja kiukutellessa. -ap
Mitä se lääkäri auttaa huonoon ruokaan? Antaa jonkun pillerin, joka kumoaa huonon ruuan vaikutuksen :)
Elintavat tietysti vaikuttavat ja tuo vuorotyö. Mutta jos väsymys on ihan kokoaikaista, niin taustalla voi olla muutakin. Diabetes, kilpirauhasen vajaatoiminta, anemia, jokin tulehdustila (esim. hammastulehduskin!). Onko ylipainoa? Ylipaino voi väsyttää ihan itsessäänkin ja altistaa myös sairauksille, jotka väsyttävät. Kuorsaako mies? Voiko olla uniapnea? Mahdollista masennusta myös selvittelisin, etenkin jos on koko ajan kärttyisä ja mikään ei kiinnosta. Kyllä kannattaa selvittää lääkärissä.
Mites lomilla, onko silloin vointi parempi?
Minkä mittaisia yöunia nukkuu? Yövuoron jälkeen päivällä nukkuessa uni voi kyllä olla heikkolaatuista, vaikka nukkuisikin määrällisesti tarpeeksi.
Ota asia puheeksi rauhallisesti ja rakentavasti. Kuvaile mahdollisimman tarkkaan, mutta syyllistämättä, miten tilanne sinuun vaikuttaa. Kerro omia muutosehdotuksiasi tilanteeseen (riittävä uni, ruokavalio, liikunta, lääkärissä käynti). Kysy hänen ehdotuksiaan. Sitten päätätte yhdessä, mihin muutokseen mies sitoutuu. Kysy, mikä on pienin asia, jonka hän suostuu muuttamaan. Ei kaikkia muutoksia kerralla.
Anna sen miehen nukkua vapaalla tarpeeksi. Ei sitä tarttee heti aamusta juosta Fasun kahvilaan näyttäytymään.
Kyllä se noista elämäntavoista johtuu...
Ruuat kuntoon, säännöllinen liikunta ja tarpeeksi unta, niin jaksaa. Liikunta varsinkin tekee energiseksi.
Täytyy vaan muistaa ottaa ne faktatkin huomioon: jos tekee 12h fyysistä työtä niin tuskin on kamalasti jaloissa puhtia lähteä juoksulenkille. Eli vaapapäiväpainoitteisesti sitä punttia ja sitten työpäivinä vaikka kävelyä tai pyöräilyä jne. kevyempää mutta raikkaassa ilmassa!
Jatkuva Päänsärky ja kun mikään määrä unta ei riitä = uniapnea, mars lääkäriin niin saa testikoneen yöksi kotiin.
Lääkäriin