Nyt kun tuo tasa-avioliittolaki astui voimaan
Niin miksi enää pidetään tuo rekisteröintimahdollisuus? Siihen ei ole edes kaikilla oikeutta ;) tasa-arvo?
No joo en nyt tuohon takerru, mutta miksi se säilytetään? Tuskin kukaan seksuaalivähemmistön edustaja pariskunta rekisteröi suhdettaan kun on mahdollisuus mennä naimisiin. Itse ajattelin automaattisesti että se poistuu tämän lain astuessa voimaan. Tämän luin siis päivän lehdestä aamupalaa syödessä ja se jäi mietityttämään. Onko tällä joku tarkoitus joka on mennyt nyt itseltä ohi :D
Kommentit (24)
Se on Jumalalle kauhistus. Jumala antoi aikoinaan sataa tulta ja tulikiveä Sodoman ja Gomorran päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa että niljakkaat vihervassarit ivallisesti nauroivat lain vastustajille, että eihän laki koske kirkkoa mitenkään.
Koko päivä Ylen radiokanavat paasanneet miten kirkko voisi mennä lakia vastaan ja ylistäneet homoja vihkiviä kapinallisia kirkkoherroja.
Vihervassarit valehtelevat aina.
Itse en jotenkin ymmärrä sitä, että miksi papit vihkisivät homoja. Sehän on synti olla samaa sukupuolta olevan kanssa yhdessä ja harrastaa seksiä yms. Tottakai ajat muuttuvat, mutta tämä on niin selkeä asia kristinuskossa ja aika ei sitä sanomaa ole muuttanut tässä tapauksessa.
Itseä ei haittaa naimisiinmeno, on hienoa, että kaikki vihdoin saavat mennä, mutta en kyllä hyväksy sitä kirkossa. Juurikin siksi, että se on vastoin kristinuskon normeja eikä Jumala siellä alttarilla sitä siunausta liitolle antaisi. Ihmettelen pappeja, että miksi he toimivat vastoin ohjeita. Jotenkin tekopyhää.
Minusta on papeilta tekopyhää vihkiä eronneita heteroita avioliittoon, kun se jos mikä on Uudessa Testamentissa kiellettyä. Vanhat kirkkokunnat (roomalaiskatolinen ja ortodoksinen) eivät niin teekään. Joten, jos kerran heteropareille sallitaan moinen poikkeus, niin olisi johdonmukaista vihkiä myös homoparit.
Selkeintä kyllä olisi että luterilainen kirkko luopuisi koko vihkimisoikeudestaan. Luther itse oli sitä mieltä, ettei vihkiminen mikään kirkon tehtävä olekaan.
Olen tässä asiassa samaa mieltä, tekopyhää sekin on yhtälailla ja vastoin kirkon normeja. En ymmärrä juuri siksi, että minkä ihmeen takia siellä kirkossa seisoo näitä tekopyhiä ihmisiä ja muka parempia koska he ovat pappeja ja uskossa päläpälä. Tälläinen tavallinen taapertaja joka nyt uskoo mutta en mitenkään hartaasti kirkoissa käy yms. koen olevani aidomman uskossa, en sentään teeskentele. Mutta ajat muuttuvat menkäämme niiden mukana. Eipä kuulu minulle mitä joku kirkkomies ajattelee ja tekee :D se on oma valinta ja itse ajattelen näin
Eihän homoseksuaalisuuskaan ollut laitonta. Vaan sairaus.
Ihmisen ja eläimen väliseen järkiargumenttiisi haluisin vihervasemmistomaiseen sössöttävään ja lässyttävään tyyliin tuhahdella että entäpä rakkaus. Sinä juntti.