Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamala couperosa

Vierailija
01.03.2017 |

Mistä apua, kun naama on jatkuvasti paloauton punainen? Haitta on etenkin kosmeettinen, joskus myös hieman kivulias. Oletteko muut samasta ongelmasta kärsivät löytäneet hyviä tuotteita jotka rauhoittaisivat ihoa ja poistaisivat punoitusta? Mitkä kaikki tekijät voivat lisätä punoitusta? Itse olen huomannut ainakin saunan, pakkasen ja stressin lisäävän punoitusta.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini sanoi, että hänellä vaiva lieveni kun lopetti maitotuotteet ja sokerin. En tiedä onko tästä mitään tieteellistä näyttöä, mutta ainahan voi kokeilla.

Kyllä se auttaa. Mäkin vähensin maitotuotteet minimiin ja iho ei ole ihan niin punainen eikä tule finnejäkään niin helposti.

Vierailija
62/69 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottii, että voiteet missä on A-vitamiinia, pitää jättää pois. Sen jälkeen tilanne ei ole pahentunut. Sitä ennen meni pahemmaksi koko ajan.

Mulla on kanssa erittäin huonoja kokemuksia tuosta retinolista. Ongelmat alkoi yhdestä retinil- selluliittiseerumista. Ihoni ei oo koskaan reagoinu yhtä pahasti. Koko vartalo korvanpäitä myöten lehahti punaiseksi. Sen jälkeen iho myös kasvoissa on pysynyt ylireagoivana. (Siitä oli tullut muitakin valituksia apteekkiin) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Couperosaan ei ole parantavaa hoitoa. Se johtuu laajentuneista/rikkoutuneista(?) kasvojen pintaverisuonista.

Tämä. Ja ominaisuus on perinnöllinen. Äidilläni on couperosaa poskissa, samoin minulla nyt keski-ikäisenä. En juuri meikkaa sitä piiloon, talvella pintakuivassa ihossa meikki näyttää pahemmalta kuin punoitus. Kesällä rusketus hieman häivyttää verisuonia kun ihon pinta on tummempi.

Vierailija
64/69 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa, kannattaa käydä laserhoidossa. Maksaa muutaman satasen ja teho on huomattava. Noihin voiteisiin ja ihmeaineisiin saa myös upotettua huomattavia summia rahaa vuosien mittaan, jos sille linjalle lähtee. Itselläni oli toinen poski pahempi ja sitä jouduttiin laseroimaan enemmän, joten poski turposi aika lailla ja olin pari päivää kotosalla pois ihmisten silmistä. Naama on pysynyt laseroinnin jälkeen nyt vuosia hyvänä, toki välttelen noita edellämainittuja pahentavia tekijöitä. 

Jos couperosaan liittyy ja on virallisesti todettu lääketieteellinen diagnoosi, esim. ruusufinni, niin hoidosta saa kelakorvauksen. 

Vierailija
65/69 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärille, mieluiten ihotautilääkärille. Punaisuuteen resptillä Mirvaso -geeliä. Näppylöintiin & tulehdukseen antibiootti / isotretinoiini. Voiteeksi Soolantra -niminen voide.

Nuo ovat tämän hetkisen couperosan / ruusufinnin yhdenlaiset hoitomenetelmät.

Ruusufinnin ainoa hoitokeino on laser. Mirvaso vie punoituksen hetkeksi, mutta tekee ihosta luonnottoman värisen. Vaikutuksen lakattua ongelma palaa hetkellisesti tuplana. 

Vierailija
66/69 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkosuomalainen ja kävin just toisessa laserhoidossa. Näin nyt kuvat mitkä oli otettu kasvoistani ennen ensimmäistä käsittelyä (kuvat otetaan joka kerralla) ja ero oli kyllä huikea!

Ihotautilääkärin mukaan mulla on vain rosacea ja punoitus sekä näkyvät verisuonet on vähentyneet huimasti. Tavoitteena on että pärjäisin jatkossa sävytetyllä aurinkosuojavoiteella ja ilman peitevoiteen käyttöä.

Saunaan ei lääkärin mukaan ole minun ihotyypilläni mitään asiaa. Myös retinoli sekä alkoholi on kieltolistalla. Olen päivittänyt kaikki kosmetiikkatuotteet clean beauty versiohin ilman turhia aktiiviaineita, ainostaan hyaluronihappoa lääkärini suositteli.

Laserhoito maksaa mutta tulokset on hyvät. Suosittelen myös tsekkaamaan kaikki kasvojen iholla käytettävät tuotteet esim conscious bunny ingredient check työkalulla - voi tulla yllätyksiä mutta kaikkien haitallisten aineiden poistaminen ihonhoitorutiinista todellakin auttaa.

Vierailija
67/69 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojakerroin 50 joka päivä couperosaiholle ja aloe vera geeliä iltaisin.

Vierailija
68/69 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo laser kiinnostaa. Onko muilla kokemuksia?

Vierailija
69/69 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. Toisaalla joku suositteli selvittämään oman couperosan alatyypin, koska toimiva hoito kuulemma riippuu siitä. 

Tietoa, ristiriitaistakin, on paljon. Joku puhui toisessa ketjussa kasvoilla luonnostaan olevien ötököiden (face mites) vaikutuksesta, ilmeisesti osalla meistä niiden kasvu on räjähtänyt punoittavilla alueilla, eivätkä voiteet tms. oikein tepsi. Itselläni kokemus on ollut juurikin se, että voiteista ei ole apua, laseriin taas ei ole varaa. Siispä aloin ihan huvikseni pyyhkimään poskia + nenää laimennetulla etikalla. Kuulostaa rajulta, mutta toimii, ainakin minulla! Tämä on toinen päivä kun olen tätä tehnyt ja vaikka odotin ihon kiristelyä, punoitusta jne. niin ei! Pikkuisen kuumottaa ehkä mutta sekään ei näy ulospäin, iho tuntuu normaalilämpöiseltä ja näyttää jo nyt paremmalta. 

Etikan valitsin, koska paransin sillä viime vuonna sitkeän kynsisienen. Huuhtelin kutisevaa jalkaani päivittäin etikkavedellä, joskus pyyhin ihan puhtaalla etikallakin. Kutina lähti aina välittömästi huuhtelun jälkeen, ja joidenkin päivien jälkeen myös pysyi lopullisesti poissa. Kynsisieni kasvoi pois luonnostaan, kynnessä oli selkeä raja kasvun myötä.