Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamala couperosa

Vierailija
01.03.2017 |

Mistä apua, kun naama on jatkuvasti paloauton punainen? Haitta on etenkin kosmeettinen, joskus myös hieman kivulias. Oletteko muut samasta ongelmasta kärsivät löytäneet hyviä tuotteita jotka rauhoittaisivat ihoa ja poistaisivat punoitusta? Mitkä kaikki tekijät voivat lisätä punoitusta? Itse olen huomannut ainakin saunan, pakkasen ja stressin lisäävän punoitusta.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla joku mainitsikin ruusufinnin. Suosittelen couperosa-ongelmista kärsiviä kokeilemaan ruusufinniin tarkoitettua voidetta apteekista. Esim Rosazol on hyvä, pastamainen. Yöksi kasvoille ja heti on aamulla vaikutuksia näkyvissä.

Vierailija
42/69 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös punaisuutta, mutta en ymmärrä kun tuntuu että se on rauhoittunut...en ole kuukausiin käynyt saunassa, koska meillä on niin säälittävän pieni sauna missä ei jaksa istua, mutta sitten olen käyttänyt tuota rullaa, mitä on niin hehkutettu, ja se on kyllä parantanut ihon kuntoa aika paljon, en kylläkään tiedä onko se vaikuttanut myös tuohon ettei poski ole niin punainen. Mulla kun myös on vanhoja aknearpia, niin olisiko punaisuus johtunut sitten niistä? Ainakin olen aina ajatellut että mulla on tuota couperosaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille, mieluiten ihotautilääkärille. Punaisuuteen resptillä Mirvaso -geeliä. Näppylöintiin & tulehdukseen antibiootti / isotretinoiini. Voiteeksi Soolantra -niminen voide.

Nuo ovat tämän hetkisen couperosan / ruusufinnin yhdenlaiset hoitomenetelmät.

Vierailija
44/69 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä vaiva. Olisi ihanaa näyttää normaalilta.

Vierailija
45/69 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhan ketjun esille. Kuulisin mielelläni kokemuksia KTP-laserista. Miten pysyviä tuloksia olet saanut sillä? Onko punoitusta saatu pois kokonaan? Mulla punoittaa nenä, posket ja leuka, mutta ei ole näppylöitä eikä silmällä näkyviä verisuonia.  Rosazol-voide ei ole viikon käytöllä vaikuttanut millään lailla. Pakkauksessa ohjeistetaan käyttämään kuukauden ajan, mutta aloin epäillä onko tuosta hyötyä pelkkään punoitukseen, jos ei ole näppylöitä. 

Vierailija
46/69 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata juoda lainkaan alkoholia. Nyt kun olen ollut vuosia juomatta, niin tilanne couperosan kanssa paljon parempi. Samoin tupakka ehdottomasti pois, jos polttaa.

Vierailija
47/69 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös punaisuutta, mutta en ymmärrä kun tuntuu että se on rauhoittunut...en ole kuukausiin käynyt saunassa, koska meillä on niin säälittävän pieni sauna missä ei jaksa istua, mutta sitten olen käyttänyt tuota rullaa, mitä on niin hehkutettu, ja se on kyllä parantanut ihon kuntoa aika paljon, en kylläkään tiedä onko se vaikuttanut myös tuohon ettei poski ole niin punainen. Mulla kun myös on vanhoja aknearpia, niin olisiko punaisuus johtunut sitten niistä? Ainakin olen aina ajatellut että mulla on tuota couperosaa.

Saunassa ei kannata käydä ollenkaan jos on couperosaa. Se tosiaan pahentaa sitä.

Vierailija
48/69 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki couperosan yleiset hoitokeinot on jo tiedossa ja käytössä, myös saunan ja alkoholin välttely. Nyt haluaisin kuulla kokemuksia KTP-laser hoidosta. Löytyykö ihmisiä kenelle se olisi tehty? 

Vierailija
49/69 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi kun laihdutin 35kg, toki tuli sitten aktiivisempi elämäntapa  mukaan myös ja  kunnollinen ruokavalio.

Vierailija
50/69 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi käyntikerta nyt käyty PDL-laserhoidossa. Siinä käsiteltiin posket ja leuka, joissa näkyviä pintaverisuonia sekä taustapunoitusta. Noin viisipäivää oli turvotusta ja kasvot punoitti.

Hoidon tulos näkyy noin 3-4 viikon kuluttua. Itsellä nuo näkyvät pintaverisuonet vähentyivät huomattavasti sekä taustapunoitus ei ole niin punainen kuin aikaisemmin.

Lehahduksia ei poista.

Olen menossa nyt toiseen hoitoon, jossa käsitellään samat alueet.

Ja mahdollisesti vielä kolmannen kerran jos hoidot tehoavat. Sitten on ylläpitohoito kerran tai kaksi vuodessa.

Sain myös Mirvaso geeli reseptin, mutta sitä en ole vielä hakenut. Tuo geeli auttaa n.8-12 tunnin ajan punoitukseen supistamalla verisuonia.

Vierailija
51/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi käyntikerta nyt käyty PDL-laserhoidossa. Siinä käsiteltiin posket ja leuka, joissa näkyviä pintaverisuonia sekä taustapunoitusta. Noin viisipäivää oli turvotusta ja kasvot punoitti.

Hoidon tulos näkyy noin 3-4 viikon kuluttua. Itsellä nuo näkyvät pintaverisuonet vähentyivät huomattavasti sekä taustapunoitus ei ole niin punainen kuin aikaisemmin.

Lehahduksia ei poista.

Olen menossa nyt toiseen hoitoon, jossa käsitellään samat alueet.

Ja mahdollisesti vielä kolmannen kerran jos hoidot tehoavat. Sitten on ylläpitohoito kerran tai kaksi vuodessa.

Sain myös Mirvaso geeli reseptin, mutta sitä en ole vielä hakenut. Tuo geeli auttaa n.8-12 tunnin ajan punoitukseen supistamalla verisuonia.

Päivitystä.

Toisesta hoitokerrasta nyt puolitoista kuukautta ja olen aika tyytyväinen tulokseen.

Pintaverisuonet saatu poistettua kokonaan ja punoitus poskissa vähentynyt huomattavasti. Ei enään paloauton punaiset vaan lähinnä ehkä asteen vaaleanpunaista punaisemmat. Välillä jopa ihan normaalin värisen posket.

On tosi ihanaa, kun olen voinut vähentää meikkivoiteen määrää huomattavasti. Nyt riittää ongelmakohtiin ohut kerros Joe Blascon punaisen neutralisoijaa. Ja pari kertaa viikossa käytän reseptivoidetta eksemaan, joka pitää ihon rauhallisena.

Suosittelen mikäli taloudellisesti mahdollista kokeilemaan tätä hoitomuotoa. Lomaa kannattaa varata 4-5 päivää hoidon jälkeen, nimittäin kasvot voivat olla aika turvoksissa.

Mulla oli toisen hoitokerran jälkeen enemmän kuin ensimmäisen kerralla. Eipä tullut lähdettyä ihmisten ilmoille, sen verran hurjan näköinen olin.

Vierailija
52/69 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa Kuopioon Yellow laser hoitoon pahan couperosa ja lehahtelun takia. Ilmoitan miten hoito vaikuttaa. Kallista lystiä,kyllä se varmaan 700€ paukku on.. noh,kaikki muu jo kokeiltu.

Vierailija
53/69 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa käytän aina kasvoilla Avenen cold cream -voidetta. Auttaa hyvin ja voi käydä saunassa ilman järkkyä punaisuutta.

Vierailija
54/69 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt laserissa kolme kertaa, on iho kyllä tasoittunut tosi paljon. Oli punaisutta, ei finnejä. Ihotautilääkärin mukaan ruusufinni. Asun ulkomailla niin maksaa 150€ kerta yliopistollisessa keskussairaalassa eikä siitä saa korvausta tms. Keski-Euroopassa asun.

Vierailija
55/69 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käyty ihan uudessa yellow laser hoidossa Kuopiossa, missä käsiteltiin koko posket ja nenä (kuului hintaan) 500€. Tämä uusi laite oli ollut käytössä Suomessa vasta muutaman viikon,mutta hoitotulokset kuulema varmoja. Nyt ainakin naama aika turvonnut ja ärhäkän punainen. Toimenpide sattui,mutta siihen sai viilennystä hoidon aikana. Tulokset näkyvät kuulema n.2 viikon päästä.

Vierailija
56/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Kuopiossa annetaan yellow laser hoitoja

Vierailija
57/69 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Kävin Kuopion Mehiläisessä. Siellä toimii Adrien Joensuu,kuka antaa laser hoitoja. Minun pitäisi mennä nyt toiseen laserhoitoon kunhan saan säästettyä rahaa.

Vierailija
58/69 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulle apua yellow laserista? Minulle tehtiin marraskuussa Oulussa nenään, poskipäihin ja decolteeseen. En huomannut hyötyä. Vain decolte turposi. Lääkäri sanoi että voitais tehdä tehokkaammalla tasolla  seuraavaksi.

Vierailija
59/69 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan joku kokeillut pinnoitushoitoa? Se olisi halvempaa kuin laser.

Vierailija
60/69 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Mulla auttoi ihan suunnattomasti Soil of Beautyn Botanical Barrier ihoöljy! Mäkin olin jo menossa laserhoitoon mutta onneks kokeilin niin ei tarvinnu mennä. Mulla alko laskee huomattavasti jo punotus muutaman käyttökerran jälkeen. Näissä tuotteissa oli muutenkin muistaakseni käytetty 95% vaikuttavia aktiiviaineita eikä läträtty millään täyteaineilla.