Menettääkö "minä rakastan sinua" merkityksen, jos sitä käyttää liian usein?
Ystäväni ihmetteli minun ja mieheni tapaa sanoa toiselle nämä sanat lähes päivittäin. Itse muisteli entisessä parisuhteessaan sanoneensa maksimissaan kymmenen kertaa. Koki, että lause menettää merkityksen, jos sitä jatkuvasti toistaa.
Itse pidän hyvin luontevana ja on se aina yhtä ihana kuulla, vaikka tietääkin toisen rakastavan. Mitä mieltä?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä menettää. Teot ovat tärkeitä, sanoja ei niin usein tarvita.
Mitä jos asian osoittaa myös teoin? Onko silti asia mielestäsi sama?
Ainakin ensimmäisenä tulee mieleen että suhteessa tuskin on tarvetta "sanoa" sitä niin usein jos kumpikin tietää ja tuntee että suhteessa rakastetaan. Koska kyseessä on vain tunteen verbalisointi. Mutta kyllä se on tärkeää sanoa silloin tällöin. Itse ainakin koen ja ymmärrän omia (ja muiden) tunteitani paremmin kun joku toinen sanoo ne ääneen. Kultainen keskitie tässäkin.
Eksäni mielestä oli, mutta syy miksi sanoin vähintään niin kerran päivässä oli siksi että ei koskaan tiedä näkeekö huomista ollenkaan. Halusin hönen tietävän että vaikka mitä tapahtuisi niin rakastaisin häntä.
Kyllä. Esim. jenkkien tapa hokea tuota perheellleen ja muille läheisille esim. joka puhelun loppuun tekee siitä vain sanahelinää, "hei sitten!"-tyylisen lopetusfraasin ennen kuin puhelu loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Eksäni mielestä oli, mutta syy miksi sanoin vähintään niin kerran päivässä oli siksi että ei koskaan tiedä näkeekö huomista ollenkaan. Halusin hönen tietävän että vaikka mitä tapahtuisi niin rakastaisin häntä.
Se ei sitten olisi tietänyt sitä jos olisit sanonut sen toissapäivänä mutta et tänään?
Mun mielestä menettää. Mitä jos et sanoisi yhtäkkiä sitä kolmeen päivään? Toinen alkaisi ihmetellä, että mitäs nyt on tekeillä. Siitä voi tulla joku velvollisuus, jonka merkitystä ei enää edes ajatella.
Minäkin olen sillä kannalla, että teot ratkaisee, ja sitten joskus kun sanoo nuo sanat, niin ne tuntuvat toisesta erityisen hyvältä.
Meilläkin miltein päivittäin sanotaan ja sanon lapsellekin :)
Kyllä menettää. Exäni jaksoi länkyttää sitä aina, muuten oli kyllä täysi kusipää eikä kohdellut minua ja lapsia sanojensa mukaisesti. Ajatteli varmaan että saa pettää ja ryypätä pitkin kyliä kunhan muistaa jankata sitä rakkauttaan.
Menettää. Jos jonakin päivänä on vaikka niin eri sfääreissä, mutta olisi pakko sanoa sanat tottumuksen vuoksi, niin miten sitä voisi tarkoittaa?
Joskus on hyvä pukea tunteet myös sanalliseen muotoon. Etenkin jos toinen on epävarma tunteistasi.
Ei menetä jos teot tukevat sanottua. Minä sanon nuo sanat rakkaalleni aamuin illoin ja välissäkin. Pyrin myös toimimaan niin että tekoni tukevat sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä menettää. Exäni jaksoi länkyttää sitä aina, muuten oli kyllä täysi kusipää eikä kohdellut minua ja lapsia sanojensa mukaisesti. Ajatteli varmaan että saa pettää ja ryypätä pitkin kyliä kunhan muistaa jankata sitä rakkauttaan.
Eri juttu, jos käyttäytyy sanomaansa vastaan. Silloin sanat menettävät merkityksensä aivan toisesta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Ei menetä jos teot tukevat sanottua. Minä sanon nuo sanat rakkaalleni aamuin illoin ja välissäkin. Pyrin myös toimimaan niin että tekoni tukevat sanoja.
Näin minäkin koen!
Pelkkä rakastamisen hokeminen ei tarkoita mitään. Teot puhuvat puolestaan.
Nyt kun asiaa miettii niin meillä kyllä kuulee tuon lauseen usein - puolin ja toisin. Itse monesti sanon nämä sanat, kun olemme esimerkiksi treffeillä, makoilemme lusikassa sängyssä, olemme nauraneet kippurassa mitättömille asioille yms. Aina kun tilanne tuntuu sille hyvältä. Samoin mies kertoo rakastavansa minua useita kertoja viikossa - ei päivittäin, mutta usein kuitenkin. Ja se tuntuu ainakin itsestäni hyvältä. Aamujenkin piristys on se, kun toinen huikkaa sieltä vällyjen välistä 'rakastan sinua'.
Ehkäpä jonkun toisen kanssa tämä ei toimisi, mutta meiltä kahdelta se tulee ns. luonnostaan.
Menettää. Jenkeissäkin kaikki sanoo "my dear" yms tarkoittamatta sitä.
Ei menetä kun sen sanoo silloin kun tarkoittaa. Miehen kanssa sanotaan joka päivä, ja aina se sykäyttää.
Sellainen jenkkityylinen jatkuva jankkaus ainakin on täysin tyhjää, ei se tarkoita mitään. Teot osoittavat enemmän, toki silloin tällöin on hyvä sanoa että rakastaa - jos siis aidosti rakastaa.
Ei minusta. Oleellista on itse rakkaus, ei se miten usein tai harvoin sitä sanotaan. En ymmärrä miksi sen sanomista pitäisi jotenkin pantata. Sen paremmin lapsilta kuin puolisoltakaan.
Mun mielestä menettää. Teot ovat tärkeitä, sanoja ei niin usein tarvita.