Miksi feministien, naisten ja sukupuolivähemmistöjen haukkuminen näkyy nykyään (somessa) joka paikassa?
Pettymyksekseni Jodelkin on täynnä pelkkää Ylilautaa ja sitä samaa paskaa, mitä tänne ja muuallekin nettiin suolletaan päivät pitkät. Kaikki on olevinaan niin *edgyjä* ja vastustaa "libtardeja", "tumblr-feministejä" ja "uniikkeja lumihiutaleita". Kaiken lisäksi noissa anonyymeissä palveluissa käydään yleensä joukolla eri mieltä olevan päälle.
Miksi näin on?
Oma selitykseni ilmiölle on se, että nuoret miehet ovat aktiivisia netin käyttäjiä ja hakeutuvat laumahenkisyyttään erityisesti anonyymeihin yhteisöpalveluihin. Feministien tai vaikka muunsukupuolisten haukkuminen pönkittää omaa, epävarmaa ja orastavaa maskuliinisuutta. Näin varsinkin, jos nuori mies ei harrasta esimerkiksi joukkueurheilua tai muuta lajia, jossa kehittyvä miehisyys saisi tukea terveellisellä tavalla. Samasta syystä myös verkkopelikulttuuri on niin kammottavaa kuin on. Kun maskuliinisuutta ei päästä testaamaan ja kehittämään vaikka kamppailulajin tai painonnoston merkeissä (eikä uskalleta alkaa uhota kovemmille jätkille tosielämässä), helpoin purkautumiskanava ovat heikommassa asemassa olevat naiset ja muut ryhmät.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tätä tarvi kysyäkkään. Osa miehistä on korvannut töihin menemisen vihan levittämisellä netissä. Se on niin surullista.
Olen aina yrittänyt puolustaa nuoria mutta nyt kun olen tutustunut tähän ilmiöön on pakko myöntää että KYLLÄ ON PULLAMÖSSÖÄ nyt. Kun ajatteler mistä ihmiset ovat oikeasti joutuneet historiassa selviämään ja nyt kaikkein etuoikeutetuin sukupolvi ihmiskunnan historiassa ikinä on tätä, niin...
Uskon että aina kun kriittinen massa nuoria miehiä ryhtyy hyödyttömiksi, he käynnistävät itse aliohjelman joka poistaa heidät kuvioista kuluttamasta turhaan resursseja. Syrjäytynyt nainen pystyy sentään hyödyttämään yhteisöään lisääntymällä, mutta mies joka päättää olla tekemättä yhtään mitään järkevää on vakava taakka rajallisten resurssien maailmassa. Joten alkavat itse haastaa riitaa ja kohta katsotaan kuka selviää jatkoon ja kuka ei.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että aina kun kriittinen massa nuoria miehiä ryhtyy hyödyttömiksi, he käynnistävät itse aliohjelman joka poistaa heidät kuvioista kuluttamasta turhaan resursseja. Syrjäytynyt nainen pystyy sentään hyödyttämään yhteisöään lisääntymällä, mutta mies joka päättää olla tekemättä yhtään mitään järkevää on vakava taakka rajallisten resurssien maailmassa. Joten alkavat itse haastaa riitaa ja kohta katsotaan kuka selviää jatkoon ja kuka ei.
Hienoa miesvihaa siellä. Taidat olla juuri sellainen feministi.
Vierailija kirjoitti:
Kai sun ohjaaja sanoi että naistutkimuksen gradusi täytyy olla vähän pidempi? Muutoin saat tuolla kyllä hyvän arvosanan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tätä tarvi kysyäkkään. Osa miehistä on korvannut töihin menemisen vihan levittämisellä netissä. Se on niin surullista.
Olen aina yrittänyt puolustaa nuoria mutta nyt kun olen tutustunut tähän ilmiöön on pakko myöntää että KYLLÄ ON PULLAMÖSSÖÄ nyt. Kun ajatteler mistä ihmiset ovat oikeasti joutuneet historiassa selviämään ja nyt kaikkein etuoikeutetuin sukupolvi ihmiskunnan historiassa ikinä on tätä, niin...
Älä muuta sano, ämmät valittaa kaikesta koko ajan vaikka miesten työ on muuttanut maailman paratiisiksi entiseen verrattuna.
Ai jaa, nyt se lasten pukkaaminen yhteiskunnan kustannuksella on meriitti. Syrjäytyneille miehille se ei ole uravalinta, naisille taas on. Pidän meriittinä sitä, että jos ei ole aikomustakaan elättää perhettään niin ei lisäänny lainkaan. Se on idioluutiota.
Vierailija kirjoitti:
Ylilaudan self-hating jonne analysoi.
Toinen maailmansota poisti tehokkaasti ylimääräiset miehet muutamaksi kymmeneksi vuodeksi ja karsi pois onnettominta ainesta. Nyt taitaa olla taas aika harventua. Kun katsotaan ihmiskunnan historiaa, se lienee väistämätöntä. Kaikilla elukoilla lienee kannanvaiheluun mekanismi, miksei siis myös ihmisellä. Siitä olen iloinen että tekevät sen itse. Selittää myös näitten riemun esim Trumpista koska tätä varten just tarvitaan ne psykopaattisimmat jännikset. Joita ei hetkauta tippaakaan heittää kilttimies tykinruoaksi. Oh the irony of it all....
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nykyfeminismi on niin hassua.
Nykyfeminismi on sinusta hassua, koska et tajua kuinka naisia alistetaan jatkuvasti vielä vuonna 2017 länsimaissa? Vai koska uskot että valkoiset mies-rukat ovat niiiiin alistettuja :(?
No en tosiaan tajua kuinka naisia, joilla on lakiin kirjattuna kaikki miesten oikeudet muttei kaikkia miesten velvollisuuksia "alistetaan jatkuvasti".
Sovinisteja on toki olemassa. Mikään ideologia ei kykene tekemään idiooteista täysjärkisiä.
Mitä ihmeen velvollisuuksia miehillä on mitä naisilla ei ole, armeijaa lukuunottamatta?
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nykyfeminismi on niin hassua.
Nykyfeminismi on sinusta hassua, koska et tajua kuinka naisia alistetaan jatkuvasti vielä vuonna 2017 länsimaissa? Vai koska uskot että valkoiset mies-rukat ovat niiiiin alistettuja :(?
No en tosiaan tajua kuinka naisia, joilla on lakiin kirjattuna kaikki miesten oikeudet muttei kaikkia miesten velvollisuuksia "alistetaan jatkuvasti".
Sovinisteja on toki olemassa. Mikään ideologia ei kykene tekemään idiooteista täysjärkisiä.
Mitä ihmeen velvollisuuksia miehillä on mitä naisilla ei ole, armeijaa lukuunottamatta?
Suurempi palkka, vaikka naisen työ on usein vastuullisempaa ja haastavampaa.
Fakta.
Persut hallituksessa on selvä merkki että vihapuhe on ok. Mitä nopeammin nämä saadaan ajettua takaisin kiven alle sitä parempi.
Katso Feministisen puolueen ohjelmaa ja mieti mikä siinä on länsimaisen naisen aseman puolesta.