Minkäikäiselle lapselle valitsette vielä aamuksi vaatteet
Kommentit (5)
Ehkä 5 v. oli tyttö kun vielä valikoin itse vaatteet. Sen jälkeen ei ole tarvinnut paljon puuttua kuin sanomalla, minkälaista vaatetta laitetaan (tarvitseeko pitkähihaista paitaa, välihousuja, siistimpää vai rennompaa).
Enpä muuten tiedä. Kuopus (poika) täyttää kohta 4v. Kotipäivinä minulla ei ole juurikaan sananvaltaa siihen, mitä herra pukee päällensä. ja 5v pojan kohdalla saan olla tyytyväinen, kun pukee ylipäätään mitään.
Päiväkotipäivinä ja ulos lähdettäessä vaadin toki sään mukaisen vaatetuksen. Siitäkin joudutaan joskus vähän "neuvottelemaan".
Kysyn vielä 7-vuotiaalta tytöltäni, että valitsenko minä vaatteet vai valitseeko hän. Yleensä hän itse valistee, mutta on niitäkin päiviä kun minö saan valita
Aloin kysellä kun tyttö oli 2-3-vuotias. Vasta vuosi sitten alkoi itse kiinnotua enemmän asun valistemisesta, mutta olen aina pyrkinyt ottamaan hänen toiveensa huomioon hänen ollessa pienempi.
Valitsen vaatteet vielä parikymppiselle tyttrelleni. Ei sen ikäinen voi päättää tällaisista asioista itse.