Mitä ihmettä voin tehdä välttelevän työkaverin kanssa?
Työskentelemme lähekkäin, joten meidän on oltava päivittäin tekemisissä. Itse tykkään tästä miehestä, mutta en oikein tiedä vihaako hän minua vai mikä häntä vaivaa. Tämä mies välttelee kahdenkeskisiä tilanteita, esim. tänään kun menin kysymään häneltä yhtä asiaa, niin hän vastasi vaan todella lyhyesti ja tuijotti samalla seinää. Sanoi lopuksi, että hänellä on hirveä kiire, vaikka oli sitten hetken päästä juttelemassa toiselle työkaverillemme. Lisäksi hän sopii lounaasta aina korostetusti jonkun muun kun minun kanssani, vaikka käymme aina samalla porukalla syömässä. Ja vaikuttaa, että hän kuitenkin haluaa minutkin mukaan, kun tulee aina lopuksi kysymään minuakin mukaan, jos en ole lähdössä.
En ymmärrä mikä häntä vaivaa, olisiko minun parasta vaihtaa lounasseuraa ja muutenkin pysyä hänestä mahdollisimman kaukana vai mikä olisi järkevä tapa toimia?
Kommentit (4)
Saattaa olla että on kiinnostunut, saattaa olla että ei. Riippuu tilanteesta. Oletko itse kovasti kiinnostunut tästä miehestä? Voi olla että hän on huomannut että pidät hänestä ja yrittää nyt laittaa jarruja päälle, koska ei joko voi/halua/uskalla ruveta kanssasi lähempiin tekemisiin. Tai sitten haluaisi kovastikin, mutta on vaan ujo. Oletan ettei ole varattu mies?
Oikeastaan ainoa suhteellisen varma asia on, että miehet usein kohtelevat "kaverillisesti" naisia, joista eivät ole kiinnostuneet. Eli heittävät heille läppää samaan tyyliin, kuin miespuolisille työkavereille.
Itse ehkä välttelen silloin, jos joku tuntuu käyvän liian tuttavalliseksi tai vaikuttaa tympääntyneeltä, silloin voi olla hyvä ottaa pientä etäisyyttä. Ja varmuuden vuoksi, jos joku vaikuttaa kiinnostuneelta. Olen vähän huono tulkitsemaan ihmisiä, joka tapauksessa en halua negatiivisia fiiliksiä työkavereista.
Olen häneen ehkäpä hiukan ihastunut joo. Olen kuitenkin koittanut käyttäytyä hänen seurassaan mahdollisimman asiallisesti, koska minusta tuntuu, että hän tosissaan jotenkin ahdistuu seurassani, etenkin kahdenkesken.
Ap
Kuulostaa ujolta mieheltä joka on kiinnostunut.