Mistä voi johtua ihan jatkuva väsymys
Vuoden vaihteesta lähtien väsyttänyt jatkuvasti ihan kamalasti. Voisin nukkua koko päivän, vaikka olisin nukkunut 12h yöunet. Vapaapäivinä menenkin jo heti aamupalan jälkeen takaisin päiväunille. En tajua mistä johtuu. Kokeilin viime viikolla elää ns. normaali rytmissä, mutta kolmantena päivänä ei vaan pystynyt olla hereillä enää ilman päikkäreitä, siis hyvin nukutun yön päälle! Päivisin haaveilen nukkumisesta. Mistähän voi johtua? Haittaa elämää jo paljon.
Kommentit (45)
Diabeteksen yksi oire on väsymys. Mutta vain siis yksi mahdollisuus monista.
No ootko ottanu rokotteita lähiaikoina ?
Vierailija kirjoitti:
Minulla aivan tajuton väsymys johtui kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja anemiasta.
Anemiaa ei ole, kaikki veriarvot muutenkin kunnossa. Kilpirauhasarvot olivat TSH 5 ja T4V 19, lääkärin mukaan nuo arvot ei ole ongelma.
Voiko jonkin vitamiiniin puute aiheuttaa tällaista?
Vierailija kirjoitti:
Diabeteksen yksi oire on väsymys. Mutta vain siis yksi mahdollisuus monista.
Verensokeri oli normaali, kun mitattiin. Eikä muita diabetekseen viittaavia oireita myöskään.
Vierailija kirjoitti:
No ootko ottanu rokotteita lähiaikoina ?
Kausi-influenssarokotteen otin loppu syksystä, en kyllä usko, että se olisi syynä tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla aivan tajuton väsymys johtui kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja anemiasta.
Anemiaa ei ole, kaikki veriarvot muutenkin kunnossa. Kilpirauhasarvot olivat TSH 5 ja T4V 19, lääkärin mukaan nuo arvot ei ole ongelma.
Itse asiassa on, tuo sun TSH on liian korkea. Koelääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan pitäisi aloittaa siinä kohtaa kun TSH on 2.5. Tätä ei valitettavasti monet yleislääkärit tiedä.
Harrastatko liikunta? Entä ulkoiletko säännöllisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsh liian korkea. Koska mitattu? Kannattaa seurailla ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Nukut liikaa, se väsyttää.
Tätäkin mietin, mutta en vaan pysy herillä, vaikka olen yrittänyt pärjätä normaaleilla unilla. Johtaa aina viimeistään viikonlopulla siihen, että nukun senkin edestä. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsh liian korkea. Koska mitattu? Kannattaa seurailla ainakin.
Pari kuukautta sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa on, tuo sun TSH on liian korkea. Koelääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan pitäisi aloittaa siinä kohtaa kun TSH on 2.5. Tätä ei valitettavasti monet yleislääkärit tiedä.
TRH ohjaa TSH:ta joka ohjaa kilpirauhastasta tuottamaan tyroksiinia. Mutta mitä järkeä olisi vetää purkista tyroksiinia, kun vapaana on maksimit, eli 19? Eli jos TSH:ta haluaisi alas lisäämällä verenkirtoon tyroksiinia, menisi T4V yli ja TSH alenisi, eikö niin?
Todennäköisesti sulla on joku kasvain, syöpä jossain - lisätutkimuksiin!
Vierailija kirjoitti:
Harrastatko liikunta? Entä ulkoiletko säännöllisesti?
Muutama kerta viikkoon ja ulkoiltua tulee lähes päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti sulla on joku kasvain, syöpä jossain - lisätutkimuksiin!
Apua!? :O
Elintavat ei siis ole muuttuneet mitenkään viime syksystä, jolloin ei vielä tätä väsymystä ollut. Eli siksikin vähän ihmetyttää mistä johtuu. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Raskaana?
Tsekattu tämäkin, eli joku muu syy.
-masennus
-työuupumus
-hammasinfektio
-syöpä
-hiv
-uniapnea
-huono kunto
-sisäilmaongelma