Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomeen tarvitaan jälleen yleislakko. Edellinen oli vuonna 1956. Sen kyllä huomaa...

Vierailija
28.02.2017 |

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vuoden_1956_yleislakko

Jos koko kansa sanoo nykyhallitukselle ei, niin ehkä ne sitten tajuaa alkaa ajaa muidenkin kuin kermaperseiden asioita. Onko teistä siihen?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

gu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa nyt vaan asiat ovat hyvin.

Ja lama, se on ohi. Tämä selviää ihan uutisia seuraamalla.

No se EU-lama oli jo ohi 10 vuotta sitten jos poliitikoita uskoo. Muistan, kun Euroopan Keskuspankin Mario Draghi tuuppasi ensimäiset 500 miljardia ulos ja sanoi, että kyllä se pian alkaa vilkastuttamaan elinkeinoelämään. 

Kaikkien puolueidern kaikki poliitikot ovat vuoronperään hallituksessa ollessaan sanoneet laman olevan ohi ja nyt menee hyvin. 

Finanssikriisi ei ollut edes alkanut vielä 10 vuotta sitten.

Vierailija
62/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikista naurettavinta ja traagisinta tässä kaikessa on se,  että nykyajan raha on pelkkiä numeroita paperilla tai bittejä tietoverkoissa. Sitä ei ole edes fyysisesti olemassa...

Hyvin on sulla keskuspankkien ja valtioiden rooli ylipäätään hallussa, ei siinä mitään.... :D

Kyllä minulla on pankkien ja valtioiden merkitykset hallussa, mutta rahaa ei ole olemassa. Ihan ulalla sinä itse näköjään olet...

Tämä alkaa olla jo ihan absurdia....

Kävin juuri nettipankissa. Tililläni oli kuin olikin rahaa.

Sitä siis IHAN OIKEASTI ON OLEMASSA.

Se oli siellä nollina ja ykkösinä tilillä loikoilemassa. Halutessani se muuttuu paperilappusiksi ja pyöreiksi metalliesineiksi. Kaikki nuo ovat rahaa.

Jos tuossa on jotain epäselvää niin huh huh.

Pliiz: ethän vaan äänestä, ikinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä kokkari, joka täällä pädet! Et edelleenkään kertonut, miten esimerkiksi opettajien kiky-minuutit parantaa Suomen taloutta. Voitko selittää.

Muutama minuuttihan ei siis riitä alkuunkaan -oikeaan suuntaan ollaan menossa kyllä. Julkisen sektorin työaikaa on lisättävä/lomia karsittava reippaasti nykyisen hyssyttelyn sijaan.

Joko tajusit?

En. Väännähän ihan konkretiaa nyt mulle.

Olen siis ope, jolle maksetaan kuukausipalkka opetusvelvollisuuden mukaan. Palkka on siis joka kuukausi samanlainen, mikäli ei tule sijaisuuksia, joista maksetaan erikseen. Olen niillä monien kadehtimilla lomilla kesän ja silloin en periaatteessa voi edes tehdä työtä, koska oppilaillakin on loma. Lomia on myös syksyllä ja keväällä viikko.

Miten siis saadaan Suomi nousuun sillä, että käytän esimerkiksi sen kuusi minuuttia päivässä siihen, että lähden töistä klo 15.06 sen sijaan, että lähtisin klo 15.00? Minähän voin esimerkiksi juoda kahvikupposen ja juoruta kollegojen kanssa tuon ajan.

Miten ihmeessä tämä vaikuttaa positiivisesti Suomen talouteen? Ja ei, en halua mitään poliittista pötypuhetta tai talousjargonia. Kerro ihan juurta jaksaen, selvällä suomen kielellä, miten Suomen talous nousee ja miten yritykset tästä hyötyvät, että minä juon kahvia kuusi minuuttia työajan jälkeen.

Tietenkään kiukuttelemalla ja kahvia juomalla ei synny mitään positiivista.

Tekemällä enemmän työtä taas syntyy.

Siis... minun pitää tällaisia asioita opettaa opettajalle. Voi luoja, toivottavasti et opeta minun lapsiani.

Vierailija
64/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikista naurettavinta ja traagisinta tässä kaikessa on se,  että nykyajan raha on pelkkiä numeroita paperilla tai bittejä tietoverkoissa. Sitä ei ole edes fyysisesti olemassa...

Hyvin on sulla keskuspankkien ja valtioiden rooli ylipäätään hallussa, ei siinä mitään.... :D

Kyllä minulla on pankkien ja valtioiden merkitykset hallussa, mutta rahaa ei ole olemassa. Ihan ulalla sinä itse näköjään olet...

Tämä alkaa olla jo ihan absurdia....

Kävin juuri nettipankissa. Tililläni oli kuin olikin rahaa.

Sitä siis IHAN OIKEASTI ON OLEMASSA.

Se oli siellä nollina ja ykkösinä tilillä loikoilemassa. Halutessani se muuttuu paperilappusiksi ja pyöreiksi metalliesineiksi. Kaikki nuo ovat rahaa.

Jos tuossa on jotain epäselvää niin huh huh.

Pliiz: ethän vaan äänestä, ikinä!

Ei sitä ole olemassa vitun daiju...

Raha on velkaa. Se on ihmisten välinen sopimus. Paperifantasiaa.

Vierailija
65/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AY_liikkeen saavutuksia muistin virkistämiseksi. Suomi tuli pimeältä keski-ajalta AY-liikkeen ansiosta:

1889 Asetus työväen suojelusta, ammattientarkastajat.

1895 Tapaturmakorvauslaki.

1917 8 tunnin työaikalaki.

1922 Työsopimuslaki, vuosiloma 4 – 7 päivää.

1923 Työehtosopimuslaki.

1939 Vuosilomalaki, vuosiloma vakinaisissa töissä 5 -12 päivää.

1946 Työsopimuslain uudistus, laki työriitojen sovittelusta ja laki työtuomioistuimesta. Työaikalain muutos pidentää vuosiloman 12 -14 päiväiseksi.

1947 Valtakunnalliset työehtosopimukset muotoutuneet työehtosopimus¬järjestelmäksi. Luottamusmiesjärjestelmä luodaan.

1948 Lapsilisälaki. Tapaturmavakuutuslaki.

1958 Työturvallisuuslaki

1959 Yleiseksi työajaksi 45 t/viikossa.

1960 Vuosilomalain muutos, vuosiloma 18-24 päivää. Työttömyysvakuutuslaki. 1962 rahastoiva työeläkejärjestelmä luotiin.

1964 Valtion virkamiesten työsuhteiden neuvottelemista koskeva menettelytapalaki.

1965 Siirtyminen 40 tunnin viikkotyöaikaan.

1966 Irtisanomissuojasopimus. Valtion eläkelaki.

1967 Lomapalkkasopimus. Uusi ammattitautilaki.

1968 Ensimmäinen tulopoliittinen sopimus, ns. Liinamaa I. Indeksiehtojen poistaminen, vuokrien ja hintojen valvonta, vapaa-ajan tapaturmavakuutus, työnantajat alkavat periä jäsenmaksuja suoraan ammattiliittojen jäsenten palkoista.

1969 Luottamusmiessopimus.

1970 Työsopimuslain uudistus. Toinen tulopoliittinen kokonaisratkaisu, ns. Liinamaa II: erorahajärjestelmä. Julkisen sektorin neuvottelu-, sopimus- ja lakko-oikeuden laajennus.

1971 Sopimus työmarkkina- ja talouspoliittisesta kokonaisratkaisusta ns. UKK-sopimus. Koulutussopimus ja tiedotussopimus. Vähimmäispalkkalaki. Julkisen sektorin valtakunnalliset työehtosopimukset. Valtion sektorin luottamusmiessopimus.

1972 Tulopoliittinen kokonaisratkaisu ns. Hämäläinen-Laatunen -sopimus: lomaltapaluuraha 10 % lomapalkasta, sairausajan palkkaetujen parantaminen.

1973 Vuosilomalain uudistus. Työsuojelunvalvontalaki.

1974 Tulopoliittinen kokonaisratkaisu ns. Lindblom-sopimus: lapsilisien korotus, äitiysloma 7 kuukautta, verohelpotuksia, ansiokehitystakuu.

1976 Työsuojelusopimus. Ryhmähenkivakuutus.

1977 Talviloma

1978 Yhteistoimintalaki. Työterveyshuoltolaki. Talviloma vuosilomalakiin. Isyysloma 12 päivää.

1979 Talvilomaoikeuden laajennus.

1980 Opintovapaalaki. Äitiyspäivärahan pidennys ja vanhempainloma. Ensimmäiset työehtosopimukset, jotka mahdollistivat, että sairaanlapsen hoitajana voi äidin suostumuksella olla myös lapsen isä.

1981 Keskitetty työehto- ja talouspoliittinen ratkaisu, ns. Pekkanen I. Ansiosidonnaisen sosiaaliturvan parannus äitiys-, vanhempain- ja sairaspäivärahoissa.

1984 Tulopoliittinen kokonaisratkaisu, ns. Pekkanen II: työajan lyhennys 16/32 tuntiin vuonna 1986. Ansiosidonnainen työttömyysturva. Laki irtisanomismenettelystä.

1985 Laki kotihoidontuesta.

1987 Työturvallisuuslainsäädännön uudistus. Työsopimuslakiin syrjintäkielto työhönotossa. Aikuisten opintotuki. Tasa-arvolaki.

1988 Työsopimuslain ja yhteis¬toimintalain uudistukset. Henkilörekisterilaki. Kotihoidontuki laajenee. Tulopoliittisen selvitystoimikunta asetetaan.

Vierailija
66/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreampia AY-liikkeen saavutuksia, muistin virkistämiseksi:

1989 Työttömyysturvalain muutos. Uusi yhdistyslaki.

1990 Henkilörahastolaki

1991 Laittoman irtisanomisen korvauksen enimmäismäärän nosto. Vuosilomalain muutos. Ammattikoulutusraha.

1995 Ulkomaisten työntekijöiden työehdot. Vuorotteluvapaa. Työaikalaki.

1996 Päivähoitolaki. Työaikalain kokonaisuudistus. Epätyypillisissä työsuhteissa olevien eläketurva. Vuosilomalain osittaisuudistus. Ulkomaalaisten t yöntekijöiden työehdot. Henkilöstörahastolain uudistus. Yhteistoimintalain uudistus.

1998 Työttömyysvakuutusrahaston perustaminen.

2000 Sopimus ansiosidonnaisen työttömyysturvan tasokorotuksesta vuonna 2002.

2001 Uusi työsopimuslaki. Neuvottelutulos työeläke- ja työttömyysturvajärjestelmien uudistamisesta. Aikuiskoulutustuki

2002 Työturvallisuuslaki uudistetaan. Kuntoutusajan palkkaus. Valtion henkilöstöä koskeva palkkaohjelma Valpas I. Uusi työterveyshuoltolaki: Sopimus helatorstaista voimaan (helatorstai lyhentää työaikaa ansioita alentamatta).

2003 Tulopoliittinen kokonaisratkaisu. Valtion palkkaohjelman jatko Valpas II. Työttömyysturvalain uudistus. Uusi työturvallisuuslaki. Tapaturma- ja ammattitautilain uudistus. Perhevapaa-järjestelmän uudistus.

2004 Työeläkeuudistus, Ammatillisen koulutuksen uudistus.

2005 Tulopoliittinen kokonaisratkaisu. Vuosilomalain kokonaisuudistus – virkamiehet vuosilomalain piiriin. Työaikapankkijärjestelmä/ etätyöohjeet. Työllistymisen ja muutosturvan toimintamalli

2006 Sairausvakuutus-järjestelmän rakenne- ja rahoitusuudistus. Muutoksia työttömyysturvalakiin. Koulutuspäivärahan määräyksiin muutoksia. Perhevapauksiin parannuksia.

2007 Liittosopimukset. Laaja sosiaalipaketti (sosiaalitupo) eläke- ja työttömyysturvan uudistamisesta .

2008 Oppisopimuskoulutuksen etuihin muutoksia.

2009 Aikuiskoulutustuen uudistus. Muutosturvan laajennus koskemaan myös määräaikaisia.

2010 Vuorotteluvapaa vakinaistetaan. Työttömyysturvan uudistus: mm. työssäoloehdon lyheneminen 34 viikkoon, korotettujen etuuksien laajentaminen, sovitellut päivärahan enimmäiskesto poistuu, koulutusetuisuuksien uudistus.

2014 Eläkeuudistus. Työttömyysturvan uudistukset, mm. työssäoloehto lyheni kuuteen kuukauteen, omavastuuaika lyheni viiteen päivään ja työttömyysetuuksiin tuli 300 euron suojaosa. Joustava hoitoraha

Vierailija
67/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä kokkari, joka täällä pädet! Et edelleenkään kertonut, miten esimerkiksi opettajien kiky-minuutit parantaa Suomen taloutta. Voitko selittää.

Muutama minuuttihan ei siis riitä alkuunkaan -oikeaan suuntaan ollaan menossa kyllä. Julkisen sektorin työaikaa on lisättävä/lomia karsittava reippaasti nykyisen hyssyttelyn sijaan.

Joko tajusit?

Olen siis ope, jolle maksetaan kuukausipalkka opetusvelvollisuuden mukaan. Palkka on siis joka kuukausi samanlainen, mikäli ei tule sijaisuuksia, joista maksetaan erikseen. Olen niillä monien kadehtimilla lomilla kesän ja silloin en periaatteessa voi edes tehdä työtä, koska oppilaillakin on loma. Lomia on myös syksyllä ja keväällä viikko.

Miten siis saadaan Suomi nousuun sillä, että käytän esimerkiksi sen kuusi minuuttia päivässä siihen, että lähden töistä klo 15.06 sen sijaan, että lähtisin klo 15.00? Minähän voin esimerkiksi juoda kahvikupposen ja juoruta kollegojen kanssa tuon ajan.

Miten ihmeessä tämä vaikuttaa positiivisesti Suomen talouteen? Ja ei, en halua mitään poliittista pötypuhetta tai talousjargonia. Kerro ihan juurta jaksaen, selvällä suomen kielellä, miten Suomen talous nousee ja miten yritykset tästä hyötyvät, että minä juon kahvia kuusi minuuttia työajan jälkeen.

Siis... minun pitää tällaisia asioita opettaa opettajalle. Voi luoja, toivottavasti et opeta minun lapsiani.

Toivottavasti en opeta!

Et siis pysty selittämään, miten esimerkiksi opettajien kuusi kiky-minuuttia hyödyttää Suomea. Vastaushan on, että ei niin mitenkään! Jos yhtään olet tutustunut opettajien työhön, tietäisit, että opet ovat tehneet jo vuosia työtä myös iltaisin ja viikonloppuisin. Ihan ilman kiky-pelleilyä.

Kerro siis, mitä sellaista työtä ope voi tehdä sen kuuden minuutin aikana, josta olisi nimenomaan Suomen taloudelle hyötyä. Miten ope opettaa "enemmän" klo 15:n jälkeen, kun oppilaat ovat jo lähteneet?

Ymmärrän tämän kiky-pelleilyn kyllä esim. teollisuusyrityksissä, mutta se nyt ei vaan istu kaikille aloille. Esimerkiksi peruskouluissa tämä on ihan naurettavaa!

Tuo sun "tekemällä enemmän työtä" -heittosi on muuten ihan yhtä älyvapaa kuin puoluetoverisi Susanna Kosken "metsässä on paljon tekemätöntä työtä" -heitto. Vai oletko kenties itse Susanna, Suomen naurettavin poliitikko?

Vierailija
68/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

gu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa nyt vaan asiat ovat hyvin.

Ja lama, se on ohi. Tämä selviää ihan uutisia seuraamalla.

No se EU-lama oli jo ohi 10 vuotta sitten jos poliitikoita uskoo. Muistan, kun Euroopan Keskuspankin Mario Draghi tuuppasi ensimäiset 500 miljardia ulos ja sanoi, että kyllä se pian alkaa vilkastuttamaan elinkeinoelämään. 

Kaikkien puolueidern kaikki poliitikot ovat vuoronperään hallituksessa ollessaan sanoneet laman olevan ohi ja nyt menee hyvin. 

Finanssikriisi ei ollut edes alkanut vielä 10 vuotta sitten.

Kyllä muuten pedattiin kovaa kyytiä. Ei terve talous tipahda yhdestä tai kahdesta shokista. 

Vierailija
69/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää nuo kommentit rikkaista yrittäjistä jotka vain riistävät ihmisiä tarjoamalla heille sovitun mukaista palkkaa tehdystä työstä. Kommenttien mukaan yrittäjä itse ei työtä tee vaan laskee rahojaan ja tulevia osinkojaan.

Jokainen ihminen on oikeutettu perustamaan yrityksen! Miksi te valittajat ette sitä tee, kun sen jälkeen ei puheidenne mukaan varsinaista suorittavaa työtä tarvitse tehdä. Samalla voitte muuttaa suuntaa ja maksaa työntekijöillenne reilut palkat!

Vierailija
70/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenkö lähtee yritykset tuottamaan ja vienti vetämään?

Kukaan muu kuin rikkaat ei halua eikä tarvitse että yritykset lähtee "tuottamaan ja vienti viemään". Tavan kansalaiselle se on ihan sama. ihmisiin levitetään jotain naurettavaa ajatusta, että me ei pysytä muiden EU maiden mukana talouskehityksessä. No ei tietenkään pysytä ollan sen verran pieni ja nuori maa. Tarvitaan innovatiivisuutta, mutta sitä ei tapahdu jos johdossa on tuollainen elitti kuin siellä nyt on. Kaikki ovat hyvää pataa suurten maan bisnepomojen ja rikkaimpien ihmisten kanssa. Nykyinen hallitus ei todellakaan edistä vähävaraisten oloja. Viette tuhkatkin pesästä ja leikitte yhteisillä rahoilla. Mutta vielä jonakin päivänä siihen tulee muutos...

Ne yhteiset rahat tulee niistä yritysten maksamista palkoista ja veroista. Ei taikaseinästä.

Kuule ei ne yritysten rahatkaan mistään taikaseinästä tule, vaikka oikeisto tuntuu niin kuvittelevan. Ne tulee asiakkailta, eli lopulta niiltä paljon parjatuilta palkansaajilta. Niiltä, jotka yritykset haluavat laittaa kyykkyyn. Ampuen omaan jalkaansa.

Me ei tulla näillä elinkustannuksilla ikinä pärjäämään halpatyömarkkinoilla. Meillä ei yksinkertaisesti elä niin pienillä palkoilla mitä yritykset haluaisivat maksaa. Meidän pitäisi kyetä tarjoamaan jotain sellaista, mitä ei muualta saa. Tai kyetä irtautumaan kansainvälisiltä markkinoilta ja pyöriä kotimarkkinoiden voimin, omavaraisena. Kumpikaan näistä ei onnistune ja meidän talousjärjestelmä ja koko yhteiskunta tulee kriisiytymään ja kaatumaan. Kyse on vaan siitä milloin ja miten, ja kuinka monta kiloa p*skaa ollaan suuromistajilta nielty ennenkuin tämä tosiasia tunnustetaan.

Globaalisti suuromistukset keskittyvät yhä pienenevän eliitin käsiin. Näiden tyyppien ahneus ei tunne mitään rajoja eikä mikään tule tälle porukalle riittämään. Lopulta tulee seinä vastaan kun keskiluokkakin saa jo niin pientä palkkaa ettei sillä elä, eikä kansalla ole enää yksinkertaisesti enempää rahaa laittaa suurrikkaiden taskuun. Silloin viimeistään viedään ne työpaikat maihin joilla on alhaisempien elinkustannusten ja kevyemmän verotuksen vuoksi edelleen varaa polkea palkkatasoaan. Ei ole kyse siitä hilaavatko suuryritykset työpaikkansa muualle jos palkkoja ei lasketa, vaan siitä, kuinka alas ne palkat ehditään polkea ennenkuin tajutaan, että ne jotka ovat lähteäkseen lähtevät kuitenkin.

Vierailija
71/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ole olemassa vitun daiju...

Raha on velkaa. Se on ihmisten välinen sopimus. Paperifantasiaa.

100 miljoonan saksanmarkan seteli alkaa olemaan taas arvossa jos on hyvänkuntoinen. 

-

Raha on käytännössä velkapaperi jonka Valtion keskuspankki takaa. Jos keskuspankki mulkkaa niin kädessä on kasa selluloosaa, kangasta ja vähän muita kuituja. 

Vierailija
72/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko tajusit?

Käsket vaan tekemään enemmän töitä, vaikka kyseinen opettaja nimenomaan perusteli miksi tämä ei ole realistista, ja esitti täysin perustellun kysymyksen miten työajan pidentäminen julkisella sektorilla muka parantaa kilpailukykyä. Itse kysymykseen et tietenkään viitsinyt vastata.

Vierailija
73/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää nuo kommentit rikkaista yrittäjistä jotka vain riistävät ihmisiä tarjoamalla heille sovitun mukaista palkkaa tehdystä työstä. Kommenttien mukaan yrittäjä itse ei työtä tee vaan laskee rahojaan ja tulevia osinkojaan.

Jokainen ihminen on oikeutettu perustamaan yrityksen! Miksi te valittajat ette sitä tee, kun sen jälkeen ei puheidenne mukaan varsinaista suorittavaa työtä tarvitse tehdä. Samalla voitte muuttaa suuntaa ja maksaa työntekijöillenne reilut palkat!

"Yrittäjä riistää" - kuuluu sosialismin perusteoriaan, joka on akateemisesti todistettu oikeaksi tuhansien proffien toimesta. Eriasia on mitä K Marks oikeasti tarkoitti teesi-antiteesi-synteesillä. Pääosa sosialismeista on tulkinnut sen niin että se on automaattisesti sota(luokka sellainen) . Wrightiläisyyteen kannattaisi tutustua. 

Vierailija
74/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä seuraan tilastoja investoinneista sun muista pikkuasioista ja niitten mukaan monen monta vuotta kestänyt lama on nyt ohi.

Toki voit tämänkin faktoilla kaataa. Vai?

Eurostatin tilastot ovat 1-2 vuotta myöhässä eli mitä tilastoja seuraat? Onko niihin kompensoitu EKP rahanpumppaus? 

Vierailija
75/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän maan vaarallisin ja vastenmielisin ihan omasta takaa kumpuava voima on apatiaan ja purnaamiseen puettu kateus. Kaikki uudistukset tai vähäisimmätkään pyrkimykset uudistamisen suuuntaan tapetaan vastalauseiden massamyrskyllä, tulenpalavalla tuomitsemisella, ja vanhan sekä voimassaolevan ylitsepursuavalla nostalgialla. Joukosta yhtään erottuvat kietaistaan hyytävän viiman sisään, ja kaikkiin fiksusti liikkuviin ja omilla aivoilla ajatteleviin isketään myrkkyhampaat.

Onni ja autuus tuntuu olevan tasapäistäminen ja tasapäisyys for ever! Ehkä ymmärtämättömintä ja vastuuttominta on haikailla jnkn yleislakon perään, sillä lakolla vahingoitetaan koko maata, enemmän kuitenkin vähäväkisiä kuin vauraudessa eläviä, koska kaikissa yhteiskunnissa jälkimmäisillä on aina enemmän vaihtoehtoja.

Edes viha ei saa sokaista vaan pikemminkin valaista yhteistä taivaltamme eteenpäin!

Vierailija
76/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko tajusit?

Tämähän on asiallinen tapa keskustella. Et vastaa millään tapaa esitettyyn kysymykseen, vaan esität asian vierestä irrallisen väitteen perustelematta sitä mitenkään. Loppuun kysyt joko toinen tajusi. Ihan varmasti tajusi - ainakin väittelevänsä keskustelutaidottoman henkilön kanssa.

Vierailija
77/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän maan vaarallisin ja vastenmielisin ihan omasta takaa kumpuava voima on apatiaan ja purnaamiseen puettu kateus. K

Voin lohduttaa - se on globaalia. Ei suomalaiset oikeasti eroa muista. Emme ole erikoispurnaavaa arjalaisrotua. Emme ole Jumalan valittu kansa. 

Vierailija
78/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mihin se kokkarimuija katosi? Voisi tulla nyt selittämään ne kuusi minuuttia open työssä.

Vierailija
79/85 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannukselta voisi alkaa kuukauden yleislakko. Enempää ei maksa kestä.

Vierailija
80/85 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi yleislakon aika, ettei nyt ihan hulluksi menisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä