Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on yksityinen vuokranantaja. Minkälainen teidän vuokranantajanne on?

Vierailija
28.02.2017 |

Mua ärsyttää omassa vuokranantajassa se, että kun se lupaa tulla tekemään asuntoon jotain, niin se ei tule. Lupailee mutta ei yleensä tule ja kun muistutan asiasta, sanoo että joo hän tulee silloin ja silloin ja ei taaskaan tule. Nytkin on muutama asia rempallaan, jotka kuuluu vuokranantajan hoitaa, mutta ei se saa mitään näköjään aikaseksi.

Tämä on vuokralla asuessa ärsyttävin asia! Esim. kiukaan kivet pitäisi vaihtaa. Olen sanonut asiasta useasti. Tokmannilta katoin ja kiuaskivet maksaa noin 7euroa :D No voisin ostaa jopa ite ilman mitään hyvityksiä mutta kun periaate on se, että vuokranantajan velvollisuus, maksakoot vaikka 10senttiä.

Aattelin ostaa kivet ja otan ne vittuillessa mukaani pois muuttaessa.

Kannattaa olla tarkka, kun muutatte YKSITYISEN IHMISEN VUOKRAMAAAN ASUNTOON, koska se ihminen saattaa olla esim. niin pihi tai persaukinen, ettei se tule tikkua ristiin laittamaan asunnon huollon/hoitamisen/remppauksen suhteen.

Raha kyllä kelpaa, mutta mitään huoltoa, remppaamista vaativaa ei olla valmiita tekemään :)

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä kämpässä asunut 8 vuotta, omistajakin on vaihtunut kerran tässä välissä, ei mitään ongelmia kummankaan kanssa. En jaksa jostain pikkujutuista ruveta soittelemaan vuokranantajalle, joten olen ihan omasta pussista (kymppi tai pari) korjannut/vaihtanut. Sitten kun uunin kanssa tuli ongelmia uusi vaihdettiin saman tien ja mukisematta ja vielä kyseltiin, että onko muuten kaikki hyvin. Ja mitään yllätysvierailuja ei ole koskaan  tehty, mutta sellaisen vuokranantajan kämpässä en kyllä olisi näin kauaan viihtynytkään, joka semmosia tekis.  

Vierailija
22/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiuaskivet kuuluvat vuokralaisen vaihtaa ja kustantaa ellei vuokrasopimuksessa sovittu jotain muuta. Vrt. esim. peilikaapin lampun vaihto tai palovaroittimen pariston vaihto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän viimeisimmässä asunnossa (ei yksityisen vaan ihan ison firman) kiukaassa oli 5 kiveä. Pyydettiin uusia, mutta eivät kuulemma vaihda. Ostettiin uudet ja oli tarkoitus ottaa mukaan, mutta jätettiin kuitenkin sinne ilostuttamaan seuraavaa.

Vierailija
24/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja meillä on yksityinen vuokranantaja. Tämä nykyinen on ihan hyvä, tosin ollaan asuttu tässä vasta noin 4kk. Vuokranantaja on vanha mies ja veikkaan että hänellä on vähän dementiaa tms. Alkuun oli muutamia ongelmia, esim uuni ei toiminut. Ilmoitin asiasta ja lupasi tulla katsomaan ja pari kertaa sai soitella perään ennen kuin tuli, oli unohtanut. Sama avaintenluovutuksen kanssa. Sovittiin aika jolloin saadaan avaimet ja saatiin soitella perään kun hän oli unohtanut. Pari kertaa muuton jälkeen koputteli ovelle ja kysyi että onhan kaikki ok ja pari kertaa on ilmestynyt pihalle tekemään pieniä huoltojuttuja kuten maalausta. Ei sinänsä haittaa, mutta mua vähän ärsyttää kun vuokraisäntä pyörii nurkissa, miehen mielestä se on ihan ok. En tosin viitsi nostaa siitä meteliä kun kyseessä ei ole edes viikottainen asia, vaan todellakin aika satunnainen juttu.

Vierailija
25/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Tiedän vain nimen, en ole koskaan siis tavannut. Asuu ulkomailla. Kämppää kun olin katsomassa ekaa kertaa + kun allekirjoitettiin vuokrasoppari, tein sen vuokranantajani vanhempien kanssa. Plus aina jos on ollut jotain asiaa, olen asioinut vuokranantajani vanhempien kanssa.

Vierailija
26/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää omassa vuokranantajassa se, että kun se lupaa tulla tekemään asuntoon jotain, niin se ei tule. Lupailee mutta ei yleensä tule ja kun muistutan asiasta, sanoo että joo hän tulee silloin ja silloin ja ei taaskaan tule. Nytkin on muutama asia rempallaan, jotka kuuluu vuokranantajan hoitaa, mutta ei se saa mitään näköjään aikaseksi.

Tämä on vuokralla asuessa ärsyttävin asia! Esim. kiukaan kivet pitäisi vaihtaa. Olen sanonut asiasta useasti. Tokmannilta katoin ja kiuaskivet maksaa noin 7euroa :D No voisin ostaa jopa ite ilman mitään hyvityksiä mutta kun periaate on se, että vuokranantajan velvollisuus, maksakoot vaikka 10senttiä.

Kannattaa olla tarkka, kun muutatte YKSITYISEN IHMISEN VUOKRAMAAAN ASUNTOON, koska se ihminen saattaa olla esim. niin pihi tai persaukinen, ettei se tule tikkua ristiin laittamaan asunnon huollon/hoitamisen/remppauksen suhteen.

Raha kyllä kelpaa, mutta mitään huoltoa, remppaamista vaativaa ei olla valmiita tekemään :)

Tuollaiset uusavuttomat vuokralaiset ovat todella ärsyttäviä, jotka eivät yksiä kiuaskiviä saa vaihdettua ja laitettua kuittia sähköpostilla tulemaan vähentäen vuokrasta. Onneksi valtaosa on itselläni ollut ihan omatoimisia, jotka ovat osanneet pienet jutut itse hoitaa. Onneksi asunnon saa vuokrata sille, kelle haluaa..

Vierailija
27/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vuokranantajani on noin 5-kymppinen pariskunta, jonka kanssa ei ole ollut ongelmia menneen lähes kahden vuoden aikana. Aina on kaikki pyydetyt asiat korjattu ja hoidettu kuntoon.

Vierailija
28/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset uusavuttomat vuokralaiset ovat todella ärsyttäviä, jotka eivät yksiä kiuaskiviä saa vaihdettua ja laitettua kuittia sähköpostilla tulemaan vähentäen vuokrasta. Onneksi valtaosa on itselläni ollut ihan omatoimisia, jotka ovat osanneet pienet jutut itse hoitaa. Onneksi asunnon saa vuokrata sille, kelle haluaa..

No en mä ainakaan halua mitä tahansa hyvittää, vaan näistä sovitaan etukäteen mitä tehdään ja mitä saa maksaa!

-8-

Vierailija
29/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset vuokranantajat ovat todella ärsyttäviä, jotka eivät yksiä kiuaskiviä saa ostettua kun se kiuas nyt muutenkin on vuokranantajan omaisuutta. Ei minun vuokralaisena kuulu niitä ostaa. Jos minä menen ehdottamaan vuokranantajalleni että ostan jotain itse ja laitan kuittia tulemaan ja vähentää sitten vuokrastani, niin ei se siihen suostu. "KYLLÄ MINÄ HOIDAN" kuuluu vain aina vastaus. Mutta kun ei hoida :)

Jos minä menen ne kiuaskivet ostamaan niin se on satavarma juttu, että saan kaikki muutkin asiat ostaa ja hoitaa pian itse, kun vuokranantaja huomaisi, että no hei, tuohan tekee itse kaiken kun itse en jaksa persettäni sen vertaa nostaa ja hoitaa minulle kuuluvia asioita (muitakin kuin ne hemmetin kiuaskivet).

Kuten mainitsin aikaisemmin, kiuaskivet ovat hyvin pieni asia niiden joukossa, mitä vuokranantajani kuuluisi tehdä.

En minä ala taloa maalaamaan, kattoa vaihtamaan, jääkaappia ostamaan, piippua korjaamaan, wc pyttyä hankkimaan tai mitään muutakaan, jotka eivät kuulu vuokralaisena minun vastuulleni.

Enkä ymmärrä sitä, että jos perkele itse on ihminen niin laiska vätys, ettei jaksa mitään vuokra asuntonsa eteen tehdä, niin miksi minä en sitten voi sitä tehdä ja se vähennetään vuokrasta? Taitaa olla aika pöpi tämä vuokranantajani.

Toivottavasti löydän pian uuden asunnon.

AP

Vierailija
30/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun asuimme vuokralla meillä oli ihana vuokratäti. Asiallinen ja huumorintajuinen, hommat hoitui. Kun muutettiin toi meidän pojalle 40 e, että saadaan tilata pizzat muuton kunniaksi :)

Vierailija
32/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä toisinpäin, vuokranantajan näkökulma:

Uusi vuokralainen vaikuttaa fiksulta ja siistiltä, vakityö. Ok.

Muutaman kuukauden kuluttua menen käymään: pesualtaan lavuaari haisee ja on tukossa, irtohiuksimöhnä täyttää suihkun lattiakaivon, keraamisen lieden pinta naarmuilla ja joka levyn ympärillä karstarengas, integroidussa mikrossa kuivunutta tomaattikastiketta ym. röhnää kaikilla seinillä.

Jatkanko?!

Tätä on kouluttautuneiden nuorten aikuisten uusavuttomuus: oma habitus puunataan viimisen päälle, kodilla ei väliä. Eihän se ole omakaan.

Vierailija
33/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi asuttiin yksityisellä, etsi pitkäaikaista vuokralaista.

Ihan mukava oli, mutta se asuminen jäi kyllä lyhyeksi. Hänelle tuli ero, joten halusi tietty muuttaa takaisin omaansa.

Silloin pikkasen kyllä vitutti. Näin jälkeenpäin ihan hyvä asia. Saatiin rohkeutta ostaa oma asunto.

Vierailija
34/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä toisinpäin, vuokranantajan näkökulma:

Uusi vuokralainen vaikuttaa fiksulta ja siistiltä, vakityö. Ok.

Muutaman kuukauden kuluttua menen käymään: pesualtaan lavuaari haisee ja on tukossa, irtohiuksimöhnä täyttää suihkun lattiakaivon, keraamisen lieden pinta naarmuilla ja joka levyn ympärillä karstarengas, integroidussa mikrossa kuivunutta tomaattikastiketta ym. röhnää kaikilla seinillä.

Jatkanko?!

Tätä on kouluttautuneiden nuorten aikuisten uusavuttomuus: oma habitus puunataan viimisen päälle, kodilla ei väliä. Eihän se ole omakaan.

Itse taasen olen paljon tarkempi pitämään vuokra asunnosta huolta kuin omasta. Vuokra asunto kun on toisen omaisuutta. Ikävää että olet kohdannut tuollaisia vuokralaisia. Päälle päin on aina hankala sanoa, kuka vuokralainen on hyvä ja kuka ei, vaikka kuinka olisi työelämässä ja näyttää siistiltä, luottotiedot ok ym ym. Aikamoista arpapeliä tämä on.

Vierailija
35/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset vuokranantajat ovat todella ärsyttäviä, jotka eivät yksiä kiuaskiviä saa ostettua kun se kiuas nyt muutenkin on vuokranantajan omaisuutta. Ei minun vuokralaisena kuulu niitä ostaa. Jos minä menen ehdottamaan vuokranantajalleni että ostan jotain itse ja laitan kuittia tulemaan ja vähentää sitten vuokrastani, niin ei se siihen suostu. "KYLLÄ MINÄ HOIDAN" kuuluu vain aina vastaus. Mutta kun ei hoida :)

Jos minä menen ne kiuaskivet ostamaan niin se on satavarma juttu, että saan kaikki muutkin asiat ostaa ja hoitaa pian itse, kun vuokranantaja huomaisi, että no hei, tuohan tekee itse kaiken kun itse en jaksa persettäni sen vertaa nostaa ja hoitaa minulle kuuluvia asioita (muitakin kuin ne hemmetin kiuaskivet).

Kuten mainitsin aikaisemmin, kiuaskivet ovat hyvin pieni asia niiden joukossa, mitä vuokranantajani kuuluisi tehdä.

En minä ala taloa maalaamaan, kattoa vaihtamaan, jääkaappia ostamaan, piippua korjaamaan, wc pyttyä hankkimaan tai mitään muutakaan, jotka eivät kuulu vuokralaisena minun vastuulleni.

Enkä ymmärrä sitä, että jos perkele itse on ihminen niin laiska vätys, ettei jaksa mitään vuokra asuntonsa eteen tehdä, niin miksi minä en sitten voi sitä tehdä ja se vähennetään vuokrasta? Taitaa olla aika pöpi tämä vuokranantajani.

Toivottavasti löydän pian uuden asunnon.

AP

Unohdetaan saunakivet nyt. Mitä muuta tämä vuokranantaja on kieltäytynyt tekemästä? Korjaamasta vessanpytyn tai jääkaapin? Vai maalamasta katot tai seinät? Jälkimmäisistä et voi rutista. Sinä olet asunnon vuokrannut tietyssä kunnossa ja se siitä.

36/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusmukava tyyppi, vaikka eihän yhdellä tapaamiskerralla paljoa irti saa. Asunto on siis vuokrattu välitysfirman kautta . Asuntoon on minun aikanani asennettu astianpesukone ja sen vuoksi keittiön tasoa jouduttiin hieman nostamaan. Nämä hän sitten meille maksoi takaisin (tai siis vähennettiin vuokrasta kulut).  Kaikenkaikkiaan ihan jees tyyppi. Plussaa myös ettei tee yllätyskäyntejä. 

Vierailija
37/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä vuokranantajapariskunta ja itse olen hyvä vuokralainen. Maksan vuokran aina päivälleen (joskus etuajassakin)ja  pidän asunnon hyvässä kunnossa. Vuokraemäntä käy silloin tällöin kaffella luonani ja minä hänen.  Reilupeli puolin ja toisin.

Vierailija
38/56 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en enää ikinä mene yksityiselle muksu just muutti pois ja tehtii perusteellinen muutto siivous ja Vuokranantaja VAIN valitti...uhkasi et lasku tulee perässä....=/// lähetti viestii että häkkivarasto ei oltu siivottu....kiesus...=/////

Vierailija
39/56 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 18 v vuokranantaja jonka näin 2 kertaa. Eli kun allekirjoitin vuokrasopimuksen ja toisen kerran, kun luovutan avaimet.

Vierailija
40/56 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoaa tätä asuntoa. Joutui muuttamaan työn perässä toiselle puolelle Suomea ja on sen jälkeen yrittänyt myydä sitä, mutta ketään ei kiinnosta ostaa. Ymmärrettävästi hänellä ei ole kiinnostusta sijoittaa tähän rahaa, koska on jo joutunut tekemään kalliita remontteja, joita vuokra ei kata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän