Julki-imettäjät!
Ensinnäkin sanon, ettei mulla oo mitään teitä vastaan, MUTTA.. mua huvittaa teidän perustelu "se on niin luonnollista" sille, että saatte imettää julkisesti kaiken kansan nähden.
Alasti oleminen on luonnollista, mutta sitä ei saa silti tehdä julkisella paikalla. Jos juokset tissit paljaana lenkillä niin kohta korjaa maija kyytiin.
Seksin harrastaminen on luonnollista, mutta sitäkään ei saa tehdä julkisella paikalla.
Sama pätee ulostamiseen.
Joten minkä HELVETIN takia teillä on OIKEUS paljastella tissejänne??
Eri asia nää fiksut jotka osaa imettää niin, että sitä ei edes kukaan huomaa (on harsoa tms edessä tai älyävät mennä vaikkapa lastenhoitohuoneeseen/ravintolan hiljaiseen nurkkaan imettämään).
Mäkin haluaisin olla yläosattomissa kesän hellepäivinä, vaan eipä onnistu.
Ei näiden munkaan tissien pitäs ketään traumatisoida sen enempään kuin imettäjienkään.
Miettikää ens kerralla muitaki elkääkää vaa itteenne!
Kommentit (39)
"Miettikää ens kerralla muitaki elkääkää vaa itteenne!"
Minä mietinkin muita kuin itseäni, sitä nälkäistä vauvaani.
Koskaä en imetä julkisesti siksi, että se olisi mun mielestä jotenkin kivaa, vaan siksi, että mun lapsi saa syödäkseen. Mielummin imetän rauhallisissa paikoissa mahd. huomaamattomasti, mutta aina se ei ole mahdollista.
Mietin ensisijaisesti lastani ja sitten itseäni, en sinua.
Synnytys valmennuksessa pitäisi opettaa kuinka imetetään huomaamattomasti ilman strippausta, kun se ei kerran kaikilta tunnu onnistuvan. Tietty häveliäisyys kuuluu normaaliin ihmisen elämään, ei kaikki mikä sinänäsä on normaalia kuulu jakaa julkisesti, pitää ottaa toisetkin huomioon. Vauvan imettäminen on normaalia ja sen pitää tapahtua julkisellapaikalla ilman paljastelua, ja jos ei onnistu pysyköön kotona.
On kyllä oikeasti ällöttävän näköistä touhua. Mitähän jos itse vetäisin housut alas ja pyllistäisin imettävän äidin naamalle? Luuluetteko jotenkin, että teidän paljastelunne on ulkopuolisten mielestä vähemmän kuvottavaa?
En ole ikinä nähnyt ketään joka imettää niin että tissi on täysin esillä. Ikää minulla jo 35 ja useita lapsia lähipiirissä ja perhekerhoissa.
Imetystä olen nähnyt mutta melkein kaikilla on harso edessä tai sitten sellaiset vaatteet joissa ei huomaa että imeytetään.
Itse olen aina paljastanut tasan sen nännin joka siis vauvan suussa ja asetellut vielä paidan niin ettei kukaan näe ja valinnut rauhallisen paikan.
Eli varmaan aika harvinaista sellainen että ihan tissi on siinä esillä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä nähnyt ketään joka imettää niin että tissi on täysin esillä. Ikää minulla jo 35 ja useita lapsia lähipiirissä ja perhekerhoissa.
Imetystä olen nähnyt mutta melkein kaikilla on harso edessä tai sitten sellaiset vaatteet joissa ei huomaa että imeytetään.
Itse olen aina paljastanut tasan sen nännin joka siis vauvan suussa ja asetellut vielä paidan niin ettei kukaan näe ja valinnut rauhallisen paikan.
Eli varmaan aika harvinaista sellainen että ihan tissi on siinä esillä.
Ei tarpeeksi harvinaista. Itse jouduin valitettavasti näkemään muutama päivä sitten, kun hienossa kahvilassa äiti imetti ihan oven edessä. Isot kauppakeskuksen ovet, kahvilan pöydät puoliympyrässä ovelle päin. Tämä nälkäistä lastaan ajatteva sankariäiti oli valinnut shown esityspaikaksi keskimmäisen pöydän, mistä JOKAINEN sisääntulija näkee ensimmäisenä hänen suorituksensa. En jäänyt tarkemmin tutkimaan mitä näkyi, käännyin kiireesti pois kuten silloin, kun joku kaivaa nenää ja sitten nostaa sormen suutaan kohti...
Jostain kumman syystä ei tehnyt mieli jäädä siihen kahvilaan.
Lapsi syö rinnasta maitoa ja tankkaa samalla äidistä rakkautta ja turvallisuutta. Siinä ei todellakaan ole pääosassa naisen rinnat, vaan lapsen syöminen ja läheisyydenkaipuu.
Imettämisessä ei siis ole mitään sellaista seksualisuutta tai muuta likaista, mikä pitäisi peittää. Se on luonnollista ja kaunista.
Eikä siinä rinta näy samalla tavalla kuin hilluisi aivan yläosattomissa. Turhaa naisen rintojen seksualisoimista, jos ei saa edes imettää julkisesti.
Antakaa lapsille ruokarauha
Minäkään en haukottele julkisilla paikoilla....
Imettäköön julkisesti mutta naurattaa ne mammat jotka joka kerta kun julki-imetystä on kritisoitu jossain, nousevat kapinaan ja lähtevät joukolla imettämään esim. puistoon ja esittelemään utareitaan. Mammojen kapina :D. Sama kaikki Tree of Life-maalaukset, imetystatuoinnit jne. On tehty imetyksestä vähän turhan iso numero.
Miksi tästä julki-imetyksestä puhutaan jatkuvasti? Onko sellaisia edes? No ehkä on, mutta tuskin ongelmaksi asti. Itse en esimerkiksi ole koskaan nähnyt ketään imettämässä julkisella paikalla niin, että edes ihoa olisi näkynyt. Ja syön jatkuvasti ulkona, käyn lastentapahtumissa, kahviloissa jne. Kertokaas te, jotka tästä aina paasaatte: missä niitä näkee? Kontulan Amarillossako?
Kyllähän tuota itse pyrkii julki-imettämään huomaamattomasti ja paita rinnan suojana, en tiedä loukanneeni kyllä ketään, en ole saanut kuin positiivista huomiota asiassa. Jos jotakuta häiritsee, niin hän olkoon hyvä ja kääntäköön katseensa pois tai siirtykööt muualle, sehän ei oikeastaan ole mun murheeni.
Toisaalta täytyy valaista tätä asiaa sen verran, että mikäli ei imetyksestä tiedä mitään, voi olla se mielikuva, että vauva vaan lahnana makaa ja imetys käy suitsait harso vauvan naamalla jne. Asiahan nyt harvoin kuitenkaan on aivan niinkään. Ihan pienen vauvan kanssa voi olla imetys opettelua sekä äidille että vauvalle, ja vauva voi olla hankala saada rinnalle. Tälläkin äidillä on silti oikeus vauvan kanssa lähteä kotoa ihmisten ilmoille, ilman että saa tuomitsevia mulkaisuja imetyksen takia, se käynti vaikkapa ravintolassa voi olla juurikin se piristys, jolla äiti jaksaa paremmin vauva-arkea, eikä homehdu kotona ja masennu. Isomman vauvan kanssa taas on monenlaista hulinaa ja touhottamista rinnallaolo, esim. Oma puolivuotiaani heittää harsoviritelmät hetkessä mäkeen ja monesti kiskoo paitaakin, jonka helma on rinnan suojana. Pyrin imettämään vauvaa kotona ennen asioille lähtemistä, mutta jos on pitempi reissu, niin voi tulla nälkä kesken kaiken. Isommalle vauvallehan voi toki jo antaa kätevästi vaikka sosetta, mutta joihinkin itkuihin auttaa vaan tissi, se kun on muutakin vauvalle, kuin pelkkää ravintoa. Nämä on niitä asioita, joita ei välttämättä tiedä tai tule ajatelleeksi. Imetys on kuitenkin terveellistä ja hyväksi sekä äidille, että vauvalle, se on myös ilmaista ravintoa ja näinollen paitsi kansanterveydellinen, myös ekologinen tapa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi syö rinnasta maitoa ja tankkaa samalla äidistä rakkautta ja turvallisuutta. Siinä ei todellakaan ole pääosassa naisen rinnat, vaan lapsen syöminen ja läheisyydenkaipuu.
Imettämisessä ei siis ole mitään sellaista seksualisuutta tai muuta likaista, mikä pitäisi peittää. Se on luonnollista ja kaunista.
Eikä siinä rinta näy samalla tavalla kuin hilluisi aivan yläosattomissa. Turhaa naisen rintojen seksualisoimista, jos ei saa edes imettää julkisesti.
Antakaa lapsille ruokarauha
Seksissäkin tankataan rakkautta ja läheisyyttä. Harrastatko siis seksiä julkisesti? Pitäisikö sinulle myös antaa naimarauha, poliisin soittamisen sijaan?
Eikä seksuaalisuus ole likaista. Ei sitä sen takia peitetä.
Onko sekin sinusta luonnollista ja kaunista, että keski-ikäinen äijä paljastaa karvaisen kaljamahansa terassilla ja löysät verkkarit esittelevät puolet yhtä karvaisista pakaroista? Vai onko luonnollisen kauneuden paljastelu varattu imettäville naisille?
Vierailija kirjoitti:
Imettäköön julkisesti mutta naurattaa ne mammat jotka joka kerta kun julki-imetystä on kritisoitu jossain, nousevat kapinaan ja lähtevät joukolla imettämään esim. puistoon ja esittelemään utareitaan. Mammojen kapina :D. Sama kaikki Tree of Life-maalaukset, imetystatuoinnit jne. On tehty imetyksestä vähän turhan iso numero.
Ja julkinen ajojahti. Suomen äidithän tuhosivat erään miesparan lyhyeksi jääneen elämän, kun mies uskalsi vaatia alkeellisia käytöstapoja Pyhältä Äidiltä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuota itse pyrkii julki-imettämään huomaamattomasti ja paita rinnan suojana, en tiedä loukanneeni kyllä ketään, en ole saanut kuin positiivista huomiota asiassa. Jos jotakuta häiritsee, niin hän olkoon hyvä ja kääntäköön katseensa pois tai siirtykööt muualle, sehän ei oikeastaan ole mun murheeni.
Toisaalta täytyy valaista tätä asiaa sen verran, että mikäli ei imetyksestä tiedä mitään, voi olla se mielikuva, että vauva vaan lahnana makaa ja imetys käy suitsait harso vauvan naamalla jne. Asiahan nyt harvoin kuitenkaan on aivan niinkään. Ihan pienen vauvan kanssa voi olla imetys opettelua sekä äidille että vauvalle, ja vauva voi olla hankala saada rinnalle. Tälläkin äidillä on silti oikeus vauvan kanssa lähteä kotoa ihmisten ilmoille, ilman että saa tuomitsevia mulkaisuja imetyksen takia, se käynti vaikkapa ravintolassa voi olla juurikin se piristys, jolla äiti jaksaa paremmin vauva-arkea, eikä homehdu kotona ja masennu. Isomman vauvan kanssa taas on monenlaista hulinaa ja touhottamista rinnallaolo, esim. Oma puolivuotiaani heittää harsoviritelmät hetkessä mäkeen ja monesti kiskoo paitaakin, jonka helma on rinnan suojana. Pyrin imettämään vauvaa kotona ennen asioille lähtemistä, mutta jos on pitempi reissu, niin voi tulla nälkä kesken kaiken. Isommalle vauvallehan voi toki jo antaa kätevästi vaikka sosetta, mutta joihinkin itkuihin auttaa vaan tissi, se kun on muutakin vauvalle, kuin pelkkää ravintoa. Nämä on niitä asioita, joita ei välttämättä tiedä tai tule ajatelleeksi. Imetys on kuitenkin terveellistä ja hyväksi sekä äidille, että vauvalle, se on myös ilmaista ravintoa ja näinollen paitsi kansanterveydellinen, myös ekologinen tapa toimia.
Jos tuomitseva mulkaisuni häiritsee, ole hyvä ja siirry imettämään muualle missä en näe. Tai opettele kestämään ne mulkaisut (ja kommentit).
Vierailija kirjoitti:
On kyllä oikeasti ällöttävän näköistä touhua. Mitähän jos itse vetäisin housut alas ja pyllistäisin imettävän äidin naamalle? Luuluetteko jotenkin, että teidän paljastelunne on ulkopuolisten mielestä vähemmän kuvottavaa?
Et itse näe eroa siinä että joku antaa ruokaa lapselleen vs. pyllisää jonkun naamalle..? Et taida olla penaalin terävin kynä. Ihan vaan selventääkseni, minua imettäjät eivät häiritse, mitta karvaista ahteriasi en halua ikinä nähdä, kiitos vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja julkinen ajojahti. Suomen äidithän tuhosivat erään miesparan lyhyeksi jääneen elämän, kun mies uskalsi vaatia alkeellisia käytöstapoja Pyhältä Äidiltä.
Tämäkin vielä. Sanoi mielipiteensä ja sai kohtuuttomat haukut niskaansa. Kyllä imettävä äiti on kaikista julmin peto.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin sanon, ettei mulla oo mitään teitä vastaan, MUTTA.. mua huvittaa teidän perustelu "se on niin luonnollista" sille, että saatte imettää julkisesti kaiken kansan nähden.
Alasti oleminen on luonnollista, mutta sitä ei saa silti tehdä julkisella paikalla. Jos juokset tissit paljaana lenkillä niin kohta korjaa maija kyytiin.
Seksin harrastaminen on luonnollista, mutta sitäkään ei saa tehdä julkisella paikalla.
Sama pätee ulostamiseen.
Joten minkä HELVETIN takia teillä on OIKEUS paljastella tissejänne??
Eri asia nää fiksut jotka osaa imettää niin, että sitä ei edes kukaan huomaa (on harsoa tms edessä tai älyävät mennä vaikkapa lastenhoitohuoneeseen/ravintolan hiljaiseen nurkkaan imettämään).
Mäkin haluaisin olla yläosattomissa kesän hellepäivinä, vaan eipä onnistu.
Ei näiden munkaan tissien pitäs ketään traumatisoida sen enempään kuin imettäjienkään.
Miettikää ens kerralla muitaki elkääkää vaa itteenne!
Sinulla ei ole selvästi lasta koska et käsitä että lastenhoitohuoneen varaaminen imetykselle on A) aikaa vievää ja kammottava vääryys pienelle lapselle jotka kuuluu päästä heti vaipanvaihtoon tai pöntölle koska ei jaksa pidätellä. B) hygieniasta piittaamatonta toimintaa. Kukaan normaali ei mene wc-tiloihin syömään eväitään.
On surullista miten imetysvastaisia ihmiset ovat nykyään. Puhutaan lapsen ravinnosta, ei paljasta rinnoista tai ulostamisesta. Ranskassa on perustuslakiin kirjattu lapsen oikeus imetykselle, myös ravintolassa. Ja niin sen kuuluu olla: lapsen oikeudet ravintoon menee vanhempien tarpeidenkin ohi, lapset tulevat ensin. Ja ne menee ohi sinun oudon mielipiteen ohi, tuo mitä kirjoitat on outoa ja luonnollisuuden vastaista.
Hohhoijaa