Kosinnasta puhuminen - mikä pointti?
Suhteemme alkuaikoina, mies alkoi puhumaan kiivaaseen tahtiin kosinnasta. Minä otin sen aluksi enemmänkin vitsailuna, enkä noteerannut sitä sen enempää. Puheiden jatkuessa (mies kyselee millaisista sormuksista pidän, missä haluaisin että hän kosii) aloin innostumaan ajatuksesta. Tai siis olen alusta saakka tiennyt että hän on ns. Se oikea, mutta avioliittoa en liiemmin ollut ajatellut.
No. Olen ottanut asian puheeksi pari kertaa, kun mies jotain siihen suuntaan vihjailee , ja tuo vetää kaiken takaisin "en mä nyt tosissaan" , vaikka sekunti sitten sanoi että on ajatellut kosia pian! Kun kysyin sitten ajankohtaa, vastaa hän että joskus muutaman vuoden sisään.
Kuitenkin joka päivä sanoo tyyliä: en voisi elää ilman sinua, sä olet mulle se oikea, mä haluan olla loppuelämän sun kanssa.
Mitä ihmettä?
Ja mä olen kyllä mieheltä pari kertaa kysynyt että meneekö mun kanssa naimisiin milloin ja kuulemma saanut odottaa kosintaa.
Miksi sitä pitää odottaa? Eikö nuo puheet jo ole jo sitä että olemme yhdessä loppuelämän..
Kenelläkään kokemusta tälläisestä? Me puhutaan kaikesta todella suoraan, mutta tässä asiassa tuntuu etten saa mitään rehellistä vastausta. En tiedä mitä ajatella...
Kommentit (15)
Pitäisi tietää millainen mies on. Tuo kirjoitettuna voisi olla yhtä hyvin rakastuneen ujon miehen arastelevaa kosiskelua, tai pahimmillaan itsevarman hyväksikäyttäjän vedättämistä, kunnes löytää paremman. Itse tiedät, minkälaisesta tyypistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Kosi sinä häntä.
Mä olen. Mutta sanoo että mun pitää odottaa hänen kosintaa.
Miksi pitää odottaa ? :D
Kuulostaa erikoiselta, mutta yritä nyt ottaa miehistä selvää. (Nykyinen avio)miehenikin kyseli jossain vaiheessa kovin, millaisista sormuksista pidän, kertoi miten haluaa kosia vanhanaikaisesti, pyytää jopa isältäni kättäni ym, mutta lopulta "kosinta" tapahtui kauppakeskuskäynnillä miehen ehdottaessa, että jospa kävisimme ostamassa kihlasormukset. Ei ollut kuulemma uskaltanut valita minulle, koska vaihtoehtoja on niin paljon ja halusi minun varmasti saavan sellainen, josta pidän.
Kuulostaa erikoiselta, mutta yritä nyt ottaa miehistä selvää. (Nykyinen avio)miehenikin kyseli jossain vaiheessa kovin, millaisista sormuksista pidän, kertoi miten haluaa kosia vanhanaikaisesti, pyytää jopa isältäni kättäni ym, mutta lopulta "kosinta" tapahtui kauppakeskuskäynnillä miehen ehdottaessa, että jospa kävisimme ostamassa kihlasormukset. Ei ollut kuulemma uskaltanut valita minulle, koska vaihtoehtoja on niin paljon ja halusi minun varmasti saavan sellainen, josta pidän.
Mikä show ja draama tuostakin nyt täytyy järjestää? Sanot sille että mennäänkö naimisiin vai ei? Mitä sitä vatvomaan vuosikausia ja odottamaan ja järjestämään jotain typeriä kosintarituaaleja. Aikuiset ihmiset, päättäkää ja sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä show ja draama tuostakin nyt täytyy järjestää? Sanot sille että mennäänkö naimisiin vai ei? Mitä sitä vatvomaan vuosikausia ja odottamaan ja järjestämään jotain typeriä kosintarituaaleja. Aikuiset ihmiset, päättäkää ja sillä selvä.
Katos nyt tämä oli se mun kysymys että miksi tämä show?
Mä OLEN kosinut, olen sanonut että miten vaikka kesä 2018, näyttänyt hääkuvia, ja miehen kanssa siitä puhutaan kokoajan. Ja tuo vaan keskittyy siihen kosintaa? Ja mä olen sanonut etten sitä kaipaa, sehän on yhteinen sopimus että ollaan yhdessä nyt ja aina. Ja sitten keskustelu loppuu!
Ja kohta taas alkaa se vihjailu ja mä taas sanon "miksei vaan mennä naimisiin" ja mies "odota kosintaa"
Mä en saa mitään irti tosta! Alttarille en voi pakottaa, enkä halua, mutta tää alkaa jo ärsyttämään ja vaikuttamaan mun haluihin olla tässä suhteessa. Eikö ole outoa? :O
Sen takia mietin että onko täällä vertaistukea.
En jaksaisi tuollaista vatvomista. Jos mies on kerran vastannut kieltävästi (joskin epäsuorasti) kosintaasi, niin mitä tuossa on enää miettimistä? Omituinen höpöttäjä.
Meillä vähän sama homma. Tiedän että mies aikoo joskus kosia, mutta tiedän senkin ettei hän halua vielä moneen vuoteen naimisiin (hänen sisarukset kaikki olleet monen monen monta vuotta kihloissa eikä kukaan vieläkään suunnittele edes häitä. Eli sieltä ehkä kumpuaa tuo, että mikään kiire ei ole). Minä taas haluan että päätetään edes joku ajankohta tuleville häille kosinnan jälkeen. Oli se sitten monen vuoden päästä, niin silti.
Mies siis tietää minun kantani ja luultavasti sen takia ei vielä ole kosinut, ettei häät tule liian nopeaa.
Meilläkin on monta kertaa mies puhunut kosinnasta ja useampi vuosi sitten on kysellyt sormusmieltymyksiäni. On jopa tunnustanut pari kertaa parissa merkittävässä tilanteessa miettineensä kosimista ja kysynyt olisinko ollut järkyttynyt.
Nyt joku sanoo "tehän olette jo kihloissa kun tiedät miehen haluavan kosia". Minusta ei olla. Itse odotan sitä kosintaa että lopulta oikeasti lyödään lukkoon se, että halutaan mennä joskus naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän sama homma. Tiedän että mies aikoo joskus kosia, mutta tiedän senkin ettei hän halua vielä moneen vuoteen naimisiin (hänen sisarukset kaikki olleet monen monen monta vuotta kihloissa eikä kukaan vieläkään suunnittele edes häitä. Eli sieltä ehkä kumpuaa tuo, että mikään kiire ei ole). Minä taas haluan että päätetään edes joku ajankohta tuleville häille kosinnan jälkeen. Oli se sitten monen vuoden päästä, niin silti.
Mies siis tietää minun kantani ja luultavasti sen takia ei vielä ole kosinut, ettei häät tule liian nopeaa.Meilläkin on monta kertaa mies puhunut kosinnasta ja useampi vuosi sitten on kysellyt sormusmieltymyksiäni. On jopa tunnustanut pari kertaa parissa merkittävässä tilanteessa miettineensä kosimista ja kysynyt olisinko ollut järkyttynyt.
Nyt joku sanoo "tehän olette jo kihloissa kun tiedät miehen haluavan kosia". Minusta ei olla. Itse odotan sitä kosintaa että lopulta oikeasti lyödään lukkoon se, että halutaan mennä joskus naimisiin.
Täällä aivan sama tilanne. Tässä ei ole vaan mitään järkeä. Mä alan jo epäilemään miehen tunteita mua kohtaan. Tai mä en käsitä tätä juupas eipäs odotusta? Mikä järki? Jos se haluaa olla mun kanssa, onko se niin kamalaa sitten vain lyödä lukkoon asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies siis tietää minun kantani ja luultavasti sen takia ei vielä ole kosinut, ettei häät tule liian nopeaa.Meilläkin on monta kertaa mies puhunut kosinnasta ja useampi vuosi sitten on kysellyt sormusmieltymyksiäni. On jopa tunnustanut pari kertaa parissa merkittävässä tilanteessa miettineensä kosimista ja kysynyt olisinko ollut järkyttynyt.
Nyt joku sanoo "tehän olette jo kihloissa kun tiedät miehen haluavan kosia". Minusta ei olla. Itse odotan sitä kosintaa että lopulta oikeasti lyödään lukkoon se, että halutaan mennä joskus naimisiin.Täällä aivan sama tilanne. Tässä ei ole vaan mitään järkeä. Mä alan jo epäilemään miehen tunteita mua kohtaan. Tai mä en käsitä tätä juupas eipäs odotusta? Mikä järki? Jos se haluaa olla mun kanssa, onko se niin kamalaa sitten vain lyödä lukkoon asia.
Meillä toki on sekin tässä taustalla, että miehelle se itse kosimistilanne on jotenkin tärkeä. Ymmärrän kyllä sen, että hän haluaa että se on meidän suhteen yksi kohokohta ja hän on kosintaa miettinyt jo heti ensimmäisestä vuodesta lähtien.
Mullakaan ei ole mikään kiire. Mä en epäile yhtään, etteikö hän haluaisi olla mun kanssa, mutta vähän mietityttää haluaakohan mies oikeasti edes naimisiin. Tai varmaan ajatuksissaan haluaa, mutta onko hän sitten lopulta valmis ikinä siihen oikeasti. Luultavasti vasta sen jälkeen kun hänen sisaruksista edes joku on lopulta mennyt naimisiin.
No toisaalta olen tämänkin asian kanssa aika rento. Minä en kaupaa häitä tai avioliittoa, joten pystyisin kyllä elämään ilmankin, mutta silti mietityttää että kun puhe on kuitenkin ollut siihen suuntaan että joskus tulisi häät, niin miksi odottaa kymmenen vuotta.
Ehkä joillekkin miehille se kosinta on joku miehinen teko, minkä haluavat hoitaa kunnialla. Tiedän yhdenkin joka on ostanut tonnin sormuksen jo vuosia sitten muttei vieläkään kosinut. Luultavasti ei ole tullut sitä "oikeaa maagista hetkeä".
Oe voe....
Ukolla vielä kaikki ovet ja ikkunat auki.
Kivat ajat sulla.jatkuva vertailu ja kalastelu ukollas...ns.loppua kohden vaan kiihtyy.tarkotan mahdollista avioliittoa.
Voihan olla että parin vuoden muiden kalastelujen ja kokeilemisien jälkeen ukkos päätyy suhun.onnea!
Mä en tajua tota käytöstä nykymiehissä, ihme vatvojia kaikki. Jos ei kosi ja kieltäytyi sun kosinnasta, niin anna mennä, löydät toisen.
Mies haluaa varmasti naimisiin.
Ei vain ole varma että sun kanssa.
Lässynlää.. sokeat muijat ei huomaa että ukko vedättää..
Kosi sinä häntä.