Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väsynyt äiti, onko muita ? Minkä ikäisiä lapsia?

Vierailija
27.02.2017 |

Lapset ovat 9v, 6v ja uhmaikäinen. En olisi uskonut miten paljon "isotkin " lapset vaatii. Jatkuvaa rajojen asettamista ja vänkäämistä, yhdellä autismin kirjon ongelmaa ja päivittäin jumeja ja raivareita. Koko ajan palvelee ja huolehtii muista. Lapset ovat tärkeintä ja todella rakkaita mutta arki vie aivan kaikki minusta :,(. Esim anoppi aina muistelee kuinka hänen lapsensa ei kiukutellut ollenkaan ja niin ihanaa oli aina. Kultaako aika muistot vai olenko muita heikompi ihminen, kun välillä koko vanhemmuus ahdistaa ?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän unta ja vähemmän somea ja av:tä. Kyllä se siitä.

Vierailija
2/6 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meitä.

Taapero ikä on hankala kun on uhmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
4/6 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väsynyt.  Ja vanhemmuus ahdistaa.

Olen jo aikuisen tyttären äiti,  lapsi on muuttanut jo aikoja sitten omilleen. Luulisi, että tämä olisi elämäni parasta aikaa: laudaturlapsi maailmalla, itsellä omaa aikaa. 

No, nyt mennään taas ja lujaa kohti syömättömyyttä, oi tätä anoreksian maailmanpyörää! Tyttö on taas laiha, mustat silmänaluset, masentunut ja uneton. 

Haluaisin koko ajan soittaa, haluaisin, että hän olisi täällä, että tietäisin tilanteen! Haluaisin tietää, milloin on se tilanne, jolloin on pakko taas lähteä sairaalaan. Mielisairaalaan. 

Juuri tänään ajattelin, että en silloin lasten ollessa pieniä kuitenkaan lopulta aavistanut, että äitiys olisi näin raskasta.  Viimeiset kymmenen vuotta on ollut tätä helvettiä. On ollut pakko myöntää, että lapsi ei vastannut odotuksiani. Ja muistan, että tuoreena äitinä ajattelin ja tiedostin, että elämä voi tuoda ongelmia lapsen kanssa, mutta en tiennyt, että tämä voi olla tunnetasolla näin raskasta vielä tässä iässä. 

Jotkut vanhemmat kai voittavat lapsilotossa: lapset voivat olla ylpeyden aihe, ja kaikki sujuu, on aina sujunut. Mutta eivät kaikki. 

Viime viikot ovat olleet minulle raskaita. Sydän on hakannut, ahdistaa, pelottaa. Tekisi niin mieli auttaa, mutta en voi. En voi olla vahtimassa melkein kolmekymppistä naista, vaikka haluaisin ja haluan. Enkä koskaan lopeta haluamasta.  

Mutta ap: et ole yksin, kyllä se pikkulapsivaihekin oli raskas. Ymmärrän sinua.

Minäkin juoksin lasteni (on siis kaksi) kanssa lasten- ja nuorten psykiatrian poliklinikat ja osastotkin. Hitto se oli raskasta, mutta rakastin lapsia niin paljon. Itkin ja rakastin. Olin aivan puhki ja poikki. Ja olen edelleen.

Melkein tekisi mieli neuvoa nuoria naisia, että älkää tehkö lapsia. Omiani en kadu, mutta huomattavasti helpompi elämä olisi ollut. 

Vierailija
5/6 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras elämäniloinen kirjoitus lopuksi. Joskus äitinä hyvä päästää irti, laskea vastuuta muille, ammattilaiset yms. Viettää lomaa asioista, käydä kaukana, nähdä asiat kauempaa.. sitten taas jaksaa..

Vierailija
6/6 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 6- ja kohta 8-vuotias. Nuoremmalla on uhma kestänyt jo toista vuotta, ja vanhemmalla on tuntunut olevan uhmaikä koko ajan. Niin yritän nyt sitten nähdä tässä jotain kehittymisen aihetta, vaikken ymmärrä miksi mun taidoilla on suotu näin hankalia muksuja.