Painonvartijat! Paljonko täysimetyksen aikana saa syödä päivässä pisteiden edestä?
Siis montako pistettä päivässä?
Mulla vauva 6kk ja edelleen täysimetyksellä ja melkein kaikki on lähteneet(kilot)
Nyt vaan tuntuu että ei meinaa enää millään loput lähteä.
Syön päivässä 26p.
Vauva kyllä kasvaa hyvin ja sille riittää maito, mut meinaan vaan itseni kannalta, että syönkö liian vähän?
Paljonko menee pisteitä kuorrutetusta suklaakakkupalasesta? otin siitä 5p. varmaan aika lähelle....
kiitos, jos joku viitsii vastata..
Kommentit (13)
Maito kyllä useimmin riittää, mutta jos äiti laihtuu imetyksen aikana paljon, vapautuu äidin elimistöön kerääntyneet ympäristömyrkyt maitoon ja menee näin vauvalle. Näin minulle on kerrottu Painonvartijoista, neuvolasta ja äitipolilta.
Ja jos vauvasi on tosiaan vielä täysimetyksellä kannaattka siun nyt karistella kiloja, varsinkin kun suurin osa jo lähtenyt. Koita nyt pitää se maito mahdollisimman ravinteikkaana, jos se on ainoa eväs mitä vauva saa. Pärjää hän sillä varmasti, mutta vain jos maito on ravinteikasta sinun syömistesi ansiosta!
täällä joskus joku sanoi minkäverran pitää syödä enemmän.
Entäs sitten jos tietämättään syö pisteiden verran päivässä. Onko se sallittua?
Jos vauva kerran kasvaa ja voi hyvin..
puoli kiloa viikossa on turvallinen määrä tiputtaa painoa, imetystuen(?) sivujen mukaan.
TIETYSTI TÄYSIMETYKSEN AIKANA VOI PISTEILLÄ!
Ap: Lisää 10 pistettä omaan normaaliin pistemäärääsi, se on n.500kcal. Painonvartijoiden ohjeen mukaista. Osittaisimetyksen aikana saa syödä 5 pistettä enemmän.
Aika paljon onnistuin kirjoitusvirheitä tunkemaan tuohon tekstiini =) Pisteiden määräänhän vaikuttaa sun oma koko, ikä, aktiviteetit ym. Vaikea sanoa, että kuin paljon saisit syödä ja onko tuo 26 liian vähän. Itse odotan nyt alkutaipaleella vauvaa, ja lopetin pisteiden laskun, tosin kyllä lasken vieläkin niin ajoittain että lisään päivittäiseen pistemäärään 4 joka on tasapainoilijan lisäys. Laskeminen silloin tällöin tarpeen, koska ei aina tahdo tulla syötyä tarpeeksi, eikä nyt ole tarkoitus laihtua, mutta ei lihoakaan ihan mahdottomia määriä.
Mun materiaaleissa ainakin on ehdoton kielto pisteilylle täysimetyksen aikana, ja materiaalitkaan eivät vanhoja ole!
T:3
Liikunta on suht vähäistä. Ehkä pari kertaa viikossa olen käynyt lenkillä. Mitä nyt lasten kanssa ulkoilen.
Sählyä kun olen käynyt pelaamassa tunnin niin olen suonut itselleni irtokarkkipussin syönnin.
Painan siis n.64-64,5
1.Oletko..
a) nainen = 7p
b) mies = 15p
2.Minkä ikäinen olet..
a) 18-20 = 5
b) 21-35 = 4
c) 36-50 = 3
d) 51-65 = 2
e) 65 => = 1
3. Mikä on painosi nyt..
Merkitse painosi ensimmäinen kymmenluku.
Esim. Jos painosi on 87kg, merkitse 8p.
4.kuinka pitkä olet..
a) alle 160 = 1p
b) 160cm tai pidempi = 2p
5. Millaista on päivittäinen työsi...
a) pääasiallisesti istumatyötä = 0p
b) pääasiallisesti seisomatyötä, osittain istumatyötä = 2p
c) pääasiallisesti liikkuvaa osittain seisomatyötä = 4p
d) fyysisesti rasittavaa = 6p
6.Haluatko..
a) pudottaa painoasi = 0p
b) lopettaa laihduttamisen ja pitää painosi nykyisellä tasolla = 4p
teet ja laskin oikeat, lisäsin kuus ja voila, paino putosi jälleen :-)
ja juuri tuo 10 pitettä lisätään pistemäärään.
Eli kyllä sinulla yhdellä on vanhentunutta tietoa. Minun paperit vuoden takaisia ja jo silloin oli nämä " säännöt" .
se 4 kk raja oli silloin kun suositeltiin 4 kk:n täysimetystä. en tiedä ovatko päivittäneet rajaa.