Valitsetko ruokakaupassa aina halvimman vaihtoehdon?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Ole tarkka ota...
Olvi panee pirkkaa.
Pääsääntöisesti halvin mutta riippuu tuotteesta. Lihoista tyyliin "paras ja halvin", ja esim maitotuotteista ei niin väliä. Leivää syön vain yhtä lajia joka ei ole halvin. Kasviksista lähes äaina halvin
Ja taloudessa on kaksi yli keskitulon ihmisiä mutta tätä sen nykyään on tämä elämä.
En, jos halpuus on saatu selvästi aikaan jatkeaineilla (vedellä, glukoosi-fruktoosisiirapilla tms.). Lisäksi ihan kaikkein halvimmat kahvit eivät maistu (Kulta Katriina tms. on OK). Jäätelöksi mieluummin kerma- kuin kasvirasvajäätelöä.
Nyt on pakko mennä hyvin tarkkaan. En toki ruuan laadusta ala tinkimään, mutta ulkomaalaisia tuotteita on esimerkiksi pakko ollut ostaa. Tai esimerkiksi silleissä ei haittaa, että halpiksessa ei palat ole niin hienoja, kun selkeästi kuitenkin sama valmistaja kuin kalliissa vaihtoehdossa.
Syytän tilanteesta lähinnä että asumisen ja autoilun välttämättömät peruskulut, kuten esimerkiksi sähkönsiirto ja autoverot nousevat nousemistaan ja koska ruoka on (vuoroviikko)lapsiperheessä ainoita asioita mistä voi säästää merkittävästi. Tuloni ovat paperilla hyvät mutta oikeasti elämiseen jää todella vähän, kun en saa mitää lapsilisiä, tukia ja itseasiassa pitää vähän maksaakin päälle.
Sekä että.
Banaanit ja muutkin hedelmät ostan vain tarjouksista tai halvimmat (kypsät ja hyvännäköiset). Maidon samoin, hintaeroa voi olla samassa maidossa jopa 20cnt! Pataan menevän lihan ostan aina halvimman mutta pihveihin tarjouksesta vähän parempaa. Viimeksi kyllä törsäsin vasikan entrecoteta 36€/kilo 3 pientä pihviä.
Periaatteessa valitsen halvemman jos laadussa ei ole eroa. Vertailen kilohintoja.
Tietty on joitain hyväksi todettuja tuotteita joita ostan aina, esim tietty risottoriisi, tomaattimurska/kaltatut tomaatit tai tonnikalasäilyke. Kahvi samoin on aina samaa, harvoin tulee kokeiltua muuta. Onneksi on pavut halvimmasta päästä.
Ostan ihan sitä, mitä mieli tekee. Tässä elämän vaiheessa, kun lapset ovat muuttaneet omilleen ja lainat on maksettu, ei enää tarvitse pihistellä mistään.
Syömme kalaa ja kasvisruokaa, lihaa tosi harvoin. Kalan ostan kauppatorilta tai Hakaniemen hallista.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa nyt laatua hyvät ihmiset, ja unohtakaa ladonnäköiset kaupat!
No kuule voit tulla ostamaan mulle ruoat. Kaikilla ei ole suuria tuloja.
Riippuu tuotteesta. Useimmiten se halpa merkki on vähintään yhtä hyvä kuin brändituote. Ei kukaan kyylää, onko mun jääkaapissa oltermannia vai rainbown kermajuustoa.
Nyt on pakko ottaa. Kahvi kyllä pitää olla juhla mokkaa :)
En valitse automaattisesti halvempaa. Minun ei tarvitse laskea enää rahojeni riittävyyttä kauppareissuilla, joten hintoja ei periaatteessa tarvitsisi katsella. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ostaisin myöskän aina sitä kalleinta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita mausteita kaupassa.
Sitten on olemassa erilaisia kypsennysmenetelmiä.
En, katson kyllä aina kilohinnan ja yritän päästä niin halvalla kun voi mutta pihistely kaikessa on musta typerää jos ei ole pakko. Ostan myös mielummin laatua kuin määrällisesti paljon niin ei mene niin paljoa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko ottaa. Kahvi kyllä pitää olla juhla mokkaa :)
Eikö juhlamokka ole halvin?
Tilanteen mukaan kirjoitti:
Riippuu tuotteesta. Esimerkiksi Rainbown kahvi on aivan yhtä hyvää kuin Presidentti. Sen sijaan ostan aina filenugeteja, enkä halvimpia tarjolla olevia.
Ei ei, Rainbow kahvi on pahinta kuraa mitän oon ikinä juonut, ei voi verratakaan presidenttiin (joka ei myöskään ole loistavaa mutta kelvollista)
Tuotteet ,joissa on kilohinta kannattaa valita mikä on paras ja edullisin. Leipä, rasvat, juustot leikkeleet ym.
Vaihtelee hurjasti. Minulla on laatuvaatimuksia, esim leipä täysjyvää, kasvikset ja liha laadukasta ym., mutta näiden sisällä katson kilohintoja kyllä.
Olemme melko varakkaita, joten voin huoletta ostaa itse jauhettavat erikoiskahvit ja tuoreita marjoja ym milloin haluan, samoin esim erikoisemmat oliiviöljyt tuovat iloa arkeen. Mutta sitten maito saa olla edullista, ja minua ei yhtään haittaa, vaikka käyttötavarassa olisi kaupan oma merkki.
Teen ostopäätöksen ensisijaisesti ensisijaisesti eettisyyden ja ekologisuuden mukaan, mutta hinta on sitten seuraavaksi tärkein tekijä. Ja nimenomaan kilo-/litrahinta.
Yleensä kyllä, jossain tuotteissa koitan panostaa laatuun. Näitä esimerkiksi meidän perheessä kahvi, tee ja erilaiset rasvat/öljyt.